ک.ن.ک: سردمداران جنوب کردستان از عزت ملی خلق کُرد در جنوب دفاع کنند

کنگره ملی کردستان خواهان احترام به اراده خلق جنوب کردستان شده است و از اقتدارگرایان جنوب کردستان خواست مسئولیت‌های خود را به انجام رسانده و از عزت ملی کردها محافظت کنند

کنگره ملی کردستان خواهان احترام به اراده خلق جنوب کردستان شده است و از اقتدارگرایان جنوب کردستان خواست مسئولیت‌های خود را به انجام رسانده و از عزت ملی کردها محافظت کنند

 

کنگره ملی کردستان در رابطه با تحولات اخیر در جنوب کردستان در بیانیه‌ای اظهار کرده است که کردستانیان و دوستان آنان خواهان تعلیق همه‌پرسی شده بودند اما مسئولان جنوب کردستان به هیچ کدام از مطالبات خلق گوش فرا ندادن و پس از انجام همه‌پرسی و تهدید‌های [رژیم‌های] ترکیه، عراق و ایران سردمداران جنوب کردستان خود را به نفهمی زده و بدون هیچ پروژه‌ای از اراده خقل کُرد دست شُسته‌اند.

 

ک.ن.ک بر لزوم احترام به اراده خلق کردستان در جنوب میهن تأکید نموده و از سردمداران جنوب کردستان خواست به مسئولیت‌های خود عمل نمایند و از کرامت خلق محافظت نمایند.

 

ک.ن.ک در ادامه به آغاز دور تازه‌ای از هجوم دولت عراق با همکاری نظامی، لشکری و رسانه‌ای رژیم‌های ایران و ترکیه علیه جنوب کردستان اشاره نموده و این سیاست اشغالگران را در راستای ایجاد نفاق مابین کردها و بحران میان نیروهای کردستانی می‌داند. کنگره ملی کردستان می‌افزاید:"مواضح جنگ‌افروزانه ایران و ترکیه و عراق علیه جنوب کردستان بیش از پیش شدت یافته و ما همچون کنگره ملی کردستان تحت هیچ شرایطی در مقابل مواضع کینه‌توزانه و خصمانه این دول علیه جنوب کردستان ساکت نمی‌نشینیم. به رژیم‌های ایران، ترکیه و عراق یادآوری می‌کنیم که خلق کُرد هیچگاه از حقوق مشروع خود دست نخواهند کشید."

 

کنگره ملی کردستان در ادامه به دولت عراق یادآوری نموده که بر اساس قانون اساسی این کشور اقلیم کردستان بخشی از دولت فدرالی عراق است، در این راستا لازم است رفتاری مطابق با قانون فدرال با مسائل اقلیم کردستان اتخاذ شود. دولت فدرال عراق برای اراده و مطالبات خلق کُرد در جنوب کردستان احترام قائل گردد. از سوی دیگر مسئولان اقلیم کردستان هم در حین مذاکرات با حکومت بغداد از کرامت و موقعیت جنوب کردستان دفاع نمایند و با جسارت و جدیت لازم به دخالت‌ها و فتنه‌های ایران و ترکیه پاسخ دهند.

 

"از عزت خلق دفاع کنید"

کنگره ملی کردستان تصریح می‌نماید:"فرار از مسئولیت و فرافکنی به عزت و شکوه جنوب کردستان و تمام کردستان ضرر می‌رساند، به همین دلیل از سردمداران و مسئولان حاکم [اقلیم کردستان] می‌خواهیم که به دام سیاست‌های دول اشغالگر دچار نشوند. زیرا آنان هیچگاه به حقوق خلق کُرد اعتراف نکرده‌اند."

 

"به حکومتی جسور و پارلمانی نیرومند نیاز است"

ک.ن.ک می‌افزاید:"الزامی است که برای وضعیت بحران زده و توأم با شکست موجود جایگزینی فراهم شود. حکومتی جسور و پارلمانی نیرومند آغاز بکار نمایند. خلق جنوب کردستان سزاوار وضعیت جاری در اقلیم نیست. زنان و مردان جنوب کردستان توانایی اداره امور خود را به شیوە‌ای موفقیت آمیز دارا هستند.

 

از دوستان کردستانی هم می‌خواهیم که به دلیل اختلافات سیاسی با سردمداران حکومت اقلیم، درصدد انتقام از تمام خلق جنوب کردستان نباشند و از خلق کردستان رویگردان نشوند. لازم است که به اراده خلق جنوب کردستان برای حق تعیین سرنوشت خود احترام گذاشت."

 

"حملات به کردستان اشغالگرانه است:

کنگره ملی کردستان در ادامه از تمام نیروهای میهن‌دوست کردستان خواست تا در برابر هر گونه تعرض به خاک و خلق کردستان مواضع مقاومت‌گرایانه اتخاذ نموده و در برابر متجاوزین ایستادگی نمایند.

 

کنگره ملی کردستان در پایان تصریح نموده است:"کنگره ملی کردستان خواهان چاره‌یابی مسائل با راهکار گفتگوی دمکراتیک و آشتی است. اما در همان حال، حق دفاع مشروع برای محافظت از عزت، سربلندی و ارزشهای انسانی خلق کُرد را وظیفه فرد فرد جامعه می‌داند. لازم است کردستانیان میهن‌دوست و دلسوز، فعالیت و مبارزه خود را بر اساس زندگی مسالمت‌آمیز و برادری میان خلق‌ها و احترام متقابل به حقوق دمکراتیک خلقی و سیستم مدیریتی دمکراتیک ادامه دهند."