ک.ژ.ک: زندگی ساکینه جانسز راهنمای ماست

​​​​​​​جمعیت زنان کردستان-ک.ژ.ک، در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد قتل عام پاریس این جنایت دولتی را بشدت محکوم کرده و اعلام نمود، "ساکینه جانسز پیشگام مبارزات آزادی زنان است. با مبارزات، مقاومت و زندگی خود راهنمای ماست."

شورای مدیریتی ک.ژ.ک به مناسبت سالگرد قتل عام پاریس پیامی منتشر نمود.

 

در این پیام آمده است:

یک بار دیگر با خشم و ناراحتی بسیار قتل عام پاریس را که وارد سال هفتم میشود، محکوم می‌کنیم. یاد رفقایمان، ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز را ارج می‌نهیم. همچنین یاد سیاستمداران کرد سوه دمیر، فاطمه اویار و پاکیزه نایر را گرامی میداریم که در چهام ژانویه‌ی ۲۰۱۶ در اسلوپی توسط دولت ترکیه ترور شدند.

 

رهبر آپو را هدف قرار دادند

ما خوب می‌دانیم که دولت فاشیست ترکیه زنان را هدف قرار می‌دهد. آنها زنان مقاومتگر را می‌کشند. زنانی که در پاریس و اسلوپی ترور شدند، زندگی خود را به آزادی خلق کرد بخشیده بودند. رفیق ساکینه جانسز با مقاومت خود در برابر شکنجه‌ی دولت ترکیه در زندان آمد، بر روی زنان کرد تاثیر بسزایی گذاشته بود. مبارزات آزادی که با پیشگامی رفیق ساکینه جانسز آغاز شد، قالبی جهانی گرفت. دولت ترکیه با ترور او خواست زنان کرد را مجبور به عقب نشینی کند. همچنین دولت ترکیه میخواست مبارزات آزادی زنان را با شکست مواجه کند که رهبر آپو در مورد آن می‌گفت " ارزشمندترین مبارزات است".

 

قتل‌عام زنان انقلابی کرد در پاریس لکه سیاهی بر پیشانی دولت فرانسه

قتل عام پاریس با دستور نخست وزیر وقت دولت ترکیه رجب طیب اردوغان، توسط میت ترکیه سازمان دهی شده و عمر گونی آنرا به انجام رسانده است. بعدها عمر گونی به صورت مشکوک مرد و شاهد این عمل جنایتکارانه از میان برداشته شد. قتل‌عام پاریس به گونه‌ای است که هنوز برای دولت فرانسه کاملا آشکار نشده است. تا این قتل‌عام کاملا برملا نشود همانند لکه‌ی سیاهی برای دولت فرانسه است. ما یک بار دیگر از دولت فرانسه می‌خواهیم، که همه‌ی جوانب این قتل عام را فاش کنند و آن کسانی را که در این جنایت دست داشته‌اند معرفی کنند.

 

لیلا گوون نشانه‌ی فرهنگ مقاومت ساکینه جانسز است

ما در زمان و پروسه‌ای قرار داریم که به عنوان قتل‌عام ۹ ژانویه شناخته می‌شود. حملات به رهبر آپو و بر ضد روژاوا مانند هم هستند. سیاستهای کنونی نشان می‌دهد که می‌خواهند به توطئه‌ی بین‌المللی ادامه دهند. ما رفقا و شاگردهای ساکینه جانسز می‌گوییم‌؛ به وظیفه و مسئولیت مبارزاتی خود عمل می‌کنیم و با آفریدن زندگی آزاد زنان یاد و میراث رفقایمان را ارج می‌نهیم. زنانی که بر مسیر ساکینه جانسز حرکت می‌کنند و مقاومت می‌کنند بر علیه توطئه و نیروهای توطئه‌گر، نقش پیشاهنگی دارند. اعتصاب لیلا گوون که نشان‌دهنده‌ی فرهنگ مقاومت رفیق ساکینه جانسز است، نشان می‌دهد که روح این مقاومت زنده است. در این شرایط با موضع‌گیری، شجاعت و مقاومت رفیق سارا می‌توان پاسخ حصر و تمام شیوه‌های حملات فاشیستی را داد. تنها با این روش میتوان رهبر آپو را آزاد کرد.

 

قاتلین یک بار دیگر اشتباه کردند. رفیق سارا دیگر نماینده‌ی و شخصیت و پیشاهنگ زنان جهان است. او دیگر پیشاهنگ جهانی خلق‌ها و زنان است. او رهبر مبارزات آزادی زنان است، با مبارزه، مقاومت و زندگی خود هنوز هم راه را به ما نشان می‌دهد. بر این اساس، یک بار دیگر تمام نیروهایی را که در قتل عام پاریس دست داشتند را محکوم می‌کنیم.