کاراسو: جاسوسی جنایتی گران است، مطمئنا مجازات خواهد شد

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک درخواست کرد، "با روحیه ی قیام " راپرین " از دیار غریب عضو شورای رهبری ک.ج.ک صیانت نمود." وی به جاسوسان هشدار دارد، " کسانیکه این جنایت را انجام داده‌اند مجازات خواهند شد. مطمئنا مجازات می‌شوند."

  مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک با شرکت در برنامه‌ی " اولکدن" در کانال تلویزیونی " مدیاهابار" به سوالات آرارات سویدا پاسخ داد.

  کاراسو در ابتدا یاد دیار غریب عضو شورای رهبری ک.ج.ک که در نتیجه‌ی حملات هوایی روز ۵ ژوئیه درقندیل به شهادت رسیده بود را با احترام گرامی داشته و اعلام کرد، " رفیق هلمت در میان جنبش، مبارزه و حزبمان دارای جایگاهی مهم بود. فرزندی ارجمند و یکی از انقلابیون خلق جنوب کردستان بود. دردهای ده‌ها سال مبارزات خلق جنوب کردستان را به خوبی می‌شناخت، دارای احساسات میهن دوستی عظیمی بوده و با عزمی راسخ مبارزه می‌نمود."

  زحمات دیار غریب بسیارند

  کاراسو خاطر نشان ساخت، دیار غریب در جنبش آزادی خواهی با احساس مسئولیت پذیری بزرگی عمل نمود و افزود، زحمات دیار غریب در سازماندهی خلق جنوب کردستان، ایجاد ذهنیت جمعی و دمکراتیک بسیارند.

  کاراسو اظهار داشت، دیار غریب در جنوب کردستان از سوی خلق، قدرت‌های سیاسی، زنان و جوانان شناخته می‌شد و گفت، " مطمئنا کشتاری برنامه‌ریزی شده بود که از راه جاسوسان و غلامان انجام شده است. چنین نیست که پهباد جاسوسی وی را یافته و جنگنده‌های هوایی وی را بدین شکل هدف قرار داده باشند. مطمئنا در این اقدام غلامانی دست دارند. جاسوس وجود دارد. این نیز مایه‌ی رنجش است. اینست که هنوز کردهایی هستند که در ازای پول اطلاعات می‌فروشند و راه را بر شهادت دیار غریب گشوده‌اند. بدون شک مسائل دیگری بدین شکل وجود دارند. "

  بایستی خلق کرد در برابر چنین حملاتی بایستند

  کاراسو اعلام کرد،‌" معلوم شده است که در بهدینان حملات بسیاری بدست جاسوسان انجام شده‌اند. در این محل بعضی را در ازای پول می‌خرند. در عصر سرمایه‌داری بسر می‌بریم، کسانی وجود دارند که از بعد میهن دوستی، ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی و انسانی ضعیف شده‌اند. انسان‌ها برای پول و مادیات می‌شتابند. بعضی وجود دارند که از انسانیت خویش دور شده و برای پول و مادیات هر کاری را انجام می‌دهند و در این اقدامات جای می‌گیرند.

  بدون شک این مایه‌ی درد و رنجش ماست. در این مسئله هشدار می‌دهیم. از خلق کرد درخواست می‌کنیم که در این مسئله هشیار باشند. در محل زندگی خویش اگر اشخاصی جاسوسی می‌کنند آن‌ها را آشکار سازید. جاسوسی عملی پلید است. جاسوسان دشمن کردها هستند. بایستی واقف بود که آن‌ها با کردها دشمنی می‌کنند. به همین دلیل بایستی خلق کرد علیه دشمنان بشریت هشیار باشند. "

  جنگ علیه جنبش آزادی خواهی به معنای جنگ علیه تمامی کردهاست

  کاراسو با اشاره به بیانیه‌ی مقامات جنوب کردستان که پ.ک.ک را در حملات ترکیه به جنوب کردستان گناهکار نشان می‌داد گفت، " اگر جنبش آزادی خواهی کردها پایان یابد کسی قادر نخواهد بود دستاوردهای خلق جنوب کردستان را حفظ نماید. بایستی همه واقف باشند. به همین دلیل جنگ علیه جنبش آزادی خواهی به معنای جنگ علیه تمامی کردهاست. حملات در جنوب کردستان با هدف اشغالگری انجام می‌شوند. بدین شکل سعی دارند مرحله به مرحله جنوب کردستان را اشغال نمایند و تحت حاکمیت خویش قرار دهند. خواهان التصاق استان‌های موصل و کرکوک به ترکیه هستند. "

  مصطفی کاراسو در ادامه اظهار داشت، تبهکاران داعش پیش از این سعی در اشغال منطقه داشته‌اند اما موفق نشدند و افزود، " آ.ک.پ اکنون خواهان این است. قدرت‌های جنوب کردستان در این مسئله کور شده‌اند. آن‌چه را که نمی‌بینند چیست؟ بله می‌توانیم بگوییم که آن‌ها کور هستند. نچیروان بارزانی با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد"‌دولت ترکیه همواره یاری رسانمان بوده است." و از دولت ترکیه سپاس گذاری نمود. از نچیروان بارزانی سوال می‌کنیم، هنگامیکه داعش حمله کرده و به هولیر رسید موضع دولت ترک چگونه بود؟

