کاراییلان: نیروهای اشغالگر در باتلاق عفرین گیر کرده‌اند/ اردوغان سردسته‌ی دروغگوهاست

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی گفتگویی با خبرگزاری فرات از شکست فاحش ارتش ترکیه و القاعده در مصاف یگان‌های مدافع خلق خبر داد و گفت عفرین باتلاقی است که نیروهای اشغالگر با هر قدمی بیشتر در آن فرو می‌روند

مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی گفتگویی با خبرگزاری فرات از شکست فاحش ارتش ترکیه و القاعده در مصاف یگان‌های مدافع خلق خبر داد و گفت عفرین باتلاقی است که نیروهای اشغالگر با هر قدمی بیشتر در آن فرو می‌روند. وی همچنین اردوغان را سردستەی دروغ‌گوها نامید.

 

مراد کاراییلان با اعلام آنکه هجوم ترکیه به عفرین در نتیجه توافقات اجلاس آستانه و همکاری فعال روسیه بوده است گفت: روسیه در ازای کنترل بخشی از ادلب و همچنین بهرەی اقتصادی بود که به ترکیه مجوز داد. در میان کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری امریکا برخی کشورها با این حمله موافقت نکردند اما برخی دیگر با بیان آنکه "کاری از دستشان برنمی‌آید" یا اینکه "عفرین منطقه فعالیت ما نیست"، در عمل هجوم به عفرین را پذیرفتند.

 

عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان با دعوت از نیروهای بین‌المللی برای عدم حمایت از قتل‌عام خلق کرد اضافه کرد ترکیه کردهایی که برای آزادی مبارزه می‌کنند را تروریست می‌نامد و با هجوم به عفرین که امن‌ترین و آرام‌ترین نقطه در سوریه بود به اقدامات ضد انسانی دست زده است. هرگونه همکاری با ترکیه در این زمینه از سوی هر کشوری توجیه ناپذیر است.

 

کاراییلان با اشاره به مقاومت یگان‌های مدافع خلق افزود: می‌دانیم که قدرت‌های خارجی انتظار چنین مقاومتی نداشتند و تصور می‌کردند عفرین در طول سه روز تا یک هفته سقوط می‌كند. ظاهرا بلوف‌ اردوغان را باور کردە بودند. سه هفته گذشته و ناظران از مقاومت عظیم عفرین مات و مبهوت هستند. مقاومت عفرین در برابر ظلم و فاشیسم، محاسبات خیلی‌ها را برهم زد و توجه افکار عمومی جهان را به خود جلب کرد. حکومت ترکیه سعی می‌کند با دروغ‌گویی شکستش را پنهان کند در حالی که نظامیان آن و القاعده با آن همه تجهیزات جنگی در برخی نقاط نهایتا پنج کیلومتر پیشروی کردەاند. در این نواحی هم در امان نخواهند بود و مبارزان برخی نقاط را بازپس گرفتەاند.

 

کاراییلان از اردوغان به عنوان سردستەی دروغ‌گویان نام برد و گفت: طی نبردهای سه روزه در ناحیه شیخورز صدها تبه‌کار القاعده و نظامی ترکیه کشته و زخمی شدند اما آنرا به مردم خود اعلام نمی‌كنند. بیانیەهایی که ارتش در مورد نتایج جنگ منتشر می‌کند خنده‌آور است. ارتش اگر قادر به جنگ بود انقدر دروغ نمی‌گفت. از تلفات ٩٩٩ نفری ی.پ.گ خبر می‌دهند در حالی که شمار تلفات ی.پ.گ هنوز یکصد تن نیست. آنها کشته های خود را هم به نام طرف مقابل ثبت می‌كنند.

 

وی در همین رابطه اضافه کرد نیروهای اشغالگر هرچه پیشروی کنند بیشتر در باتلاق فرو می‌روند. مقاومت عفرین تاریخی بوده و دوران تازەای را با خود آورده است. مقاومت کوبانی را یادآور مقاومت استالینگراد توصیف می‌کردند اما مقاومت عفرین از آن نیز خواهد گذشت.

 

 

کاراییلان در ادامه گفتگوی خود به تهدیدهای ترکیه در مورد حمله به منبج پاسخ داد و گفت بهتر است هر وقت در عفرین به نتیجه رسیدند در مورد منبج صحبت کنند. وی همچنین به مقاومت جانانه مردم عفرین پرداخت و تأکید کرد عفرین تنها نیست.

 

مراد کاراییلان در واکنش به تهدیدهای ترکیه در خصوص حمله به شهر منبج در شمال سوریه گفت: هنوز نتوانستەاند وارد عفرین شوند که از منبج حرف بزنند. بهتر است پس از عفرین در مورد منبج صحبت کنند. در حال حاضر آوردن نام منبج در واقع بلوف برای پنهان کردن شکست عفرین است. اکنون در عفرین سعی می‌کنند چند جبهەای که گشودەاند را به یکدیگر متصل کنند تا بگویند منطقەی تامپون ایجاد کردیم. اینها برای خوراک افکار عـمومی ترکیه است.

 

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک اضافه کرد: هدف اصلی آنها از بین بردن انقلاب روژاوا و شکست جنبش آزادیخواه کردستان بود. به فدراسیون شمال سوریه حمله کردند چون مطالبات دمکراتیك مردم منطقه را تحمل نمی‌کنند. اینکه اجتماعات دیگر منطقه در کنار کردها مقاومت می‌کنند تحسین‌برانگیز است. اگر این هجوم فاشیستی در هم شکسته شود حتی به نفع مردم ترکیه خواهد بود. این شکست به حاکمیت حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی پایان خواهد داد و بدین ترتیب راهی برای دمکراتیزه شدن ترکیه پیدا می‌شود.

 

وی از آنچه در عفرین روی می‌دهد به عنوان یک مبارزه انقلابی یاد کرد و گفت: "بسیاری در سراسر جهان نیز با حضور در خیابان‌ها از عفرین دفاع کردە اند. این همبستگی و فداکاری و بسیج عمومی جای تقدیر دارد و به مقاومت عفرین شور بخشیده است. به مردم و مبارزان عفرین هم درود می‌فرستیم و به شهدای گرانقدر آن ادای احترام می‌کنیم. تصمیم و نحوەی برخورد آنها هدیەای ارزشمند به بشریت است. آنها قهرمانانه در برابر توپ و تانک و هواپیماهای جنگی ایستادند و بر فرار و ترس خط بطلان کشیدند.  برای دستیابی به پیروزی نهایی باید خط مقاومت تقویت شود و به فکر تأمین ملزومات پزشکی و مایحتاج اولیه ساکنین عفرین بود. مردم عفرین فراموش نکنند که تنها نیستند. آنها مردم کردستان و مدافعان بین‌المللی و جنبش‌های آزادیخواه را در کنار خود دارند.

 

کاراییلان همچنین خطاب به جوانان کردستان گفت عفرین با فداکاری بزرگی مقاومت کرده و چشم‌براه مبارزان با شرف است. مردم کردستان و بویژه جوانان باید بخوبی ببینند که مردم عفرین با جان و دل و تن خود ایستادەاند و نباید آنها را تنها گذاشت.