کالکان: نیرومندتر از همیشه ۴۱مین سال مبارزه را آغاز می‌کنیم

... عید رستاخیز و دوباره بنیاد نهادن خلق کرد برگزار می‌شود. خلقمان و دوستانمان با اعتقاد و امید به آینده نگاه می‌کنند. در همه‌ی عرصه ها تلاش می‌کنند تا حقیقت پ.ک.ک و رهبری را درک کنند. با شعار " ما حصر و فاشیسم را در هم خواهیم شکست" مرحله‌ی تازه‌ای ...

دوران کالکان عضو شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، دشمن در تلاش است تا خود را نو کند و برای چهل‌ویکمین سال با ما بجنگد، اما هم ضعیف‌تر شده و هم تحت فشار است. ما بسیار نیرومندتر و سازمان یافته تر سال ۴۱م را آغاز می‌کنیم. ادعایمان بزرگ و پیروزیهایمان بزرگتر خواهند بود.

 

دوران کالکان عضو شورای رهبری به مناسبت ۴۰مین سالگرد تاسیس پ.ک.ک با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داده است.

 

کالکان اعلام کرد، بر خط رهبری و شهدا درس خودانتقادی را در سال چهلم آموختیم و بر همین اساس خود را بیشتر سازماندهی کرده و با نقشه و نیرومند سال ۴۱م را آغاز می‌کنیم.

 

مرحله‌ی جدیدی از مقاومت آغاز خواهد شد

کالکان اعلام کرد، چهلمین سالگرد تاسیس پ.ک.ک در همه جا با شور و هیجان جشن گرفته می‌شود. عید رستاخیز و دوباره بنیاد نهادن خلق کرد برگزار می‌شود. خلقمان و دوستانمان با اعتقاد و امید به آینده نگاه می‌کنند. در همه‌ی عرصه ها تلاش می‌کنند تا حقیقت پ.ک.ک و رهبری را درک کنند. با شعار " ما حصر و فاشیسم را در هم خواهیم شکست" مرحله‌ی تازه‌ای از مقاومت آغاز خواهد شد.

 

تصمیم امریکا نشان دهنده‌ی شکست توطئه است

کالکان به تصمیم آمریکا بر علیه رهبران پ.ک.ک اشاره کرد و گفت: آمریکا خود پیشگام توطئه‌ی بین‌المللی است و در تلاش است تا توطئه‌ای تازه به راه بیندازد. تصمیم اخیر آمریکا به معنی حمله به رهبرانمان است، چون در حقیقت این تصمیم نشان خواهد داد که در ۲۰ سال گذشته و بخصوص طی ۴۰ سال مبارزات حزبمان، توطئه‌های بین‌المللی شکست خورده است. اگر اینگونه نبود آمریکا و هم پیمانانش تصمیمی که شبیه تصمیم ۲۰ سال پیش آنها بر علیه رهبر آپو را دوباره اتخاذ نمی‌کردند.

 

کالکان همچنین گفت: این تصمیم اعتراف به شکست است. معلوم نیست در راستای تصمیمشان چه اقدامی خواهند کرد، اما مشخص است که قصد حمله دارند. می‌خواهند اینگونه مردم را گمراه کنند و بعضی از طرفهای کردی را بترسانند و کردها را از هم جدا کرده و پارچه پارچه کنند.

 

ما به سمت پیروزی خواهیم رفت

دوران کالکان عضو شورای رهبری در ادامه گفت: فاشیزم آ.ک.پ/م.ه.پ که سیاست پاکسازی و انکار را پیش می‌برند به سمت شکست و فروپاشی پیش می‌رود، اما در مقابل جنبش ما و خلقمان بسیار نیرومند است. در مقایسه با ۲۰ سال پیش ما بسیار باتجربه‌تر هستیم و دستاوردهای بسیاری داریم. ما به سمت پیروزی می‌رویم. اگر ما در مبارزاتمان  مُصرّ باشیم و حملات را در هم بشکنیم آنگاه مبارزات آزادیخواهانه پیروز خواهند شد. باید این را دید و برایش تلاش کرد.

