کاراییلان: حکومت ترکیه بازنده این جنگ خواهد بود

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق با سخنرانی در مراسم پایان دوره آکادمی آپولون، در جمع گریلاهای کردستان به حکومت ترکیه هشدار داد که لشکرکشی ارتش به سه بخش کردستان را به شکست خواهند کشید

مراد کاراییلان فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق با سخنرانی در مراسم پایان دوره آکادمی آپولون، در جمع گریلاهای کردستان به حکومت ترکیه هشدار داد که لشکرکشی ارتش به سه بخش کردستان را به شکست خواهند کشید.

 

مراد کاراییلان با تصریح آنکه مبارزه جنبش آزادیخواه کردستان به مرحله ای حساس و تاریخی رسیده است گفت دشمن از پیشرفت سرمشق‌های رهبر آپو در حوزه دمکراسی، محیط زیست و انقلاب زن هراسیده و از سه سال پیش با نقض عهدنامه "دلمه‌باغچه" و ترک گفتگوهای صلح به جنگ ادامه داده است.

کاراییلان گفت هدف ما این نیست که ترکیه را تجزیه کنیم ما می‌خواهیم انقلابی در ترکیه انجام دهیم که دمکراتیك شود.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق، هجوم ترکیه به روژاوا و جنوب کردستان را ناشی از ترس دشمن خواند و گفت کردها در سه بخش از کردستان در حال مقاومت هستند و اجازه نخواهند داد ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ به هدفش برای احیای مرزهای میثاق ملی برسد.

 

کاراییلان با تأکید بر ادامه مبارزه گریلایی با ارتش ترکیه ابراز اطمینان کرد که پیروزی با آنها خواهد بود.

 

وی همچنین تصمیم اردوغان و باغچلی برای برگزاری انتخابات زودهنگام را فرار به جلو توصیف کرد و گفت آنها انتخابات را در حالی تحمیل می‌کنند که جنگ ادامه دارد و کشور با شور شونیستی و در وضعیت فوق‌العاده اداره می‌شود.

کاراییلان گفت لشکرکشی‌های ترکیه را نباید نشانه قوت آن تصور کرد، پادشاهان عثمانی هم هر وقت احساس خطر می‌کردند دست به حمله می‌زدند ولی سرنگون شدند.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق در واکنش به منزوی‌سازی اوجالان نیز گفت رهبر آپو پروژه ترکیه برای نسل‌کشی فرهنگی و فیزیکی کردها را برهم زد برای همین از او کینه دارند، ولی باید بدانند نمی‌توانند جنبش ما را از بین ببرند.

 

کاراییلان با توجه به گستردگی جنگ در سه بخش کردستان، ٢٠١٨ را سالی استراتژیک توصیف کرد و از کردها خواست متحد باشند.