کالکان: انقلاب در شمال کردستان وارد مرحله نوینی می‌شود/ شمذینان را پاکسازی می‌کنیم

دوران کالکان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک تصریح کرد؛ آنانی که از اشغال عفرین سرخوشند آنکارا را از دست می‌دهند. کالکان افزود: انقلاب در شمال کردستان وارد فاز تازه‌ای می‌شود

دوران کالکان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک تصریح کرد؛ آنانی که از اشغال عفرین سرخوشند آنکارا را از دست می‌دهند. کالکان افزود: انقلاب در شمال کردستان وارد فاز تازه‌ای می‌شود

 

کالکان در برنامه "اولکه دَن" کانال تلویزیونی مدیا هابار به پرسش‌های روزنامه‌نگار "درفش اَرَن" پاسخ داد. وی به ارزیابی مقاومت تاریخی دو ماهه در عفرین و تحولات دیگر پرداخت و در رابطه به برگزاری نوروز و آغاز مرحله تازه‌ای از انقلاب سخن گفت.

 

دوران کالکان در آغاز از جایگاه نوروز برای کردها و خلق‌های تحت ستم اشاره کرده و یکی از گفته‌های عبدالله اوجالان را در رابطه با نوروز یادآوری کرد. کالکان گفت:" رهبر آپو اظهار می‌کرد' نوروز با پ.ک.ک زیباست.' نوروز ٢۶٣٠ با مقاومت عفرین رنگ تازه‌ای بخود گرفت. نوروز؛ خفتگان را بیدار می‌کند و به ناتوانان نیرو می‌بخشد. نوروز به خلق‌های تحت ستم، راه رهایی و آزادی را نشان می‌دهد. نیروی بی‌پایانی در ماهیت نوروز وجود دارد."

 

کالکان تصریح کرد:"قهرمانی مظلوم دوغان در تاریکی زندان آمَد حقیقت نوروز را بیان می‌کند و همین روحیه قهرمانی با چیاگرها در مقاومت خودمدیریتی شمال کردستان و مقاومت تاریخی عفرین به امروز رسیده است."

 

دوران کالکان در ارزیابی مقاومت عفرین گفت:"در مقاومتی که از ٣٠ دیماه آغاز شد نژادپرستان حاکم بر ژریم ترکیه با همکاری ناتو، آمریکا، اروپا، روسیه و ایران به عفرین حمله‌ور شدند. متأسفانه رژیم اسد هم که خود را دولت عنوان می‌کند در این توطئه نقش داشتند. در این مسئله روابط چرکینی در سطح بین‌المللی شکل گرفته است."

 

کالکان طرفهای درگیر در مقاومت عفرین  را دو محور فاشیست/استعمارگر و محور آزادیخواه/دمکراتیک -میهن‌دوست عنوان کرد و افزود:"مقاومت عفرین مقاومت در برابر ارتکات جرایم جنگی است. آنانکه در مقابل مهاجمان به عفرین سکوت اختیار می‌کنند به شریک جرایم جنگی مبدل می‌شوند."

 

کالکان سپس با اشاره به سکوت نهاد‌ها، سازمان‌ها، احزاب، جریانها و شخصیت‌ها در قبال اشغالگری رژیم ترکیه در عفرین پرداخته و گفت:"دولت و اقتدار بر مبنای منفعت‌پرستی و بازار بنیاد شده است. برای منافع خود آماده فروش هر چیزی و انجام هر کاری هستند، مقاومت عفرین ماهیت همه را نشان داد و نقاب‌ها را پایین کشید. آنان که در برابر اشغالگری ترکیه در عفرین سکوت کردند دیگر نباید لاف آزادی و دمکراسی زنند. تمام آن افراد، سازمان‌ها و دولی که در قبال اشغال و کشتار جمعی مردم عفرین از سوی ترکیه سکوت کرده و اکنون از آزادی یا دمکراسی دم می‌زنند مشتی دروغگو و شیاد هستند."

