کارتال: چهلمین سال مبارزه سال آزادی اوجالان است

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق در جشن آغاز چهلمین سال مبارزه پ.ک.ک اظهار کرد:'خلق ما لازم است که چهلمین سال را به سال آزادی رهبر آپو مبدل نماید و در این راستا بسیج شوند."

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق در جشن آغاز چهلمین سال مبارزه پ.ک.ک اظهار کرد:'خلق ما لازم است که چهلمین سال را به سال آزادی رهبر آپو مبدل نماید و در این راستا بسیج شوند."

 

جشنهای چهلمین سال تأسیس پ.ک.ک در اقصی نقاط جهان ادامه دارند. شب گذشته در بروکسل هزاران نفر از کردستانیان و دوستان آنان گردهم آمدند. رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق در این مراسم شرکت کرده و سخنانی را ایراد کرد. کارتال در سخنان خود به وضعیت رهبر خلق کُرد، عبدالله اوجالان در زندان اشاره کرده و خواهان بسیج عمومی خلق کُرد برای آزادی عبدالله اوجالان شد.

کارتال به آغاز سخنان خود ضمن تبریک سالروز تأسیس پ.ک.ک به آحاد خلق کردستان، شرایط زندگی کردها قبل از تأسیس پ.ک.ک را خاطرنشان کرده و آنرا دوره تاریکی و نابودی کردها از هر سو خواند. به گفته ریاست مشترک کنگره خلق،"رهبر آپو و رفقای وی با مداخله در تاریخ دوره تازه‌ای را برای کردها و کردستان رقم زدند. به همین دلیل از روزهای آغازین از هاکی کارار تا دلال آمَد ما مدیون شهدای خود هستیم و سر تواضع در برابر ساحت والای آنان فرو می‌آوریم. پیمان وفاداری به آرمانهای آنان را تکرار می‌کنیم."

 

کارتال در ادامه به حصر رهبر خلق کرد در جزیره امرالی اشاره کرده و افزود:"لازم است همه کردها در این رابطه به مسئولیت تاریخی خود عمل کنند. خلق کُرد با نیرویی که از اندیشه‌های رهبر آپو گرفته است دوره تاریخی نوینی را در خاورمیانه رقم می‌زند. کردها نه تنها برای خود بلکه برای تمام خلق‌‌ها و هویت‌های منطقه تلاش می‌کنند. زنان هم نقش پیشاهنگ را برعهده گرفته‌اند... خاورمیانه دوره تازه‌ای از حیات با هویت آزادیخواهانه و زندگی دمکراتیک را آغاز کرده است."

 

اگر سی.پی.تی به مسئولیت خود عمل نکند مقاومت خود را گسترش خواهیم داد

ریاست مشترک کنگره خلق در ادامه خطاب به کردهای ساکن در اروپا گفت:"قبل از همه به خلق خود در اروپا و تمام خلق در هر چهاربخش کردستان و دوستانمان می‌گوییم که بایست با بسیج عمومی چهلمین سال مبارزه را به سال آزادی رهبر آپو و چارەیابی مسئله کُرد مبدل کنیم. مبارزه را در تمام عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک و اطلاع‌رسانی به اوج برسانیم. از وضعیت رهبری خبری در دست نیست. این موضوع به نگرانی ما دامن می‌زند. اگر سی.پی.تی- سازمان منع شکنجه شورای اروپا، به وظایف خود در قبال رهبر آپو عمل نکند ما مقاومت را گسترده‌تر می‌کنیم. چهلمین سال مبارزه را به سال آزادی رهبری مبدل می‌کنیم و این بهترین فرصت را برای خلق ما فراهم نموده است. تمام هدف‌های ما در این چهارچوب متمرکز می‌شود."

 

مراسم سالروز تأسیس پ.ک.ک با اجرای برنامه‌های هنری و پایکوبی کردستانی‌ها و دوستان آنان تا پاسی از شب ادامه داشت.