کاراسو: در مقابله با ذهنیت کشتار، غیر از مقاومت راه دیگری موجود نیست

​​​​​​​عضو شورای رهبری ک.ج.ک در هفتمن سالروز قتل‌عام روبوسکی اظهار داشت: در مقابله با ذهنیت کشتار غیر از مقاومت راه دیگری موجود نیست

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک با یاد آوری کشتار روبوسکی و رویدادهایی که متعاقب آن به وقوع پیوستند اظهار داشت: تا کنون اردوغان و حزب عدالت و توسعه برای نشان دادن دشمنی خود با کردها به چه اقدامی دست نزده‌اند؟ کاراسو خواستار مبارزه‌ی هر چه بیشتر کردها شده و به مناسبت هفتمین سالروز کشتار جمعی کردها با خبرگزاری فرات نیوز به گفت‌وگو پرداخت.

 

کاراسو اعلام داشت که این قتل‌عام تعمدا انجام گرفته و مسئولان دولت ترک نیز این امر را پذیرفتند. کاراسو افزود: شاید در میان این گروه یک عضو حزب کارگران کردستان وجود داشته باشد. این بدین معناست که اگر برای کشتن یک عضو حزب کارگران کردستان به قتل ٣۴ نوجوان دست بزنند می‌توانند ٣۴ هزار نفر را نیز به قتل برسانند. چنین اظهار نظری اعتراف به این جنایت است.

 

شیوه تعامل نظام ترکیه با کردها اینچنین است

کاراسو در ادامه اظهار داشت؛ این نوع نگاه ترکیه به کردهاست. سال‌های ٢٠١۵ و ٢٠١۶، در جریان مقاومت خودمدیریتی زنان و کودکان و صدها غیر نظامی را به قتل رسانند. قتل‌عام روبوسکی نیز نتیجه‌ی سیاست جنگی رژیم اردوغان بوده و به طرح امحای کردها طبق مدل سریلانکا اشاره کرد که حزب عدالت و توسعه چند سال قبل همگام با جنبش گولن در راستای انجام آن گام برداشته بود.

 

اردوغان خود دستور می‌دهد

مصطفی کاراسو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که دستور قتل‌عام از طرف شخص اردوغان صادر شده است؛ فرمانده یک پایگاه مجوز و حق صدور چنین دستوری را مبنی برکشتار دسته جمعی انسان‌ها ندارد. کاراسو با خاطرنشان کردن تقدیر اردوغان از قاتل افزود: اگر اردوغان خود در صدور چنین تصمیمی نقشی نداشته باشد با چنین صراحتی به این امر اذعان نمی‌کرد. کاراسو در ادامه اظهار داشت اردوغان به منظور ممانعت از محاکمه خود درصدد تداوم حاکمیت خود برآمده است، کاراسو در این باره با اشاره به قتل عام روبوسکی، کشتار دوران مقاومت خود مدیریتی و ارتباط آن را با داعش به یاد آرود.

 

مجازات فرهاد انجو

کاراسو در ادامه‌ی سخنان خود به بی‌عدالتی‌های بعد از کشتار جمعی روبوسکی و دستگیری فرهاد انجو، نماینده‌ی حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان  اشاره کرده و گفت: علت اصلی دستگیری انجو واکنش وی در مقابل قتل‌عام روبوسکی بوده است؛ تا جایی که همواره اردوغان را مورد انتقاد قرار داده و انگشت اتهام این جنایت را به سوی وی برگرداند.

 

اردوغان برای نشان دادن دشمنی خود با کردها چه باید بکند؟

کاراسو در بخش دیگری از سخنان خود اعلام داشت: باید در مقابل حکومت حزب عدالت و توسعه باید واکنشی صریح نشان داد. اردوغان و حزب وی برای نشان دادن دشمنی با کردها به چه اقدامی دست نزده‌اند؟ بعد از این همه کشتار و قتل‌عام، اگر تا کنون نیز کردها به حزب عدالت و توسعه رای می‌دهند و در میان صفوف این حزب قرار می‌گیرند، این امر خیانت به هویت و خلق کرد محسوب می‌شود.

 

کردها ناگزیر به مقاومت هستند

کاراسو در ادامه افزود: تهدیدهای دولت ترک مبنی بر اشغال روژآوا، حمله علیه کمپ آوارگان مخمور و شنگال و ذهنیتی که به قتل‌عام روبوسکی دست زد، ذهنیتی یکسان به شمار ‌رود. باید خلق کرد، زنان و جوانان کرد، واقعیت اردوغان و واقعیت جنگ‌طلبانه‌ی و دشمنی آن‌ها را در مواجهه با کردها دریافته و بر اساس آن به مبارزه ادامه دهند. اگر کردها نمی‌خواهند دستخوش کشتار دیگری شوند، اگر نمی‌خواهند نابود شوند، تنها راه پیش روی آن‌ها مقاومت است.غیر از مقاومت هیچ راه دیگری برای حفاظت و بقای آن‌ها موجود نیست.

 

حق با کردهاست

مصطفی کاراسو عضو شورای رهبری ک.ج.ک با اشاره به قدرتمندی کردها گفت: مقایسه نیرو با تعداد نفرات سپاهیان، تکنولوژی و پول امکان‌پذیر نیست. قدرت پیشاپیش متاثر از حق و برخوداری از حق است. با مشروعیت و ارزش‌های اخلاقی تحقق می‌یابد. دشمن قدرتمند نیست. در صورت تداوم مبارزه، دشمن شکست خواهد خورد. از همین‌رو هم در خارج و در داخل به اعمال فشار دست می‌زند. این امر ناشی از عصبانیت دشمن است. باید نیروهای دمکرات و خلق کرد این واقعیت را دریابند. اکنون زمان مبارزه است.