‌کاراییلان‌‌‌: تا زمانیکه آ.ک.پ وجود داشته باشد داعش وجود دارد

​​​​​​​مراد ‌کاراییلان‌‌‌ عضو کمیته‌‌‌‌ی رهبری حزب کارگران کردستان در گفتوگویی با رادیوی دنگ ولات اعلام داشت: داعش به عنوان پروژه‌‌‌‌ی دولت فاشیست ترکیه هنوز به پایان نرسیده است و تا زمانیکه آ.ک.پ وجود داشته باشد، داعش به پایان نمی‌‌‌‌رسد. این اردوغان است

مراد ‌کاراییلان‌‌‌ عضو کمیته‌‌‌‌ی رهبری حزب کارگران کردستان و فرمانده قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق در ابتدای این گفتوگو با درود به لیلا گوون و دیگر افرادی که به اعتصاب غذا دست زده‌‌‌‌اند گفت: این اعتصاب غذا وضعیتی آسان نیست. بلکه دارای پیامی ویژه و تاریخی است. معنا و اهمیت آن روز به روز بهتر درک گشته و روز به روز  موجهای جدیدی را یه دبتل دارد. طبق قراین این رویداد در زندان‌‌‌‌ها بیش از این نیز گسترش می‌‌‌‌یابد. در اینصورت این رویداد به رویدادی سرنوشت ساز تبدیل می‌‌‌‌گردد. ‌

 

کاراییلان‌‌‌ در ادامه افزود: بسیاری از انقلابیون، میهن دوستان و دمکراتهای جامعه با اراده‌‌‌‌ی خود به اعتصاب پیوسته و خاطرنشان ساخت که اخیرا در جنوب کردستان هریم محمد به این اعتصاب پیوسته است، باید پیام این اقدام از سوی همگان درک گردد.

 

حصر صرفا در امرالی نیست

‌کاراییلان‌‌‌ در این گفت‌وگو اعلام نمود: حصر اوجالان شکنجه‌‌‌‌ی روانی، نا عادلانه، خشونت آمیز و نقض حقوق بشر به شمار می‌‌‌‌رود. اما انزوا و حصر رهبر آپو صرفا در امرالی نیست؛ این سیستم حصر و انزوا علیه خلق کرد است که به پیش برده می‌‌‌‌شود. علیه خلقهای ترکیه و منطقه است.

 

حقیقت و جوهره‌‌‌‌ی مقاومت

‌کاراییلان‌‌‌ در این گفتوگو اعلام نمود که در ترکیه فاشیسم وجود دارد. این فاشیسم خود را  در حصر و انزوا برجسته ساخته است. با خاتمه دادن به انزوا این فاشیسم نیز از میان خواهد رفت. از همین رو مقاومت علیه انزوا و حصر رهبر آپو مقاومت علیه فاشیسم، مبارزه برای آزادی و دمکراسی است. حقیقت و جوهره‌‌‌‌ی مقاومت را در باید در این امر یافت. ما نتوانسته بودیم این حقیقت را به گونه‌‌‌‌ای بسنده با افکار عمومی در میان گذاریم. این یکی از نواقص ما بوده است. ‌کاراییلان‌‌‌ در ادامه افزود: انزوا به عنوان سیستمی فاشیستی به ظلم علیه خلق کرد دست می‌‌‌‌زند. لازم است خلق ما نیک براین امر واقف باشد که خاتمه دادن به انزوا چه پیامدهایی را با خود به همراه داشت. به همین دلیل باید به حمایت و صیانت از آن پرداخته و دامنه‌‌‌‌ی فعالیتهایمان را افزایش دهیم.

