کاراییلان: سقوط داعش در رقا به برقراری کنفدرالیسم کمک می‌کند

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان پیامی در مورد آزادسازی رقا منتشر کرده و می‌گوید سقوط داعش در این شهر به مبارزه برای برقراری کنفدرالیسم در خاورمیانه کمک خواهد کرد.

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان پیامی در مورد آزادسازی رقا منتشر کرده و می‌گوید سقوط داعش در این شهر به مبارزه برای برقراری کنفدرالیسم در خاورمیانه کمک خواهد کرد.

 

کاراییلان با تبریک آزادسازی رقا به جامعه جهانی گفت: "پیش از این کوبانی با مقاومتی بزرگ در طول چهار ماه و نیم از چنگ داعش آزاد شده بود و اکنون رقا پایتخت ستمگری این گروه در عملیاتی چهار ماهه سقوط کرده است. شکست داعش در شهری که جهان را از آنجا تهدید می‌کرد یک پیروزی تاریخی است. به مبارزان ی.پ.گ، ی.پ.ژ و نیروهای سوریه دمکراتیك درود می‌فرستیم و به شهدای نبرد ادای احترام می‌‌کنیم."

 

عضو رهبری پ.ک.ک اضافه کرد: "این پیروزی متعلق به کل جامعه بشری است. یاد مبارزانی که برای نجات بشریت خون دادند هرگز فراموش نخواهد شد. از جمله مبارزان بین‌المللی که دوشادوش مردم منطقه جنگیدند و جانشان را فدا کردند. آنها که دلاورانه، سینه به سینه و کوی به کوی برای دفاع از دمکراسی و آزادی با جانیان داعشی جنگیدند، الگویی برای بشریت هستند. مبارزان حاضر در این نبرد، زمینه خواهری و برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز همەی خلق‌های سوریه را فراهم کردند."

 

مراد کاراییلان آنچه در رقا روی داد را نمونەی مشهود و دیدنی پروژە "ملت دمکراتیك" عنوان کرد و افزود: " جوانان عرب، کرد، آشوری و سریانی برای یک هدف مشترک دوشادوش یکدیگر مبارزه کردند و خون دادند. ملت دمکراتیك همین احترام متقابل به یکدیگر و همسبتگی مبتنی بر اصول دمکراتیك است. امید آن می‌رود که این پیروزی الگویی برای سوریه و روژاوای کردستان باشد تا دورانی جدید را آغاز کنند."

 

کاراییلان با اعلام آنکه پ.ک.ک خواستار اجرای پروژه "ملت دمکراتیك" در سوریه است تصریح کرد: "اختلافات باید از طریق دیالوگ و راهکارهای دمکراتیك حل شوند. پروژەی ملت دمکراتیك پیش از رقا در مناطق شداد و منبج و طبقا امتحان خود را پس داده است. امیدواریم در سراسر سوریه این اتفاق روی دهد. پیروزی در رقا پایگاه مبارزه برای کنفدرالیسم دمکراتیك در منطقه را تقویت خواهد کرد."