کاراییلان خطاب به اردوغان؛ اگر به قندیل نیایید شرف ندارید

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری پ.ک.ک تهدید‌های دیکتاتور ترکیه در رابطه با حمله به قندیل را تبلیغات انتخاباتی خوانده و گفت:"اگر اردوغان شرف دارد باید به قندیل بیاید. آمدن به قندیل آسان نیست."

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری پ.ک.ک تهدید‌های دیکتاتور ترکیه در رابطه با حمله به قندیل را تبلیغات انتخاباتی خوانده و گفت:"اگر اردوغان شرف دارد باید به قندیل بیاید. آمدن به قندیل آسان نیست."

 

مراد کارییلان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در برنامه ویژه کانال ماهواره‌ای سترک تی‌وی به ارزیابی تحولات جاری در کردستان و منطقه پرداخت.

 

کاراییلان در آغاز به موضوع تلاش رژیم ترکیه برای اشغال جنوب کردستان پرداخت و افزود: قندیل را هدف اولیه خود می‌دانند و مدعی هستند که با حمله‌های اشغالگرانه می‌توانند پ.ک.ک را از خاک جنوب خارج کنند. سپس جنوب کردستان را محاصره کرده و کرکوک را به خاک خود ضمیمه کنند. برنامه رژیم ترکیه وابسته کردن هر چه بیشتر جنوب کردستان به خود است. این پروژه تازه دولت ترکیه و فاشیست‌های حاکم آن است.

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک افزود:"ترکیه در حال حاضر بسوی انتخابات ٢۴ ژوئن/٣ تیر ماه پیش می‌رود و اردوغان هم برای موفقیت در این انتخابات مدعی ' موفقیت در حل مسئله کُردها با توسل به کشتار و محافظت از دولت ترکیه' است. اردوغان خیال می‌کند با چنین اعمالی بتواند نظر رأی‌دهندگان را جلب کند."

 

کاراییلان سپس به لفاظی‌های دولت ترکیه در رابطه با حمله به قندیل و برافراشتن پرچم خود در این منطقه، همچنین حمله به شنگال و مخمور پرداخت؛"آنان فکر می‌کنند هر جا دلشان خواست می‌توانند بروند، اما این در واقع امکان ندارد و آنها توانایی این کار را ندارند. ما دولت ترک‌ را خوب می‌شناسیم. آگاهیم که از لحاظ نظامی و... محدود هستند. اکنون حمله به قندیل را در بوق و کرنا می‌کنند. خوب اگر به قندیل بروند چه بر سر آنان می‌آید؟ آمدن به قندیل آسان نیست."

 

اگر نیروهای جنوب کردستان به آنان کمک نکند ارتش ترکیه توانایی هیچ کاری ندارد

کاراییلان تأکید کرد؛" دولت ترکیه به تنهایی نمی‌تواند در برابر ما بجنگد، تجربه ٣۵ سال این واقعیت را اثبات کرده است. هدف آنان کسب نتیجه با عملیات نظامی وسیع است. به همین دلیل دست به دامن برخی افراد و گروهها شده‌اند. برای همین هم درصدد جای دادن به برخی از کردها در این حمله هستند. به عنوان مثال در عفرین تبهکاران عرب را جذب کردند، زیرا ارتش ترکیه بدون پشتوانه نیروهای دیگر توانایی جنگیدن ندارد.

 

یعنی اینکه اگر نیروهای جنوب کردستان با آنها همکاری نکنند ارتش ترکیه نخواهد توانست هیچ کاری را به پیش برد. اگر هم با آنان دست به یکی شوند- ما امیدواریم چنین چیزی روی ندهد- که سابقه تاریکی در همکاری با یکدیگر علیه ما دارند بازهم نخواهند توانست نتیجه‌ای کسب کنند. لازم است تأکید کنم که حمله به قندیل زمینه جنگ وسیعی را فراهم می‌کند و این جنگ آسان نخواهد بود."

 

اگر [به قندیل] نیاید بیشرف است

مراد کاراییلان گفت: مداوما مدعی هستند که به قندیل می‌آیند. اما آمدن به قندیل یا شنگال آسان نیست. این تبلیغات انتخابات است. در تلاش برزگ نشان دادن خود هستند. اردوغان دروغ‌های بزرگی را سر هم کرده و مدعی است' من علیه پ.ک.ک عملیات نظامی صورت می‌دهم و کار پ.ک.ک را تمام می‌کنم و به تهدیدهای علیه ترکیه پایان می‌دهم'. اگر شما به قندیل می‌آیید بفرمایید این گوی و این میدان. اما دروغ می‌گویید و توانایی حمله به قندیل را هم ندارید. اگر به قندیل نیایید بی‌شرف هستید. اگر اردوغان دارای شرف باشد باید به قندیل بیاید. تبلیغات بزرگی را در رابطه با حمله به قندیل براه انداخته‌اند. یکبار دیگر می‌گویم؛ اگر به قندیل نیایید شرف ندارید. به خیال آنها حمله به قندیل ساده است؟ حمله به قندیل را شعار خود قرار داده‌اند."

 

آنانی که مدعی تخلیه قندیل هستند می‌توانند از قندیل دیدار کنند

مراد کاراییلان اظهار کرد:"قندیل دارای موقعیتی استراتژیک و تاریخی در جنوب کردستان است. مدعی شده‌اند که قندیل 'تخلیه' شده و 'گریلا از قندیل خارج شده است'، اما خلق محترم قندیل در ٢٠ سال گذشته علیه تمام حملات رژیم ترکیه به این منطقه مقاومت کرده و از خانه و روستاهای خود محافظت کرده است. به نظر من خلق ساکن در قندیل بیش از دیگر مناطق جنوب کردستان ماهیت دولت ترکیه را درک کرده است، به همین دلیل احترام و عشق ویژه‌ای به قندیل داریم. هیچ کسی قندیل را ترک نکرده است. اگر مقصود آنان ترک قندیل از سوی ما است تأکید می‌کنم ما در قندیل هستیم و منتظریم آنان بیایند و با چشمان خود واقعیت را ببینند. قندیل تخلیه نشده، در ضمن تدابیر لازم هم اتخاذ شده‌اند. واقعیت این است.

 

قندیل قلعه تاریخی کردها در تاریخ کردها بوده و امروز هم یکی از قلعه‌های مقاومت است. چشم‌پوشی از قندیل آسان نیست. به هیچ عنوان این ادعا صحت ندارد و تنها جنگ روانی دشمن است. انانی که می‌خواهند واقعیت را ببینند می‌توانند به قندیل بیایند."

 

کاراییلان در ادامه به جوانانی که در کمپین ملی سپر انسانی دفاع از قندیل پیوسته‌اند درود فرستاد و از فعالیت‌های آنان قدردانی کرد.