کاراییلان: سال ۲۰۱۹ را با مقاومت آغاز می‌کنیم

مراد کاراییلان، عضو کمیته اجرایی حزب کارگران کردستان- پ.ک.ک خاطرنشان کرد که با کمپین اعتصاب غذا و موضع مقاومت جامعه کردستان سال ۲۰۱۹ را آغاز می‌کنند و گفت: "این مبارزه با مقاومت تقویت خواهد شد و ثمربخش خواهد بود.

مراد کاراییلان، عضو کمیته اجرایی پ.ک.ک در برنامه ویژه رادیو ده‌نگی و‌لات شرکت کرد و به سوالات مجری برنامه روسیدا مرسین پاسخ داد. کاراییلان به تمام فعالانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند درود فرستاد و گفت: "درودهایم را به مقاومت زندان آمد، سیاستمدار پیشگام لیلا گووَن و تمامی فعالان دیگر می‌فرستم و سال نو را به آنها تبریک می‌گویم، امیدوارم سال آینده، سال دمکراسی و آزادی باشد. از سلیمانیه تا هولیر، از مخمور تا روژئاوا، شمال کردستان و اروپا، همه جا که مردم ما مقاومت می‌کنند، درود می‌فرستم و سال نو را به همه آنها تبریک می گویم."

 

با از میان بردن حصر اوجالان، فاشیسم شکست خواهد خورد

کاراییلان تأکید کرد که حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، نه تنها علیه یک فرد کرد، بلکه تهدیدی برای همه ترکیه و مردم منطقه است. کاراییلان درباره حصر در امرالی افزود: "شکستن حصر بر رهبر آپو منجر به روند جدیدی در ترکیه خواهد شد و آزادی رهبر آپو یک مرحله نو را در کل منطقه آغاز خواهد کرد."

 

کاراییلان تاکید کرد که تمام اقدامات انجام شده تحت عنوان "ما انزوا را از میان برداریم و فاشیزم را از بین ببریم"، ابتکارات قابل قدردانی و معنی‌دار هستند. "در این شعار که اگر "انزوا حذف شود، فاشیسم نمی‌تواند ادامه یابد" معنی مهمی وجود دارد. این یک درک عاقلانه از واقعیت موجود است. لازم است هر کس باید بر این باور عمل کند."

 

این یک کمپین اجتماعی است

کاراییلان یادآور این واقعیت شد که لیلا گوون بیش از ۵۰ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد و اوضاع جسمانی‌اش وخیم شده است. کاراییلان اهمیت تقویت فعالیت های علیه حصر را خاطرنشان کرد: "اقدامی که لیلا گووَن آغاز و رهبری کرد در داخل و خارج کشور به یک مبارزه گسترده تبدیل شده است. ما، جنبش آزادی‌خواه با همراهی مردم، با چنین مقاومتی سال ۲۰۱۹ را آغاز می‌نماییم. این یک کمپین اجتماعی است که تمام آحاد جامعه ما را در بر می‌گیرد. بنابراین همه میهن‌دوستان و دموکرات ها باید به حفظ و تقویت این جرقه کمک کند.

 

تا زمانی که گریلا وجود داشته باشد، تلاش‌های دشمن به شکست می‌انجامد

کاراییلان به مبارزه گریلا اشاره کرد، "جنبش آزادی‌خواهی کردستان، مراحل بسیار مهمی را سپری کرده است. با این وجود واضح است که اکنون ما در مهترین دوران تاریخ معاصر خود به سر می‌بریم. گریلا این مقاومت تاریخی را دنبال می کند.

 

"همه‌ی رفقای گریلا در کوهستان‌های کردستان باید بر این واقعیت واقف باشند، و این همان جوهره‌ی حضور آنها در این کوهستان‌هاست. مبارزه برای آزادی باید تقویت شود. در مناطق دفاعی مدیا و یا در شمال کردستان، حضور رفقای ما دشمن را متزلزل کرده است. موضع رفقای ما به تنهایی نقش مهمی ایفا می‌کند، تا زمانی که یک گریلا وجود داشته باشد، تلاش های دشمن به شکست می انجامد. حتی اگر همچنان به روژئاوا، شمال و جنوب کردستان حمله کنند، حتی اگر آنها سیاستمداران کرد را هدف قرار دهند یا حصر را تشدید کنند، تا زمانی که گریلا مقاومت کند و از موضع خود دفاع می‌کند، دشمن چیزی به دست نخواهد آورد. تا زمانی که در کوهستان کردستان گریلایی وجود داشته باشد، هیچ کس نخواهد توانست مردم ما را شکست دهد. جوانان کرد، از همه جا، همچنان به پیوستن به گریلا و تقویت مبارزه ادامه خواهند داد. زنان کرد با عزم و اراده خود، همیشه مقاومت خواهند کرد. تا زمانی که گریلا قوی باشد، مردم ما در روستاها، خیابان ها، در داخل و خارج از میهن، قوی خواهند بود. کاراییلان گفت: بدین گونه موضع رهبر اوجالان قوی تر خواهد شد.

 

سال ۲۰۱۹ سال مبارزات سختی خواهد بود

کاراییلان گفت، هنگامی که آنها به تحولات منطقه نگاه می کنند و اقدامات نیروهای هژمونیک جهان را تجزیه و تحلیل می کنند، می ببینند که جنگ و نزاع بیشتری در منطقه گسترش خواهد یافت.

 

کاراییلان تاکید کرد که جنبش آزادی‌خواه کردستان و مردم کردستان، در مواجهه با این تغییرات تاریخی هوشیار خواهند بود و آنها یک مبارزۀ جدی برای آزادی و دموکراسی را آغاز خواهند کرد.

 

"ما در تلاش هستیم تا تمام نیروهای گریلا و نیروهای دفاعی را در سراسر کردستان بر اساس احیای مجدد سازماندهی کنیم و ارتقاء دهیم. ما این را در سطح بالایی انجام می دهیم. بر این اساس، ما یک کمپین جدید را در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهیم کرد. کاراییلان گفت: "آماده سازی تمام دو سال گذشته ما متمرکز بر این مبارزه بوده است."

 

مقاومت چاره‌یابی بنیادین و آزادی را به ارمغان خواهد آورد

کاراییلان معتقد است که این دوره از مبارزه مرحله‌ای عادی نخواهد بود و گفت: "اکنون زمان چاره‌یابی است، مقاومت فعلی یک راه حل است. در سال ۲۰۱۹، درگیری ها در منطقه عمیق‌تر خواهد شد، جنگ‌ها تشدید می‌شوند، با این حال مقاومت در حال افزایش است و به یک پروسه راه حل منجر می شود؛ بنابراین ۲۰۱۹ اهمیت زیادی دارد. البته آنچه در سال ۲۰۱۹ اتفاق خواهد افتاد، تحولات آینده را تعیین می‌کند، این موضوع از لحاظ استراتژیک حیاتی است. درک این مسئله و مسئولیت‌هایی که به همراه خود می‌آورد، لازمه‌‌اش این است که گریلاهای ما و فعالان باید بر این اساس عمل کنند. باید مردم ما نیز بدانند، ما به موفقیت نهایی و چاره‌یابی بنیادین بسیار نزدیک هستیم."