 

‌کاراییلان‌‌‌ در ادامه افزود: فعالیتها و اعتصابات در زندان گسترش خواهند یافت. باید ما صرفا نظاره‌‌‌‌گر این رویداد نباشیم. باید با نشر مطالبات خود عقب نشینی نکنیم. لازم است ما قهرمانی، فداکاری و اراده‌‌‌‌ای را که در این مقاومت به ظهور رسیده است بدون پاسخ نگذاریم. همزمان باید نسبت به این فعالیتها فراخوان داده و این اقدامات بدون پاسخ باقی نمانند. کاریلان در ادامه افزود: پیش از این هنگامی که در کردستانی فراخوانی داده می‌‌‌‌شد، رقبا و مخالفان از دشمنی و مخالفت دست برمی‌‌‌‌داشتند و به یاری کسی می‌شتافتند که ندای کمک در داده بود. کسانی که پاسخی به این ندای درخواست کمک نمی‌‌‌‌دادند در جامعه مطرود قلمداد و موضعگیری آنان نشانی از بی حرمتی به جامعه دیده می‌‌‌‌شد. این سنت جامعه‌‌‌‌ی ما بوده است. آنچه را که اکنون لیلا گوون به آن دست زده است فراخوان است، فریادی است از اعماق تاریخ، از بطن جامعه؛ کردها و کردستانیان باید این صداها را بدون پاسخ نگذارند. با مشارکت زندانیان، با مشارکت همگانی این رویداد وارد مرحله‌‌‌‌ای دیگر گشته و در صورت فعالیت پر توان‌‌‌‌تر کسانی که در خارج از زندان هستند، به نتیجه دست خواهد یافت.

 

موضع اروپاییان غیرقابل درک است

‌کاراییلان‌‌‌ گفت: صراحتا می‌‌‌‌گویم موضع اروپاییان غیر قابل درک است. او با خاطرنشان ساختن ۱۴ انقلابی استراسبورگ که به اعتصاب غذا دست زده‌اند گفت: در اروپا صرفا به ملاقات با این اعتصاب کنندگان دست می‌‌‌‌زنند. ‌کاراییلان‌‌‌ در این رابطه گفت: آنها نیز می‌‌‌‌توانند با گروهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفره به این اعتصاب بپیوندند. درک نمی‌کنم که چرا تا کنون به این اعتصاب نپیوسته‌‌‌‌اند؟ اعتصاب غذا وارد مرحله‌‌‌‌ای حساس شده ست. باید از این به بعد با شور و جوش مردمی بسط و گسترش یابد. مشارکت در آن گسترده شود. هیچکس نظاره‌‌‌‌گر آن نباشد. سطح مقاومت و ابعاد آن اعلام چنین موضعی را بر ما لازم می‌گرداند. اگر گفته‌‌‌‌ایم که این مقاومت یک فراخوان است، در آنصورت لازم است ما براین مبنا آن را درک کرده و آن را بدون پاسخ باقی نگذاریم. حتی در صورت وجود نواقصی نیز، با مقاومت و مطالبات کنشگران این نواقص و محدودیت را نیز از میان برخواهیم داشت. اعتصاب کنندگان با سخنان خود، با موضعگیری خود اثبات کرده‌‌‌‌اند که با این اقدام به نتیجه دست خواهند یافت.

 

داعش در ابتدا به خلق کرد حمله نمود

فرمانده قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق مراد ‌کاراییلان‌‌‌ در ادامه سخنان خود مرحله‌‌‌‌ی توفان جزیره و وضعیت روژآوای کردستان را نیز ارزیابی نمود. ‌کاراییلان‌‌‌ در این رابطه افزود: مبارزه علیه داعش در خاورمیانه راه را بر پروژه‌‌‌‌ای جدید گشوده است. داعش در ابتدا به کردها حمله کرد. این حمله اشتباهی عظیم برای داعش به شمار می‌‌‌‌رود. زیرا کردها خلقی هستند که در خاورمیانه با بیشترین نقض حقوق، سرکوب و ظلم روبرو بوده است. آنزمان که داعش قدرت داشت مستقیما به کردها حمله نمود. متعاقبا به اعراب و آسوریان و سریانی‌‌‌‌ها حمله کرد. اما در ابتدا به خلق کردستان حمله کرده و در کردستان و در میان خلق کرد نیز خصوصا درصدد امحای کردهای ایزدی برآمد.

