کالکان: حملات علیه خاکورک همه جانبه‌اند

دوران کالکان عضو شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، حملات دولت ترکیه علیه خاکورک همه جانبه‌اند و افزود، دولت ترکیه از عفرین تا به خاکورک خواهان اشغال کردستان است.

  دوران کالکان عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان پ.ک.ک با شرکت در برنامه‌ی تلفزیون "‌مدیاهابار"، عملیات اشغالگرانه دولت ترکیه در جنوب کردستان را ارزیابی نمود.

  کالکان اعلام کرد" نیرویی حاکم در ترکیه "دولت عمیق"، " دولت پنهان" ،" سوپر گلادیو" و یا هر نیروی دیگری با پروژه و نقشه‌ای جدید خواهان اشغال عفرین تا خاکورک هستند. آنها خواستی پنهان دارند و آن اشغال عفرین تا به خاکورک است. یعنی برای اشغال روژاوا و جنوب کردستان است و بخش روژاوای این نقشه در عفرین و بخش دیگر در خاکورک و برادوست قرار دارد. "

  کالکان اعلام کرد، دولت ترکیه با استفاده از شرایط جنگ جهانی سوم، فرصت‌های جنگ، کشمکش‌های منطقه و بی اراده نمودن بعضی قدرت‌ها خواهان دستیابی به اهداف خویش است و افزود: "‌ این آشکار است. بیهوده نیست که بخشی از این نقشه در عفرین و بخش دیگر در خاکورک قرار دارد. اشغالگران مرزهای خود را تعیین می‌کنند. حتی چند بار هم رجب طیب اردوغان در این باره گفته است. خیال، پروژه و نقشه‌ای بدین شکل وجود دارد. از هر فرصتی استفاده می‌کنند. آشکار است که اگر توان آن‌ را داشته باشند فرصتی را یافته و انجام خواهند داد. یعنی اگر بتوانند، روژاوا و جنوب کردستان را اشغال خواهند کرد. اقداماتی که هم اکنون انجام می‌گردند، تحرکاتی اشغالگرانه هستند."

  کالکان با اشاره به بعد نظامی توطئه‌ی آ.ک.پ – م.ه.پ اعلام کرد: " در آوریل سال ۲۰۱۸ نیرو‌های نظامی اشغالگران بر تپه لیلکان مستقر شدند. تحقیق کنند ببینند که در  یک سال گذشته چند نظامی کشته شده‌اند. ریاست فرماندهی کل و وزارت دفاع حقایق را نگفته و دروغ می‌گویند. نیروهای گریلا هر روز عملیات انجام می‌دادند. چنین کردند که لیلکان به شکل کیسه‌ی ماسه‌‌ای درآمد. نیروهای گریلا چند مرتبه تپه را تحت کنترل خویش درآوردند و بار دیگر نظامیان را مستقر کردند. ویدیو‌ی این عملیات‌ها نزد نیروهای گریلا وجود دارد و هر کس می‌بیند. این شایعه نیست.

  اشغالگران در وضعیتی قرار دارند که دیگر قادر به ماندن در لیلکان نیستند. به همین دلیل یا عقب نشینی می‌کردند و یا امنیت آن را حفظ می‌کردند. آنچه هم اکنون انجام می‌گیرد خطی امنیتی برای محافظت از لیلکان است. سربازان را در تمامی تپه‌های شمال، شرق، جنوب و غرب مستقر کرده‌اند. سعی در تخلیه روستاهای جنوب کردستان دارند. به ویژه هواپیماهای جنگنده روستاهای برادوست را بمباران کرده و روستاییان را به قتل می‌رسانند. گفته می‌شود نیروهای پ.د.ک و نیروهای عراق زخمی شده‌اند. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهند،آن‌ها با تخلیه‌ی روستاها، اطراف را تحت کنترل قرار داده و از نیروهای تپه لیلکان محافظت نمایند. چون دیگر قادر نیستند در این تپه بمانند. "

