کانون وکلای آمد: وضعیت لیلا گوون خطرناک است

کانون وکلای آمد در مورد وضعیت لیلا گوون پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ و رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک-ک.ج.د که از ۵٨ روز پیش در مخالفت با حصر اوجالان در زندان اعتصاب غذا کرده است، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد

رئیس کانون وکلای آمد، جیهان آیدن اعلام کرد، در ۲۰ نوامبر خودش و در ۲۳ دسامبر جانشین رئیس کانون وکلای آمد، بایرام کولومان و در ۳۰ دسامبر نیز عضو شورای رهبری کانون وکلای آمد، کزیبان یلماز با لیلا گوون دیدار کرده‌اند.

آیدن همچنین اشاره کرد که "در ۳۰ دسامبر نماینده‌ی ما در زندان به دیدار گوون رفته است، اما چون وضعیت جسمانی گوون نامناسب بوده است نتوانسته است او را ببیند. به همین دلیل با هم بندیهای لیلا گوون در زندان دیدار کرده‌ایم. بر اساس اطلاعاتی که آنها به ما داده اند، وزن گوون بسیار کاهش یافته است، به صدا و نور حساس شده است، دچار سردردهای شدید است، توان سخن گفتن و راه رفتن ندارد و وضعیت جسمانی وی بسیار نامناسب و دردناک است. این نشان دهنده‌ی خطرناک بودن وضعیت وی است.

 

"اعتصابها گسترش می یابند"

رئیس کانون وکلای آمد گفت، لیلا گوون با هدف برداشتن حصر اوجالان دست به اعتصاب غذا زده است و این اعتصابات هم در حال گسترش‌اند. در زندانها به اعتصاب کنندگان رسیدگی نمی‌شود و بر اساس نیازشان به آنها نمک، شکر و ویتامین داده نمیشود.

 

" باید با اوجالان دیدار شود"

جیهان آیدن اعلام کرد، "ما اعضای کانون وکلای آمد اعلام می‌کنیم، آقای اوجالان و سه زندانی دیگر امرالی این حق را دارند که با خانواده و وکلایشان دیدار کنند. حق دیدار با وکلا در پیمانهای بین‌المللی ثبت شده است و باید برای اوجالان و همه‌ی زندانیان این حق را قائل شوند. برای آنکه زندگی لیلا گوون و سایر زندانیان به خطر نیفتد باید دست از این سیاست بردارند. ما از وزارت دادگستری و نهادهای وابسته به این وزارت می‌خواهیم بر اساس قانون و پیمان نامه‌ی بین‌المللی رفتار کنند".