 

تلاش شد تا از طریق داعش کردها نابود شوند

‌کاراییلان‌‌‌ خاطرنشان ساخت که نخستین حمله داعش ۵ سال پیش بود. این حمله در ۸ مارس سال ۲۰۱۴ به کوبانی اتقاق افتاد. حمله ۹-۱۰ روز ادامه یافت و متعاقبا پایان گرفت. متعاقبا در تیر و مرداد نیز حملاتی انجام و فرونشست. اما در سوم اگوست به شنگال حمله کردند. آن زمان دیدیم که علیه خلق ما، علیه خلق کرد حمله‌‌‌‌ای به منظور نابودی گسترده شروع شده است. این حمله نه فقط یک حمله‌‌‌‌‌ی سازماندهی شده‌‌‌‌ی یک سازمان بود، حمله نابودی‌‌‌‌ای بود که از سوی اشغالگران و فاشیستها طراحی شده بود. حمله‌‌‌‌ی داعش واجد چنین معنایی بود. پیش از آن نیز دریافته بودیم که داعش متوجه جنوب کردستان نیز شده بود. به حمله علیه مخمور و کرکوک دست زده بود. اگر از پیشروی داعش در این دو محور ممانعت نشده بود، هولیر به اشغال نیروهای داعش درآمده بود. داعش کردها حمله نموده بود.

 

تاریخ حقانیت گفته‌‌‌‌های ما را اثبات کرد

‌کاراییلان‌‌‌ خاطر نشان ساخت که داعش با تمامی نیروی خود از ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۱۴ به بعد به طور گسترده‌‌‌‌ای به کوبانی حمله نمود. ما آن وقت دریافتیم که این حمله از اشغالگران و از آک.پ جدا نیست. این حمله بدین معنا بود که داعش به ماشین جنگی اشغالگران بدل شده بود. این گروه در راستای نابودی خلق کرد و نیروهای دمکراسی‌خواه در خاورمیانه پدیدار شد. از همین رو تصمیم ما و تصمیم خلق ما نیز تصمیمی جدید قلمداد گشته بلکه درک شد که این حمله نه تنها تهدیدی علیه منطقه بلکه تمامی بشریت محسوب می‌‌‌‌شود. گروهی تبهکار فاشیست و ظالم را به جان منطقه انداخته بودند. اما در ارتباط با چنین تصمیمی که در آن برهه اتخاذ شد نیز آمد که: داعش در کوبانی به پیروزی دست نخواهد یافت، در کوبانی نبرد خانه به خانه به وقوع خواهد پیوست. کوبانی به استالینگرادی دیگر بدیل خواهد شد. حمله به کوبانی به آغازی برای درهم شکستن و نابودی داعش تبدیل خواهد شد. بعد از ۵ سال حقانیت گفته‌‌‌‌های ما امروز ثابت شده است. تاریخ حقانیت گفته‌‌‌‌های ما را اثبات کرد. حمله علیه جامعه‌‌‌‌ی ایزدی و کوبانی به سرآغازی برای شکست داعش و سرآغازی برای از میان رفتن پروژه‌‌‌‌ی دولت آن بود.

 

‌کاراییلان‌‌‌ در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با این حمله درصدد برآمدند تا خلق کرد را که تحت ستمترین خلق منطقه به شمار می‌‌‌‌رود از میان بردارند، کردها بیش از هر کس دیگری در خاورمیانه در معرض ظلم و ستم قرار گرفته‌‌‌‌ و در میان کردها نیز بیشترین ستم بر ایزدی‌‌‌‌ها اعمال می‌‌‌‌شود. درصدد نابودی ایزدیان برآمدند. آنها چگونه می‌توانند تحت نام اسلامی خلافت را بنیانگذاری کرده و عدالت پروری نمایند؟ تحت لوای چنین نامی مسائل و موارد فراوانی را پنهان می‌‌‌‌کردند، اما با این حملات نقاب از چهره‌‌‌‌ی آنان برافتاد. همه و از جمله ایمانداران نیز دریافتند که چه تزویر و ریاکاریی در جریان است. از این طریق بود که نارضایتی عمیقی از داعش ظهور نمود. نبرد با داعش با رنج و خون  فرزندان کرد، عرب، آسوری و سریانی به مرحله‌‌‌‌ی کنونی دست یافته است.