 

چیزی به نام سازمان ملل وجود ندارد

کالکان سپس به سخنان آنتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل در رابطه با لزوم ترک خاک عفرین از سوی ساکنان پرداخته و گفت:"دبیر کل سازمان ملل بجای دفاع از مظلومان و درخواست "توقف حملات" ترکیه، به سخنگوی اشغالگران مبدل گردید و خواهان ترک خاک عفرین از سوی صاحبان واقعی آن شد. خود سازمان ملل به آتش‌بس در سوریه متعهد نیست. در حقیقت رژیمی که از جنگ اول جهانی شکل گرفته [همراه با سازمان ملل، دمکراسی اروپایی و رژیم دولتگرا] فروپاشیده است. این نهاد، سازمان‌ها و مفاهیم و دول هیچ ارتباطی با بشریت، دمکراسی و حقوق بشر ندارند. اصل عملی و معیار حاکم این است؛ نیرومندها با ستمگری بر مظلومان، رژیم را سرپا نگه می‌دارند."

 

کالکان درخواست سازمان ملل از خلق عفرین را درخواست تسلیمیت نامید. اما خلق عفرین با ایستادگی و مقاومت، دست رد به سینه تسلیمیت زد و با شرافت از ناموس خود که همانا ارزشهای آزادیخواهی بود دفاع کرد. دستیابی به پیروزی با مقاومت میسر می‌شود."

 

کالکان حملات فراگیر علیه خلق شمال سوریه و مبارزان را اینگونه ارزیابی کرد:"قتلعام وسیعی را علیه خلق و مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ اعمال می‌کنند. این جوانان شمال سوریه را از چنگال داعش آزاد کردند و از ساکنان محافظت کردند. هر حمله‌ای به مردم شمال سوریه و مبارزان آن غیرمشروع و مصداق بارز جنایت علیه بشریت است."

 

دوران کالکان در رابطه با دومین مرحله مقاومت عفرین از آغاز جنگ هجومی گریلایی علیه اشغالگران در تمام جبهه‌ها سخن به میان آورد و گفت:"آنهایی که در مناطق اشغالی اسکان داده شوند نظامی محسوب می‌شوند. ما آنان را نیروی ویژه ارتش ترکیه به حساب می‌آوریم و کردها به هیچ عنوانی اجازه نمی‌دهند دیگران سرزمین آنان را غصب کنند. کردها از یک گام این خاک چشم پوشی نمی‌کنند و تا پاکسازی مناطق اشغالی به مقاومت ادامه می‌دهند. اشغالگران را وادار به ترک منطقه می‌کنند و انتقام تمام جنایت‌ها هم گرفته می‌شود."

 

دوران کالکان خطاب به دولت ترکیه هم گفت:"اردوغان و باغچلی خوب بدانند که انقلاب در شمال کردستان وارد فاز تازه‌ای می‌شود. اگر آنان مدعی "گرفتن عفرین" می‌شوند نیک بدانند که "آنکارا را از دست می‌دهند". سال ٢٠١٨ به فاشیسم در آنکارا پایان داده می‌شود. مقاومت بزرگی در شمال از سرگرفته می‌شود و مقاومت و مبارزه فراگیر هیچ مانعی نمی‌شناسد."

 

کالکان به حمله ارتش غاصبگر ترکیه به جنوب کردستان و تلاش برای اشغال منطقه برادوست پرداخت و گفت:"رژیم ترکیه خواهان ایجاد منطقه تامپون از مرز قلابان شمال کردستان تا شمذینان و به موازات آن در جنوب کردستان است. مسئولان حزب دمکرات کردستان عراق و حکومت اقلیم نسبت به اشغالگری سکوت مطلق اختیار کرده‌اند و تنها و تنها گریلاست که در مقابل رژیم ترکیه از خاک جنوب کردستان دفاع می‌کند. نیروهای گریلا برای محافظت از خاک اقلیم کردستان جان خود را فدا کردند و شهدایی را متحمل شدند."

