کاراسو: نه دولت تُرک و نه هیچ استعمارگر دیگری توان شکست [پ.ک.ک] را ندارد

مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری ك.ج.ك به ادعاهای دولت ترکیه در رابطه با اشغال قندیل پاسخ داده و با یادآوری حمله ترکیه به زاپ و عملیات موسوم به چلیک [فولاد] افزود:"پ.ک.ک صرف هزینه را متحمل می‌شود، اما تسلیمیت را هرگز نخواهد پذیرفت."

مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری ك.ج.ك به ادعاهای دولت ترکیه در رابطه با اشغال قندیل پاسخ داده و با یادآوری حمله ترکیه به زاپ و عملیات موسوم به چلیک [فولاد] افزود:"پ.ک.ک صرف هزینه را متحمل می‌شود، اما تسلیمیت را هرگز نخواهد پذیرفت."

 

کاراسو خاطرنشان کرد که آنان همچون پ.ک.ک برای مبارزه علیه حملات رژیم فاشیسم ترکیه به جنوب کردستان در آمادگی کامل بسر می‌برند و افزود:"در عملیات زاپ و چلیک این ارتش ترکیه بود که فرار کرده و خود را به زور نجات دادند. در صورت حمله به قندیل و یا هر نقطه‌ای از جنوب کردستان همین بلا را سرشان می‌آوریم." کاراسو تصریح کرد:" نه دولت ترک و نه استعمارگران دیگر نمی‌توانند اراده مقاومت پ.ک.ک را  تضعیف کنند."

کاراسو به عملیات موسوم به چلیک در سال ١٩٩۵ از سوی دولت وقت ترکیه در منطقه متینا اشاره کرد و بیان داشت:"١٩٩٣ و ٩۴ دولت ترکیه با جنایت‌های موسوم به فاعل مجهول و عملیات وسیع نظامی سعی در تضعیف جنبش آزاد نمود. ترکیه فکر می‌كرد که در این سال‌ها می‌تواند جنبش ازادیخواهی کردها را نابود کند. جنگ‌های وسیعی را علیه ما براه انداختند و جنبش هم بیشترین شهدا را در این مقطع تاریخی به راه آزادی تقدیم کرد."

 

مصطفی کاراسو در ادامه به حمله رژیم ترکیه به جنوب کردستان و ضربات مهلک گریلایی بر ارتش ترکیه در خلال عملیات چلیک پرداخت. بگونه‌ای که ارتش ترکیه تنها پس از یکماه مجبور به فرار از جنوب کردستان شد.

 

عضو شورای رهبری ک.ج.ک افزود:"دولت ترکیه با هدف ضربه زدن به گریلا آمد و خود وی بزرگترین ضربه را متحمل شد، اراده و نیروی دولت ترکیه از سوی گریلاهای کردستان درهم شکسته شد. همگان دیدند ارتش ترکیه پس از ضربات مهلک و شکست پیاپی چگونه فرار کردند."

 

کاراسو سپس با اشاره به حمله ارتش ترکیه به عرصه زاپ در اوایل ٢٠٠٨ گفت:"حمله زاپ هم به عاقبتی مشابه حمله چلیک انجامید و دولت ترکیه مجبور به فرار شد. امروز بازهم مدعی حمله به قندیل هستند". کاراسو تصریح کرد:"برای پاسخ دادن به هر حمله فاشیست‌ها آماده‌ایم. همچنان که در چلیک و زاپ فراری شده و به زور خود را نجات دادند، در هرگونه حمله‌ی دیگر به جنوب کردستان همان بلا را سرشان می‌آوریم."

 

کاراسو در پایان سخنان یادآوری کرد:"آنانکه مدعی فشار بر پ.ک.ک و واداشتن وی به تسلیمیت می‌شوند هنوز پ.ک.ک و حقیقت آنرا نشناخته‌اند. پ.ک.ک متحمل هزینه‌ خواهد شد اما تحت هیچ شرایطی تسلیمیت را نمی‌پذیرد. نه دولت ترک و نه هیچ استعمارگر دیگری توان شکست [پ.ک.ک] را ندارد."