 

با پیشاهنگی آپوییستها پیروزی انسانیت امکان‌‌‌‌پذیر شد

دولت ترک نیروهای سوریه دمکراتیک و یگانهای مدافع خلق را حزب کارگران کردستان معرفی می‌‌‌‌نماید. چنین امری حقیقت ندارد. در تاسیس این سازمانها و مبادی تاسیسی این مقاومت نگرش‌‌‌‌ها و ذهنیت رهبر آپو وجود دارد. اما این افراد خارج از حزب کارگران کردستان بوده و خود را بر مبنای نگرشهای رهبر آپو سازماندهی کرده و مدیریت می‌‌‌‌کنند. پیروزی‌‌‌‌ای که بعد از ۵ سال نبرد، [چند روز آینده] در باغوز اعلام خواهد شد، پیروزی انسانیتی است که با پیشاهنگی رزمندگان آپوییستی خلق شده است.

 

فقط پروژه‌‌‌‌ی دولت داعش از میان رفته است

داعش پایان نیافته است، کسانی که اینگونه فکر می‌‌‌‌کنند خود را فریب می‌‌‌‌دهند. داعش پایان نمی‌‌‌‌یابد. بلکه صرفا پروژه دولتسازی داعش از میان رفته است. رقا پایتخت این گروه سقوط کرد و اکنون باغوز را نیز از دست می‌‌‌‌دهند. اما به جایی می‌‌‌‌رسد که هیچ جایی را نمی‌‌‌‌تواند در تصرف داشته و پروژه‌‌‌‌ی دولتسازی آن نیز با شکست مواجه می‌‌‌‌شود. اما داعش هم اکنون نیز به عنوان یک سازمان وجود دارد. احتمالا تغییراتی را انجام خواهند داد، ما از آن اطلاعی نداریم. اما اطلاع داریم که در برخی از مناطق عراق، در برخی از مناطق کوچک سوریه مجددا دست به سازماندهی خود زده و فعالیت دارند. از فعالیت‌‌‌‌های روزانه برخوردارند. در سوریه و در عراق نیز فعال هستند. هنوز بسیار زود است که از پایان داعش سخن گفته شود، داعش به عنوان یک سازمان فعال هنوز نیز حی و حاضر است. تهدید آن علیه خاورمیانه و بشریت هنوز پایان نگرفته است. این امر واقعیتی است. از همین‌‌‌‌رو پیروزیهای جدید را باید به درستی درک کرد.

 

نیازمند مبارزه‌‌‌‌ای پرتوان هستیم

از میان برداشتن تهدید کامل داعش، نیازمند مبارزه‌‌‌‌ای پرتوان، تلاش و زمان است. سازمانی مانند داعش که از مبنایی فکری برخوردار است، در مدت زمانی کوتاه از میان نرفته و از خود صیانت می‌‌‌‌کند. سازمانی که بر اساس تفکرات بسیار اشتباه، بر اساسی اشتباه ایجاد شده است. بعد از این شکست نمیدانیم که تا چگونه و تا چه زمانی می‌‌‌‌تواند دگرباره بر پاهای خود بایستد یا خیر؟! اما در هر حال آسیب بزرگی را متوجه خلق‌های خاورمیانه، جامعه‌‌‌‌ی اسلامی و بشریت کرد. از شمار انسانهایی که توسط این گروه کشته شدند، اسرایی که ربوده و در بازار به فروش رسانید، شمار زنان کردی که به فروش رفتند هنوز اطلاعی دقیق در دست نیست.