 

آمریکا با تصمیم اخیرش ارزش خود را در جهان از دست داد

کالکان گفت: باید این حملات را جدی گرفت، چون اگر آنهایی که خواهان سیاست پاکسازی هستند و همچنین نیروهای جهانی بتوانند و یا فرصت کافی داشته باشند، می‌خواهند کرد را پاکسازی کنند. می‌خواهند پ.ک.ک را نابود کنند. کردها را پارچه پارچه کنند و به سیاست پاکسازی ادامه دهند. این شرایط خطرناک الان هم وجود دارد و به طور کامل از بین نرفته است. نباید هیچ کس در این زمینه اشتباه کند. اما اگر مبارزه وجود داشته باشد آنها بیشتر ضعیف و در تنگنا قرار خواهند گرفت. آمریکا طی پنج شش سال گذشته در برخی مناطق بخصوص در روژاوا با تصمیماتش و ارتباطش با کردها توانسته بود برای خود در جهان ارزش ایجاد کند، اما حالا این ارزش را از دست داد. جامعه‌ی کرد، خلق، نیروهای دمکراتیک بسیار از این تصمیم ناراحت شدند و خشمگین هستند. پرستیژ آمریکا نزول کرده است. احتمالا می‌خواهد حمایت ترکیه را جلب کند و ارتباط ترکیه با روسیه را ضعیف کند و برای تحت فشار قرار دادن ایران از آنها کمک بگیرد. در قبال اینها می‌خواهد از پاکسازی کردها حمایت کند. پاکسازی و قتل عام کردها را می‌پذیرد و شریک جرم آنها خواهد شد. با این حمایتها از فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ می‌خواهد آنها را از روسیه جدا کند و آنها را بر ضد ایران بکار گیرد. در قبال منافع خود اینگونه بر ضد زندگی یک خلق مظلوم، بر ضد کردها می‌جنگد. تصمیمی نو برای توطئه‌ای نو می‌گیرد. باید این را به خوبی دید و در مقابل این توطئه ایستاد.

... بیشتر بخوانید ...
کالکان: پ.ك.ك ثمره‌ی مبارزات رهبر آپوست

 

باید خلق ما و احزاب کرد در مقابل حملات متحد باشند و مقاومت کنند

کالکان در ادامه‌ی سخنانش گفت: دشمن با ما دشمنی می‌کند، ما باید جدی باشیم و ضعف و تنگنای آنها را ببینیم. نکته‌ی مهم و اساسی این است که ما هوشیار باشیم. ما باید در مقابل این فریبها و توطئه‌ها متحد باشیم و کنگره‌ی ملی کرد را ایجاد کنیم. باید دوستانمان و خلقمان در همه جا در مقابل این حملات مقاومت کنند و در مقابلش بایستند. همه‌ی احزاب کرد واکنش صریح نشان دهند و متحد باشند. بر ضد این حمله‌ی جدید، که آمریکا آنرا آغاز کرده است نیاز به مبارزه‌ی جدی وجود دارد. این حمله بر ضد همگان و تک تک هموطنانمان انجام شده است. تنها حمله به رهبران پ.ک.ک نیست بلکه بر ضد آزادی کردهاست، بر ضد سیاست و احزاب کردی است. بر ضد همه‌ی احزاب و نیروهای انقلابی است. بر ضد دمکراسی خاورمیانه و همه‌ی جهان است. به همین دلیل همگان باید این بازی را ببینند و در مقابلش واکنش نشان دهند و در مقابل این حرکت فاشیستها متحد شوند. اگر اینگونه باشد پیروز خواهیم شد.

 

در ۴۱مین سال ادعایمان بزرگ است و پیروزیهایمان نیز بزرگ خواهند بود

کالکان در پایان سخنانش گفت: دشمن سعی دارد خود را نو کرده و سال ۴۱م جنگ با کردها را آغاز کند، اما هم بسیار ضعیف شده و تحت فشار است. نکته‌ی مهم و اساسی دوباره سازماندهی کردن است و نو شدن رهبران حزبمان است که در گردهماییها انجام شد و تصمیمات لازم اتخاذ گشت. ما با سازماندهی نیرومندتر می‌شویم و سال نو را آغاز می‌کنیم. ادعاهای ما بزرگند و پیروزیهایمان نیز بزرگ خواهند بود. ما اعلام کردیم که سال ۴۱م به سال آزادی رهبر آپو تبدیل و آزادی کردستان خواهد شد. به همین دلیل ما تلاشهایمان را برای شکستن حصر و فاشیزم آغاز کردیم و فاشیزم را از میان برداشته و کردستان را آزاد خواهیم کرد. بر خط مقاومت فدایی "شما نخواهید توانست روزمان را تاریک کنید" خواهیم بود. ما چهل‌ویکمین سال را به سال مبارزاتی نیرومند مبدل خواهیم کرد. در این سال ما پیروز خواهیم شد. بر این اساس عید حزبمان را به رهبر آپو، خلقمان، رفقا و دوستانمان تبریک می‌گوییم. ما از همگان می‌خواهیم تا در همه جا با جوش و خروش در جشن‌ها شرکت کنند.