نماینده شرنخ در مجلس ترکیه: حصر اوجالان بحران‌ها را عمیقتر می‌کند

حسین کاچمار نماینده‌ی شرنخ ه.د.پ در مجلس ترکیه اعلام کرد انزوای تحمیل شده بر عبدالله اوجالان بحرانهای ترکیه و خاورمیانه را عمیق‌تر می‌کند

حسین کاچمار نماینده‌ی شرنخ ه.د.پ در مجلس ترکیه اعلام کرد انزوای تحمیل شده بر عبدالله اوجالان بحرانهای ترکیه و خاورمیانه را عمیق‌تر می‌کند

 

این نماینده‌ی ه.د.پ گفت ۱۹ سال است یک حصر برنامه‌ریزی شده به اوجالان تحمیل شده است و این عمل برخلاف ارزشهای انسانی و قانونی است و جرم محسوب می‌شود.

 

عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد ۱۹ سال است در زندان امرالی زیر نظر و کنترل ویژه و جدا از همه‌ی زندانیان دیگر است.

 

از تاریخ ۲٧ ژوئیه ٢٠١١ / ۵ مرداد ١٣٩٠ به وکلای وی اجازه‌ی ملاقات داده نشده است.

 

از ۵ آوریل ۲۰۱۵ / ١۶ فروردین ١٣٩۴ نیز به هیئت امرالی اجازه‌ی ملاقات با او داده نشده است، این هیئت در زمان مذاکره‌ها با اوجالان دیدار می‌کردند.

 

کاچماز خاطرنشان کرد که از تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰١۶ / ٢١ شهریور ١٣٩۵ تا به حال خانواده‌ی اوجالان نتوانسته‌اند ایشان را ملاقات کنند."

 

این نماینده ه.د.پ در ادامه افزود:"تلاشهای سازمان مقابله با شکنجه(سی.پی.تی) و سازمانهای بین‌المللی برای تغییر وضعیت جاری و پایان دادن به حصر کافی نبوده و قابل انتقاد است. کاچماز گفت از ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶ تا کنون این وضعیت ادامه داشته و دیگر قابل قبول نیست."

 

وی گفت: شرایط موجود در یک دولت قانونی و انسانی قابل قبول نیست، این شرایط بر خلاف قوانین و ارزشهای بین‌المللی می‌باشد.

 

کاچماز در ادامه ی سخنانش گفت: این شرایط و انزوای تحمیل شده به اوجالان بحرانهای ترکیه و خاورمیانه را تشدید می‌کند. تداوم حصر زیرپا گذاشتن تمام ارزشهای دمکراتیک بوده و بر ضد حقوق و قوانین و توافقای بین‌المللی است و جرم محسوب می‌شود.

 

کاچماز نماینده‌ی شرنخ در پایان سخنانش گفت: تنها راه حل برای پایان دادن به بحرانها و مشکلات بر اساس مدل پیشنهادی اوجالان می‌باشد، اما چون آنها در پی تشدید هرچه بیشتر بحران‌ها هستند حصر رهبر کُرد را به شدیدترین شیوه ممکن ادامه می‌دهند.