 

اردوغان حامی تبهکاران است

داعش سازمانی خشونت‌‌‌‌ورز، ستمکار و تروریست است که به بلای بشریت تبدیل شده است. این سازمان به آسانی از میان نمی‌رود. تا زمانی که آ.ک.پ وجود داشته باشد و در مسند حاکمیت قرار داشته باشد داعش از میان نمی‌‌‌‌رود. نه داعش؛ نه جبهه‌‌‌‌النصره از میان نخواهند رفت، زیرا این اردوغان است که حامی این گروه‌‌‌‌هاست.  چه بر سر داعشی‌‌‌‌های جرابلوس و باب آمد؟ ناپدید شدند یا بخار شدند و به آسمان رفتند؟ بخشی از داعشیها در هجین به نبرد مشغول هستند، برخی دیگر نیز در حال تسلیم هستند یا توسط نیروهای سوریه دمکراتیک دستگیر شده‌‌‌‌اند. پس داعشی‌‌‌‌های باب و جرابلوس به کجا رفته‌‌‌‌اند؟ آنها به آ.ک.پ پیوسته و همگام با یکدیگر به فعالیت مشغول هستند. ریش خود را می‌‌تراشند، برخی هم نمی‌تراشند، اما نام خود را تغییر می‌دهند. زمانیکه نام داعش مشکل‌‌‌‌ساز باشد نام خود را به النصره تغییر می‌‌‌‌دهند، این اسم نیز مشکل ساز باشد آن را به نورالدین زنگی تغییر می‌‌‌‌دهند، به سلطان مراد تغییر می‌‌‌‌دهند. داعش با اسامی مختلفی توسط آ.ک.پ تلاش می‌‌‌‌کند تا مشروعیت بیابد. این کار نتیجه‌‌‌‌ی تلاشهای آ.ک.پ است. تا زمانیکه جهان غرب و نیروهایی که خود را هژمونیک قلمداد می‌‌‌‌کنند این واقعیت آ.ک.پ را در نیابند، داعش و تبهکارانی مانند آن همواره در خاورمیانه حضور خواهند داشت. واقعیت این است.

 

ترکیه با این گفته که آنها دشمن من هستند، تمامی آنها پ.ک.ک هستند و دشمن به شمار می‌‌‌‌روند، تلاش می‌‌‌‌کند تا تمامی کسانی را که به جنگ با داعش می‌‌‌‌پردازند هدف قرار دهد. اردوغان چنین کاری را بدون سبب انجام نمی‌‌‌‌دهد. زیرا این یگانهای مدافع خلق؛ یگانهای مدافع زنان و نیروهای سوریه دمکراتیک هستند که علیه تبهکاران داعشی به نبرد پرداخته و پروژههای داعش را بدون تاثیر می‌‌‌‌نمایند. از همین‌‌‌‌رو به دشمنی می‌‌‌‌پردازند. تا زمانیکه این واقعیت از سوی افکار عمومی جهانی درک نگردد، تا زمانیکه از آن ممانعت به  عمل نیاید، داعش را حمایت و از آن صیانت می‌‌‌‌کند. نابودی کامل داعش نیازمند زمان و مبارزه است.

 

