کار نکردن مسئولین و مدیران کُرد سبب شده است تا کرکوک با وکالت اداره شود

"انشقاق بوجود آمده در میان نیروهای سیاسی کرد به دو بخش در شورای اداری استان کرکوک سبب شده تا تلاشها برای گرد هم آمدن شورای استانداری بعد از ۱۶ اکتبر ٢٠١٧ بدون نتیجه باشد"

احمد عسکری عضو شورای اداری استان کرکوک به خبرگزاری فرات گفت: آن بخشهایی که توسط پارت دمکرات کردستان- پ.د.ک اداره می‌شدند، خالی رها شده و از آن زمان توسط ملیت‌های دیگر اداره می‌شوند.

تلاشها برای گردهم آمدن و اتحاد انجمن

احمد عسکری در مورد تلاشها برای گرد هم جمع شدن اعضای شورای اداری استان کرکوک گفت: بعد از ۱۶ اکتبر [٢٠١٧] در این زمینه تلاشهای بسیاری صورت گرفت تا ۲۱ تن از اعضای شورای استان کرکوک گرد هم آیند و در مورد سرنوشت این شورا تصمیم گیری کنند، اما متاسفانه با گذشت یک سال این تلاشها همچنان بی‌نتیجه بوده است.

 

دلایل جمع نشدن اعضا

وی دلیل جمع نشدن اعضا را خود کردها دانست و گفت: دلیل اصلی خود کردها هستند، کردها به دو بخش تقسیم شده‌اند، یک بخش در هولیر کار می‌کنند و حاضر به بازگشت به کرکوک نیستند و بخش دیگر نیز در کرکوک هستند، به همین دلیل نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود چون همه‌ی اعضا باید در کرکوک باشند نه استان دیگری.

 

کار نمی‌کنند اما حقوق می‌گیرند!

عسکری همچنین گفت: با بهانه‌ی اینکه کرکوک یک شهر اشغال شده است اعضا و مدیران به سر کار خود بازنمی‌گردند اما تمام حقوق و مزایای خود را از حکومتی که آنها اشغالگر می‌نامند، دریافت می‌کنند.

 

راه‌حل چیست؟

این عضو انجمن استان کرکوک همچنین گفت: تنها راه مشروع آن است که تعداد ۲۱ عضو از کل ۴۱ عضو، در سالن اجتماعات حاضر شده و در مورد سر و سامان دادن به شورای اداری کرکوک تصمیم گیری کنند.

 

خالی کردن میدان برای بدخواهان

احمد عسکری در ادامه‌ی سخنانش گفت: خالی کردن میدان برای بدخواهان سبب این اوضاع کنونی شده و ما کردها میدان را خالی کرده‌ایم.

با دست خودمان خلا ایجاد کرده و بدخواهان این خلا را پر کرده‌اند و با میل و دلخواه خود حمله می‌کنند.

 

تعداد زیادی از مدیران کار نمی‌کنند

احمد عسکری به این مسئله اشاره کرد که فقط اعضای شورا نیستند که دست از کار کشیده‌اند، بلکه تعدادی از مدیران نیز کار نمی‌کنند. محل کار آنها با وکالت اداره می‌شود. این خلا توسط جانشینان پر شده است. همان طور که استانداری با جانشین اداره می‌شود، بیشتر این جانشینان از ملیتهای دیگر می‌باشند.

 

همهی ادارات با وکالت اداره می‌شوند، از آموزش و پرورش گرفته تا نفت و گاز، بهداشت و سلامت، پلیس، شهرداری، راهها و آب و تمامی ادارات دیگر. همه‌ی آنها و می‌توان گفت کل استان با وکالت اداره می‌شود.