کایتان: وضعیت امرالی نگران کننده است

کایتان: برای آزادی رهبری باید کردهای ساکن در هر کدام از کشورهای اروپایی نیروهای دمکراتیک این کشورها را به میدان مبارزات دمکراتیک فراخوانده و آنان را قانع کنند تا به حکومت‌ خود فشار وارد نمایند

کایتان: برای آزادی رهبری باید کردهای ساکن در هر کدام از کشورهای اروپایی نیروهای دمکراتیک این کشورها را به میدان مبارزات دمکراتیک فراخوانده و آنان را قانع کنند تا به حکومت‌ خود فشار وارد نمایند

 

علی حیدر کایتان از اعضای شورای رهبری کل کنفدرالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات تشدید حصر بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و فعالیت‌های کردهای ساکن اروپا را برای آزادی ایشان مورد ارزیابی قرار داد.

 

کایتان در آغاز سخنان خود ضمن تبریک سالروز تولد اوجالان در چهارم آوریل به عدم هرگونه کسب خبر از وضعیت ایشان از ۵ آوریل ٢٠١۵ اشاره کرده و افزود:"به همین دلیل خلق ما امسال جشن تولد رهبری را با نگرانی برگزار کرد. جشن امسال بیشتر از خوشحالی مایه خشم خلق ما از رژیم ترکیه بود، خلاصه اینکه در واقعیت وضعیت ترسناکی وجود دارد. در وضعیتی هستیم که از دوره چیلر-گورش-آغار بسیار خطرناکتر است. رژیم چنان فاشیستی در برابر ما قرار گرفته که خواهان نابودی تمام کردهاست. هیچ ضمانتی برای در امان ماندن رهبری از اعمال وحشی رژیمی اینچنین وجود ندارد. به همین دلیل هم خلق ما و دوستان ما بیش از هر مرحله دیگری باید با حساسیت وافری زندگی، سلامتی و امنیت رهبری را مد نظر داشته باشند."

 

حصر مطلق را تحمیل می‌کنند

کایتان در ادامه به گزارش سازمان منع شکنجه اتحادیه اروپا-سی‌پی‌تی در رابطه با وضعیت عبدالله اوجالان-رهبر خلق کُرد حین پاکسازی نژادی رژیم ترک در عفرین پرداخته و گفت:"پس از دو سال ارائه گزارشی از سوی سی‌پی‌تی جای نگرانی است."

 

کایتان سپس به فشارهای رژیم ترکیه بر رهبر خلق کُرد برای پوشیدن لباس فرم زندان و پذیرش خواسته‌های رژیم در رابطه با اشغال عفرین پرداخت. کایتان در این رابطه از سفر هیئت دولت ترک با همراهی مسئولین سفارتخانه روس در این کشور سخن به میان آورد. به گفته علی حیدر کایتان تمام تلاشهای ترکیه و روسیه در فشار علیه اوجالان با شکست مواجه شده و دولت ترکیه در تلافی مقاومت رهبر خلق کُرد وی را از رادیو و تلویزیون محروم کرده‌اند.

 

نیروهای دمکراتیک اروپایی را در فعالیت‌ها جای دهیم

کایتان در پایان گفت‌وگو به فعالیت‌های کردهای ساکن در اروپا و دیگر مناطق جهان برای صیانت از رهبر خلق کُرد پرداخت و ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در فعالیت‌ها از آنان خواست تا با همکاری دیگر نیروهای دمکراتیک، عرصه مبارزه را وسعت داده و نیروهای دمکراتیک کشورهای اروپایی را هم در مبارزه برای آزادی اوجالان جای دهند. ایشان افزود:"این نیروها می‌توانند به حکومت‌های خود فشار وارد آورند تا مواضع بهتری اتخاذ کنند. با مشارکت نیروهای دمکراتیک اروپایی در فعالیت‌ها برای آزادی رهبرمان می‌توانیم نتیجه بهتری بگیریم و گامهای بزرگی برداریم."