ادامه‌‌‌‌ی بقا مساله آ.ک.پ و م.ه.پ است

مراد ‌کاراییلان‌‌‌ عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان در ادامه‌‌‌‌ی سخنان خود نیز به ارزیابی انتخابات محلی در ترکیه و شمال کردستان پرداخته و به دخالت‌‌‌‌ها و دستکاریهای اردوغان و باخچلی در ارتباط با تداومشان در عرصه‌‌‌‌ی سیاسی اشاره نمود. در این راستا ‌کاراییلان‌‌‌ خاطرنشان ساخت که ترکیه با مساله بقا و تداوم روبرو نیست، بلکه فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ هستند که با چنین مساله‌‌‌‌ای روبرو می‌‌‌‌باشند. ما خواهان تغییر در ترکیه هستیم، ترکیه را به آینده‌‌‌‌ای دمکراتیک و روشن بدل نماییم. آنکه بقا و تداومش در معرض تهدید واقع شده است دیکتاتوری فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ می‌‌‌‌باشد. در هر نشست و برخاستی خود را به عنوان نماینده‌‌‌‌ی تمامی ترکیه خطاب کرده و اظهار می‌‌‌‌دارند که آینده‌‌‌‌ی ترکیه در معرض تهدید واقع شده است. اگر در این انتخابات همانند گذشته رای کسب نکنند در این انتخابات میزان آرای آنها به زیر ۵۲ درصد سقوط خواهد کرد، و در صورتیکه میزان آرای آنان به زیر ۵۰ درصد سقوط نماید مشروعیت آنان در سطح جهانی و ترکیه بدون هیچ بحثی از میان می‌رود. از همین رو می‌‌‌‌گویند که این انتخابات مساله بودن و نبودن است. چنین نظری برای آنان درست به نظر می‌‌‌‌رسد. نه برای ترکیه، بلکه برای خودشان مساله بقا است. با کسب کمتر از ۵۰ درصد آرا، گفتوگوها حول عدم مشروعیت آنان شروع خواهد شد. از همین رو ترسیده و این انتخابات را بسیار مهم ارزیابی می‌‌‌‌کنند.

 

از طریق دشمنی با کردها درصدد کسب آرا هستند

کاراییلان اعلام کرد که انتخابات محلی برای دمکراتیزاسیون در ترکیه، آزادی خلق‌‌‌‌ها، خاتمه یافتن جنگ در کردستان و از میان برداشتن سیاست فاشیستی و مبتنی بر کشتار جمعی خلق کرد حایز اهمیت بوده و در این رابطه گفت: سخنرانی‌‌‌‌ها و تبلیغات نیروهای آ.ک.پ و م.ه.پ کاملا بر اساس دشمنی با حزب کارگران کردستان و کردها قرار گرفته است. اردوغان هر روز صراحتا می‌‌‌‌گوید، ما این منطقه و ان منطقه را داریم، اما جایی به اسم کردستان وجود ندارد، کسانی که خواستار کردستان هستند به شمال عراق بروند. اردوغان بدینگونه صراحتا با کردها به دشمنی می‌پردازد. از طریق دشمنی با کردها درصدد کسب آرا در ترکیه است.

 

خیانت و مزدوری

اردوغان مساله‌‌‌‌ی کرد را خاتمه یافته تلقی می‌‌‌‌کند. پیش از این برای کسب آرا به کردها اشاراتی داشت، حساسیتهای کردها را به حساب می‌‌‌‌آورد. اما اکنون حتی به این حداقل هم دست نمی‌زند. از طریق ریش سپیدهای کرد عده‌‌‌‌ای را به فعالیت وا می‌داشت. آنها خائن و مزدور هستند. نباید اشتباه درک شود. من نمی‌‌‌‌گویم تمامی کسانی که وارد این مرحله شدند خائن هستند. اما اردوعان درصدد است آنها را به مشتی مزدور و خائن تبدیل کند. آنها را تهدید کرده و می‌‌‌‌گوید: اگر با ما نباشید ما با کسانی که برای کردیت تلاش می‌‌‌‌کنند پشیزی ارزش قایل نخواهیم بود. از ما بترسید. از این طریق اردوغان خیانت و مزدوری را بر آنها تحمیل می‌‌‌‌کند. کسانی که در این نشست حضور داشته‌اند افرادی حقیتا خائن نیز وجود دارند. اما اردوغان درصدد است همه را به خائن تبدیل کند. انها را به عنوان یک کرد نمی‌‌‌‌بیند. هر روز به دشمنی با کردها، کردستان و حزب کارگران کردستان می‌پردازد. صراحتا به دشمنی می‌‌‌‌پردازد و می‌‌‌‌گوید: بیایید به ما بپیوندید، شما نیز ترک شوید. امکان دارد که شما کرد باشید، اما باید ترک شوید. مگر نه اینست که اردوغان یک ملت، یک دولت و یک پرچم را به عنوان مهمترین ذهنیت خود را بر زبان می‌‌‌‌آورد؟ از این طریق درصدد است که در دشمنی با کردها به نتیجی دست یابد؟