  از هفت تپه‌ای که برای محافظت از لیلکان آماده کرده‌اند چگونه محافظت می‌کنند؟

  " نیروهای اشغالگر برای کنترل یک تپه، هفت تپه‌ی دیگر را کنترل کرده‌اند. کی از این هفت تپه محافظت خواهد کرد؟ این هفت تپه را کنترل کردند تپه‌ی پشت آن را چگونه کنترل خواهند کرد؟ یک تپه به این اندازه هدف قرار داده شد، ارتش ترک در این مدت بیشترین تلفات را داده است. از این پس در هفت تپه، هفت برابر بیشتر به آن ضربه وارد خواهد شد. اهدافی جدید برای گریلا پیدا شده‌اند، میدانی جدید برای عملیات ساخته خواهد شد. اهدافی وجود خواهند داشت که  به راحتی به آن‌ها ضربه وارد کرد. این واقعیتی است که آن‌ها نخواهند توانست از لیلکان محافظت کنند. به همین دلیل می‌خواهند روستا‌های حومه‌ی آن را تخلیه کنند. به همان شکل که در عفرین کردها را از موطن خود بیرون کردند و اکنون ۵درصد از آن‌ها باقی نمانده‌اند، اکنون هم با تخلیه‌ی روستاهای برادوست خواهان محافظت از این تپه و سربازانشان هستند. این تلاشی برای نابودسازی است. "

  بایستی کردها بدانند؛ ترکیه و حکومت عراق توافق کرده‌اند

  کالکان در ادامه سخنان خویش اعلام کرد، حملات در نتیجه‌ی توافق با حکومت عراق انجام می‌شوند و افزود: "‌در روستاهایی که بمباران کرده‌اند، نیروهای وابسته به حکومت عراق قرار دارند. آن‌‌ها توافق کرده‌‌اند. فرماندهی قرارگاه مرکزی در این باره بیانیه‌ای صادر کرد. اگر موافقتی انجام نشده بود، قادر به انجام هیچ یک از این حملات نبودند. نمی‌توانستند بدین شکل به منطقه بیایند. خواستند از راه زمینی لشکرکشی کنند اما خلق در چند مکان اجازه نداده و در نتیجه‌ نتوانستند. بایستی واقف بود که حمله‌ای اشغالگرانه در حال انجام است. "

  درخواست از پ.د.ک و ی.ن.ک: همراه با هم مقاومت نماییم

  دوران کالکان درباره‌ی موضع حزب دمکرات کردستان پ.د.ک و حزب اتحادیه‌ی میهنی کردستان ی.ن.ک اظهار داشت: "‌این قدرت‌ها تاکنون کاری نکرده‌اند. می‌خواهیم به آن‌ها هم هشدار دهیم و هم درخواست نماییم. هشدارمان اینست؛ این حمله اشغالگریست. علیه تمامی کردهاست. درخواستمان هم اینست؛ ما آماده‌ایم تا همراه با هم علیه این اشغالگری مقاومت نماییم. لزوم به اتحاد وجود دارد. در این چهارچوب بعضی مسائل را به خصوص به پ.د.ک اعلام می‌داریم. شنیده‌ایم که ترکیه با پ.د.ک ارتباط داشته و توافق کرده‌اند. گفته‌ می‌شود، در زمانیکه دولت اشغالگر ترکیه از سمت شمال خواهان کنترل این تپه‌هاست، پ.د.ک هم می‌خواهد از سمت جنوب آن‌ها را تحت کنترل قرار دهد. پیشمرگ‌های پ.د.ک می‌خواهند منطقه‌ی گوشین، بربزین، کانی کرِژ، تپه‌های بالایی در منطقه‌ی عشایر برادوست را تحت کنترل قرار دهند.