 

به گفته دوران کالکان با آمدن نوروز، نیروهای گریلا مرحله‌ای نوین از مبارزه آزادیخواهی و انقلاب در کردستان را از آغاز خواهند کرد و از آحاد خلق کُرد و کردستانی‌ها خواست تا تمام عرصه‌های مبارزه را به مقاومت عفرین اختصاص دهند.

 

دوران کالکان از گسترش کارزار گریلایی در سرحد و آمَد سخن گفت و در رابطه با آزادسازی شمذینان در هماهنگی با مقاومت تاریخی عفرین سخن به میان آورد.

 

تا اوایل پاییز به اقتدار رژیم حاکم پایان می‌دهیم

دوران کالکان در رابطه با انتخابات آتی در ترکیه گفت:"طیب اردوغان برای تقویت روحیه هواداران خود هر روز روی صحنه است. ترس و هراس سرتاپای رژیم ترکیه را فرا گرفته و درصورت برگزاری انتخابات با شکست قطعی مواجه خواهد شد. جامعه شمال کردستان دیگر رژیم حاکم را نمی‌پذیرند و به آن رأی نخواهند داد. درصورت برگزاری انتخابات دمکراتیک سطح تنفر جامعه از رژیم حاکم معلوم می‌شود."

 

قاتل به محل اعمال جنایت برگشت

دوران کالکان سپس به سفر اردوغان به آمَد و مردین پرداخت و گفت:"پس از قتل‌عام پاریس اولین کسی که به محل جنایت رفت خود قاتل بود. جنایتكاران به محل جرم خود برمی‌گردند. سفر اردوغان به آمَد، نصیبین، هزخ، مردین و کربوران هم در این چهارچوب است. کشتار جمعی سور-آمد را مرتکب شد و برای دیدن محل جنایت به آمَد رفت."

 

دوران کالکان به شکست سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه پرداخت و گفت:"تنها چیزی که در سالهای اخیر مانع شکست آمریکا در خاورمیانه شده بود شرکت در ائتلاف جهانی ضد داعش بود. اما در دو ماه گذشته این مهم هم تمام شد و از این پس خواهیم دید که سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه چگونه فرومی‌پاشند."

 

کالکان به تغییر تیلرسون وزیر خارجه سابق ایالات متحده اشاره نمود و یادآوری کرد:"هیچکدام از مسئولان دولت آمریکا را سراغ نداریم که مورد تهدید طیب اردوغان قرار نگرفته باشد، این چگونه سیاستمدارانی هستند و چه نوع سیاستی است؟

 

ائتلاف شوروی، انگلیس، فرانسه وایالات متحده در جنگ دوم جهانی به پیروزی رسید و عنوان "ائتلاف دمکراسی" را بر خود گذاشتند. مبنای این ائتلاف دشمنی با فاشیسم [هیتلر] بود. محافظه‌کاران و راستگرایان در اروپا در حال تقویت عرصه‌های فعالیت خود هستند. در مقابل فاشیزم بالقوه‌ای که هر آن در حال تقویت زمینه‌های خود است هیچ موضعی دیده نمی‌شود."

 

دوران کالکان در پایان سخنان خود به تریبونال بین‌المللی یا دادگاه دائمی مردم در پاریس پرداخت و آن را عرصه‌ دیپلماسی خلقی نامیده وگفت:"اینکه دادگاه مذکور اعمال رژیم ترکیه را 'جنگ علیه کردها' عنوان نمود دارای کاستی‌هایی است، زیرا نه تنها جنگ بلکه آنچه بر کردها تحمیل می‌شود قتل‌عام و کشتار جمعی است. نمونه‌های بارز در جزیره شمال کردستان و عفرین در روژاوا قابل مشاهده است."