 

شونیسم را گسترش داده و از آن استفاده مینماید

بدون هیچ تردیدی این امر خارج از اخلاق قرار دارد، بی وجدانی است. جمعیت کردها در ترکیه بیش از ۲۰ میلیون نفر است. اما بر اساس جمعیت ۸۰ میلیونی ترکیه، در ذهن او این رقم چندان زیاد نیست. براین مبنا درصدد است خلق کرد را در ترکیه به دنبال خود بکشاند. شونیسم را بسط داده و می‌گوید: ترکیه تجزیه نمی‌‌‌‌شود، ما با مساله‌‌‌‌ی تداوم و بقا روبرو هستیم. حتی اگر گرسنه نیز بمانید، دچار مشقت و دشواری نیز شوید، برای رهایی ترکیه باید سکوت کنید. ببینید که ما برای رهایی و تداوم ترکیه اینقدر گلوله، اسلحه و بمب و هواپیما نیاز داریم. بمبهایی که اردوغان به انها اشاره می‌‌‌‌کند در کجا استفاده می‌‌‌‌شوند؟ علیه کردها مورد استفاده قرار می‌‌‌‌گیرند. علیه فرزندان کردها، در کوههای کردستان، شهرها و روستاهای کردستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همه باید بر این نکته واقف باشند.

 

باید از اتحاد شمال کردستان حمایت شود

‌کاراییلان‌‌‌ خاطرنشان ساخت که رژیم آ.ک.پ و م.ه.پ از طریق شهرداران قیم اراده‌‌‌‌ی خلق کرد و شهرداریهای کردستان را تحت کنترل خود درآورده است. همین نکته برای درک مسائل کافی است. هر کردی که می‌‌‌‌گوید من کردم، اراده ما به رسمیت شناخته نمی‌‌‌‌شود، برای شهرداریهای ما قیم انتخاب شده است، از هر حزبی که باشد لازم است بر صندوقهای رای گیری حضور یافته و رای واقعی خود را به صندوق بیاندازد. از همین رو لازم است که کردها و نیروهای دمکراتیک به اتحاد دست زنند. نشان دادن موضعی مشترک حایز اهمیت بوده و لازم است که با یکدیگر فعالیت نمایند. خلق کرد باید به اتحاد دست زند. اطلاع یافته‌‌‌‌ایم که سازمانهای کرد در شمال کردستان به ایجاد ائتلافی دست زده‌‌‌‌اند. از چنین اقدامی خوشحالیم. لازم است که خلق ما در مناطقی که نامزدهای انتخاباتی مشترکی دارد، بیشتر تلاش نموده و از آن بیشتر صیانت نماید. احتمال دارد که ایستارهای متفاوتی داشته باشیم، اما در راستای منافع ملی و مبارزه دمکراسی باید به اتخاد دست زنیم.  باید اختلافات را از میان برداریم، همچنین لازم است بیشتر و با اهمیت فراوانتر با کسانی که اخیرا به این اتفاق پیوسته‌‌‌‌اند برخورد نماییم. براین باوریم که خلق میهن دوست ما با چنین درکی موضع مناسب را نشان خواهد داد.