  بدین شکل آشکار است که پ.د.ک همراه با ارتش اشغالگر ترکیه علیه نیروهای پ.ک.ک عملیاتی مشترک انجام می‌دهند. اگر این حقیقت داشته باشد، بسیار خطرناک است. اگر حکومت پ.د.ک همانند سال‌ ۱۹۹۷ در توطئه‌ای جای گرفته باشد، اگر سعی نماید این مناطق را تحت کنترل قرار داده و از مقاومت خلق و گریلا علیه اشغالگری ترکیه جلوگیری نماید، اگر سعی کند از سمت جنوب به این عمل دست بزند، بدین معناست که در این جنگ جای می‌گیرد. نتیجه‌ی آن‌ هم درگیریست، لازم است هر کس واقف گردد. من اینجا به شکلی واضح هشدار می‌دهم؛ اگر بخواهند بمانند سال ۱۹۹۷ در توافق با دولت ترک از پشت به گریلا ضربه وارد کنند منجر به درگیری خواهد شد. بمدت ۱۲ سال در نتیجه‌ی توافق ترکیه و آمریکا تمامی نقاط پ.ک.ک در جنوب کردستان بمباران می‌شوند. در نتیجه‌ی آن صدها جوان جانباختند. کسی حسابی نپرسیده است، مثل اینکه جغرافیای کردها و انسان‌های کرد کیسه‌ی ماسه هستند، دولت ترک هر زمان که خواست می‌تواند حمله کند، این قابل قبول نیست. به همین دلیل بایستی افکار عمومی مطلع گردند، بویژه باید افکار عمومی کردها واقف گردند تا که بعدها ما را متهم نکنند. اگر پ.د.ک از پایگاه‌های کنونی اندکی به سوی مناطق گریلا، به سوی مناطق حفاظتی مدیا بیاید به معنای شرکت در این جنگ خواهد بود و پاسخ آن هم درگیریست. بدین شکل فهمیده و بدین شکل عمل خواهیم کرد. شکلی دیگر نخواهد بود. نمی‌خواهیم چنین چیزی روی دهد. از شما دعوت می‌کنیم؛ بیایید همراه با هم علیه اشغالگری دولت ترک بجنگیم، بیایید از روستای کردها محافظت نماییم، تا که روستاییان برادوست بتوانند بشکلی آزادانه زندگی کنند. "

  اهالی برادوست با گریلا همراه بوده و گریلا از آن‌ها محافظت خواهد کرد

  در پایان دوران کالکان به جنوب کردستان پیام داده و اعلام کرد: "‌جنبشمان از خلقمان در جنوب کردستان درخواستی کرده است ما بر آن تایید می‌کنیم،‌ بایستی با روح شیلادزه مقاومت کنید. مقاومت در هر مکانی گسترده شده و از اهالی و روستاهای برادوست صیانت نمایید. از خلقمان در برادوست درخواستی داریم؛ شما دوستان ما هستید و به شما درود می فرستیم. به خوبی دشمنان را شناخته و بدانید قدرت مقابل شما کیست. ما خواهان چنین چیزی نبودیم اما دشمن حملاتی بدین شکل را انجام می‌دهد. در برابر این حملات جز مقاومت راه دیگری نیست. ممکن است سختی و درد بسیاری بکشیم، زیان بسیاری متحمل بشویم اما در هر صورت مقاومت خواهیم کرد. گریلا از شما محافظت خواهد کرد. به گریلا نیرو بخشیده و از آن‌ حمایت نمایید. علیه دشمنان و نوکرانشان بایستید، دولت ترک تحت فشار قرار دارد و بدون شک شکست خواهد خورد. کسی در این مورد نترسیده و عقب ننشیند. اشغالگر قادر نخواهد بود در این مناطق به آسانی قدمی بردارد. از این بیشتر قادر به ماندن نبوده و به ناچار فرار می‌کند. به همین دلیل در برابر آ.ک.پ و خائنانی که به حساب آمده‌اند از عشایر محافظت کنند هشیار باشید، سازش نکرده، به آن‌ها گوش ندهید و بیرون برانید. عکس آن علیه اشغالگران فاشیست سرکوبگر، با گریلا یکی گشته و مقاومت نمایید. این سربلندی، شرف، آینده و آزادیست. لازم است تمامی خلق برادوست با نیرویی که از تاریخ گرفته این کار را انجام دهد. مطمئنا اگر مقاومت نمایید موفق خواهید شد. ما مقاومت کرده و پیروز خواهیم شد."