  گریلا به سریع‌ترین شکل ممکن به کرکوک رفتند

  مسعود بارزانی نبود که گفت، دولت ترکیه به ما کمک نکرد؟ به آن‌ها اعتراض نمود؟ دولت ترکیه از داعش حمایت نمی‌کرد؟ آن‌که این را گفت، ما نبودیم بلکه مسعود بارزانی بود. در همان هنگام مسعود بارزانی به مخمور رفته و همراه با نیروهای گریلا گفت‌وگو کرده و آن‌ها را سپاس گفت. آیا سخنان نچیروان تا چه اندازه حقیقت دارند؟ وضعیت چنین است؟ آیا دولت ترکیه آن‌ها را حمایت کرد یا جنبش آزادی خواهی در بحرانی‌ترین زمان از هولیر دفاع کرد؟

  نیروهای گریلا به کرکوک رفتند. درخواست رفتن نیروهای گریلا به کرکوک از سوی که بود؟ از سوی ی.ن.ک بود. بله کرکوک تخلیه می‌شد، سلیمانیه نگران بود. پس از ورود داعش به کرکوک به سوی سلیمانیه می‌رفتند. نیروهای گریلا چه کردند؟ به سریع‌ترین شکل ممکن به کرکوک رفتند. همه این را دیدند، رانیه دید، سلیمانیه دید. با پرچم و سلاح خویش رفته و داعش را متوقف کردند. در میان چنین واقعیتی، قبول حملات دولت ترکیه، به ویژه قبول حملات علیه جنبش آزادی خواهی کرد با کردیت همسان است؟

  هنگامیکه کرد‌ها تحت فشار قرار داشتند، کی یاری رسان چه کسی خواهد بود؟ زمانیکه بر شما فشار وارد شد، ما یاری رسان همدیگر خواهیم بود. " کاراسو درخواست کرد، روشنفکر، نویسنده و خلق جنوب کردستان این واقعیات را ببینند.

  نچیروان بارزانی کسانی را که مبارزه می‌کنند گناهکار جلوه می‌دهد

  کاراسو اعلام کرد، اگر کرد‌ها متحد گردند و موضعی مشترک را اتخاذ نمایند دولت ترکیه قادر نخواهد بود در جنوب کردستان اقدامی نماید و افزود، " دلیل حملات دولت ترکیه در شمال، جنوب و روژاوای کردستان اینست که کردها متحد نیستند. به همین دلیل دولت ترکیه اعلام می‌کند،" علیه کردها نیستیم بلکه علیه پ.ک.ک هستیم". با پ.د.ک، ی.ن.ک و دیگر سازمان‌های کردی ارتباط داشته و می‌گوید، " من علیه کردها نیستم بلکه علیه پ.ک.ک هستم."

  می‌خواهیم اعلام نماییم، نچیروان بارزانی در حملات چند روز قبل پ.ک.ک را گناهکار دانسته است. هنگامیکه صدام حسین صدها بمب را بر کردها باراند پ.د.ک را گناهکار جلوه نمی‌داد؟ در شمال کردستان نیز بمباران می‌کنند، انسان‌ها را به قتل رسانده اما وی چنین می‌گوید. مایه‌ی شرمساریست. بجای آنکه در برابر این حملات و کشتارها موضعی در برابر دشمن کردها اتخاذ نماید، مبارزان را گناهکار نشان می‌دهند. بایستی خلق کرد این مسئله را ببینند و علیه موضعی بدین شکل بایستند."

  خیانت مجازات خواهد شد

  مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک اعلام کرد،  اگر هم‌اکنون در میان کردها در مسئله‌ی اندیشه‌ی آزادی، دمکراسی و تاریخ پیشرفتی وجود داشته باشد، دیار غریب در آن نقش داشته است و گفت، " در این مسئله می‌خواهیم که خلق کرد از وی صیانت نمایند. خواستاریم که در شخص رفیق هلمت از ایستار، موضع و نظر وی صاینت نمایید. وی خواهان آن بود که خلق در برابر اشغالگری و استعمارگری بپاخیزند. خواهان دمکراتیزاسیون جنوب کردستان و تشکیل اتحاد ملی بود. علیه هرگونه حمله‌ای خواستار قیام( راپرین) بود که در روح خلق جنوب کردستان وجود دارد. همانگونه که در شیلادزه با روحیه‌ی قیام (راپرین)بپاخاستند، بایستی در برابر این اشغالگری نیز بپاخیزند. بایستی خلقمان با روح قیام از رفیق هلمت صیانت نمایند.

همچنین باری دیگر به جاسوسان دولت ترکیه هشدار می‌دهیم. دشمنی علیه کردها جنایت سنگینی است. از این پس بیشتر بر آن‌ها تمرکز خواهیم کرد. کسانیکه در این جنایت دست داشته‌اند مجازات خواهند شد. مطمئنا مجازات می‌شوند، بایستی بعدها کسی نگوید که چرا چنین شد. کسانیکه جنایتی بدین شکل بزرگ را انجام داده‌اند بدون شک جنایت جنگی انجام داده‌اند. خیانت است، مجازات خواهد شد. بایستی کسی در کردستان در ازای پول و یا هر چیز دیگری به دشمنی با کردها نپردازد و در جنایاتی بدین شکل دست نداشته باشند. هیچ قدرت سیاسی نباید جاسوسی بدین شکل را مشروع نماید."

کاراسو در پایان اعلام کرد، با یاد دیار غریب کردستانی آزاد و خاورمیانه‌ی دمکراتیک را محقق خواهیم کرد.