 

حول مقاومت باید به اتحاد دست زد

در این چارچوب انتخابات واجد معنا گشته و در سطح استراتژیک ما غیر از آن را مورد ارزیابی و تحلیل قرار نخواهیم داد. برای مبارزه‌‌‌‌ی سیاسی، مبارزه دمکراسی و مبارزه‌‌‌‌ برای برادری خلق‌‌‌‌ها در این مرحله باید موضعگیری نماییم. اعتصاب غذا این امر را صراحتا در مقابل دیدگان ما می‌‌‌‌گذارد. رسانه‌‌‌‌های ترکیه جرات بازنمایی و انعکاس این اعتصاب غذا را ندارد. این اندازه زندانی سیاسی در ترکیه، در خارج از ترکیه و کردستان دست به اعتصاب غذا زده‌‌‌‌اند، اما نماینده‌‌‌‌ای [از این رسانه‌‌‌‌ها] جرات اشاره به اعتصاب غذا را ندارد. چنین موضعی صراحتا نشان می‌‌‌‌دهد که دولت ترک چگونه با کردها تعامل می‌‌‌‌نماید. ذره‌‌‌‌ای وجدان و شفقت ندارند. از همین‌‌‌‌رو لازم است که همه حول مقاومت اعتصاب غذا به اتحاد دست یابند. در انتخابات موضع درست از خود نشان داده و پاسخ درخور را به ذهنیت فاشیستی و قاتل ارائه بدهند. خلق ما و تمامی دمکراتها باید با شعار نابودی حصر، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان به فعالیت بپردازند.

 

طی سه ماه گذشته به هیچ نتیجه‌‌‌‌ای دست نیافته‌‌‌‌اند

‌کاراییلان‌‌‌ در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دولت ترک طی سه ماه گذشته حملات فراوانی را در شمال کردستان و مناطق حفاظتی مدیا انجام داده است، اما به هیچ نتیجه‌‌‌‌ای دست نیافته است. نتیجه این حملات نشان می‌‌‌‌دهد در صورتیکه تمهیدات لازم اندیشیده شوند و رفتار و حرکات با حساسیت، با توجه و مراقبت انجام شوند دشمن در حملات خود به هیچ نتیجه‌‌‌‌ای دست نمی‌‌‌‌یابد. زیرا دشمن بر مبنای اطلاعات و تکنولوژی به حملات خود دست می‌‌‌‌زند. در جنگ زمینی توان جنگ با گریلا را ندارد. دشمن چنین نیرویی ندارد. این گفته ثابت شده است. اما از طریق تکنولوژی درصدد است به نتایجی دست یابد. اگر حملات دشمن با شکست مواجه می‌‌‌‌شوند این امر نشان می‌‌‌‌دهد که گریلا با قدرت هر چه بیشتر تمهیدات لازم را اندیشیده، آموزش دیده و بر پروژه‌‌‌‌ی باز تاسیس اصرار داشته و آن را به دقت دنبال می‌‌‌‌کند. مرحله‌‌‌‌ی اجرایی پروژه‌‌‌‌ی بازتاسیس درک شده است. اخیرا دشمن در عملیات پیران هیچ نتیجه‌‌‌‌ای نگرفته است. گریلا در جودی ضرباتی را به نیروهای دشمن وارد ساخته و خود متحمل هیچ خسارتی نشده‌‌‌‌اند.

 

بهاری جدید را خلق می‌‌‌‌کنیم

مراد ‌کاراییلان‌‌‌ عضو کمیتهی رهبری حزب کارگران کردستان در پایان سخنان خود گفت: بهار جدیدی را خلق می‌‌‌‌کنیم. اعتصاب غذاها از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و در مرحله‌‌‌‌ی بسیار بالایی قرار دارند. مقاومت علیه داعش در آخرین لحظات خود قرار داشته و اعلام لحظه‌‌‌‌ی پیروزی نزدیک است. در شمال کردستان انتخابات محلی پیش رو قرار دارد. امسال سالی است که با رخدادهای فراوانی آغاز گردیده است. امسال نقش گریلاها نقش پیشاهنگی است، بازیگر اصلی این مقاومت در سال جاری گریلا خواهد بود. اگر گریلا با چنین رویکردی فعالیت نماید، مبارزه‌‌‌‌ی آزادی خلق ما نیز به پیروزی دست خواهد یافت، امسال سال خلق کرد خواهد بود و حرکت آزادی کردستان به پیروزی خواهد رسید.