کردها در ١٨ شهر اروپا برای گرامیداشت گزن به خیابانها آمدند

کردها در بسیاری از شهرهای اروپایی برای گرامیداشت یاد زولکف گزن که در اعتراض به حصر اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده و جان خود را از دست داده است به خیابانها ریختند

لندن: در لندن پایتخت انگلستان کردستانیان عصر روز گذشته در کینگ کروز به گردهمایی دست زده و یاد و خاطره زولکف گزن را گرامی داشتند. این راهمپیمایی اعتراضی  به منظور پیشگیری از وقوع رویدادهای ناگوار دیگر و خاتمه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان برگزار شد. در این رابطه کردستانیان جهت تنویر افکار عمومی و در این رابطه به توزیع اطلاعیه و یادداشتهای فراوانی در میان مردم دست زدند.

مانهایم: در شهر مانهایم آلمان نیز به همین منظور در مقابل ایستگاه اصلی قطار این شهر میتینگی برگزار گردید. در این کنش، کردستانیان با سر دادن شعارهایی علیه فاشیسم آ.ک.پ و اردوغان، یاد زولکف گزن را گرامی داشته و اقدامات اردوغان را محکوم کردند. در این اقدام اعتراضی دسته گلهایی در مقابل تصاویر گزن گذاشته شد. فیصل ساری ییلدز نمایندهی پیشین حزب دمکراتیک خلقها در میان کردستانیان به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت که فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ با گسترش مقاومت و ایستادگی خلق از میان خواهد رفت.

هامبورگ: در همین رابطه اعتراضاتی در شهر هامبورگ نیز از سوی کردستانیان برگزار شد. جوانان در مقابل ایستگاه اصلی قطار در این شهر گردهم آمده و با برافراشتن تصاویری از زولکف گزن، لیلا گوون و دیگر اعتصاب کنندگان، شعارهای اردوغان قاتل، دیکتاتور اردوغان، شهدا زنده‌اند را سر داده و تا پارلمان هامبورگ راهپیمایی کردند. با برگزاری میتینیگی در مقابل پارلمان این اقدام اعتراضی پایان گرفت.

دویسبورگ: دهها نفر از کردستانیان مقیم شهر دویسبورگ همراه با دوستان خلق کرد، در مقابل ایستگاه اصلی قطار این شهر به برگزاری میتینیگی در این شهر دست زدند. سخنگویان این اقدام اعتراضی، اعلام داشتند که زولکف گزن با این اقدام خود به یکی از نمادهای بزرگ خط مشی مقاومت و ایستادگی نوروز و ١۴ ژوئیه بدل شده است.

گراز: در شهر گراز اتریش نیز به همین منظور در هاپتزپلاتز میتینگی برگزار و شرکت کنندگان در این اقدام اعتراضی با در دست داشتن پلاکاردها و پوسترهایی یاد و خاطره زولکف گزن را گرامیداشتند. تظاهر کنندگان در این اقدام به توزیع نوشته هایی به زبان آلمانی دست زده و از خواستار مشارکت مردم در مراسمی در ٢٠ مارس شدند که به مناسبت نوروز برگزار می‌گردد.

برلین: در برلین، پایتخت آلمان نیز با برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی، فعالیت فدایی زولکف گزن گرامی داشته شد. در این فعالیت، بی‌احترامی دولت ترک نسبت به جنازه گزن محکوم شد. کردستانیان به رغم باران و سرمای هوا در این اقدام اعتراضی مشارکت کرده و با سردادن شعارهایی زولکف گزند زنده است، لیلا گوون مایه سربلندی ماست، علیه حصر و انزوای رهبر خلق کرد اعتراض کردند. متعاقبا تظاهر کنندگان جهت گرامیداشت یاد و خاطره گزن در 'آدلبرت اشتراس' اعلام سکوت کردند. تظاهر کنندگان خواستار مشارکت مردم در مراسم نوروز فرانکفورت شدند.

 

هانوور: در شهر هانوور آلمان نیز به ابتکار مجلس زنان با نام روناهی، نشستی برگزار گردید. در این نشست اعتراضی بیانیه‌ای منتشر و از کمیته پیشگیری از شکنجه اتحادیه اروپا سی‌پی‌تی خواسته شد تا به مسئولیت های خود در رابطه با حصر اوجالان و اعتصاب کنندگان عمل نماید. در این بیانیه آمده است صبر خلق کرد به سر آمده است. اکنون زمان عمل کردن به وظایف این کمیته فرا رسیده است. باید حصر بلافاصله خاتمه پذیرفته و برابری و آزادی در کردستان تحقق یابد.

بوردو: در شهر بوردوی فرانسه نیز به همین منظور اقدامی اعتراضی برگزار گردید. فعالان در مرکز این شهر با سردادن شعارهای شهیدان زنده‌اند، زنده‌باد رهبر اپو، زنده‌باد مقاومت زندان، به راهپیمایی پرداختند. در این راهپیمایی خواسته شد تا در مقابله با حصر دامنه فعالیتهای کردستانیان گسترش یابد.

 

تولوز: در شهر تولوز فرانسه نیز کردها همراه با دوستان خلق کرد در میدان 'ژان ژاورس' گردهم آمده و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره گزن میتینگی را برگزار کردند. دوستان فرانسوی خلق کرد در این میتینگ به سخنرانی پرداخته و اعلام داشتند که آنها نیز در مقابله با انزوا از خواستهای خلق کرد حمایت می کنند.

مارسی: در شهر مارسی نیز کردستانیان عصر دیروز در مقابل نمانیدگی اتحادیه اروپا به گردهمایی دست زده و در ارتباط با اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت بیانیه و یادداشتهایی را به زبان فرانسوی در میان مردم توزیع کردند. در این اقدام، از مردم خواسته شده است که در مقابل فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ به قیام دست بزنند.

ریم:  در شهر ریم فرانسه نیز کردستانیان در 'پلاس دِاِرلون' گردهم آمده و نوشته هایی در ارتباط با زندگی و فعالیتهای زولکف گزن توزیع شد.

استکهلم: در استکهلم، پایتخت سوید نیز کردستانیان همراه با دوستان سوئدی خود در مقابل ایستگاه اصلی قطار این شهر به گردهمایی دست زدند. راهپیمایان در این اقدام اعتراضی در ارتباط با مقاومت اعتصاب کنندگان و حصر رهبر خلق کرد، یادداشتهایی در میان مردم توزیع شد.

 

زوریخ: اقدامی اعتراضی به همین منظور در زوریخ سوئیس نیز در مقابل کنسولگری ترکیه در این شهر برگزار شد. در این اقدام اعتراضی یاد و خاطره زولکف گرامی داشته شد و سکوت دولتهای اروپایی در مواجهه با اعتصاب کنندگان محکوم شد.

برن: در برن پایتخت سوییس نیز کردستانیان به راهپیمایی اعتراض آمیزی دست زده و میتینگی را در این رابطه برگزار کردند. در این اقدام اعتراضی که با مشارکت جوانان چپ و سوسالیست سوییسی نیز همراه بود، جوانان خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند. دمیر چلیک به عنوان یک سیاستمدار در این میتینگ به سخنرانی پرداخته و خواستار حمایت از اعتصاب کنندگان شد.

یازل: شهر بازل سوییس نیز با ابتکار عمل پلاتفرم حمایت از اعتصاب کنندگان، در مقابل ایستگاه قطار این شهر میتینگی را برگزار کردند در این میتینگ با گرامیداشت یاد و خاطره زولکف گزن شعارهایی سر داده شد و تراکت و در این رابطه بیانیه هایی در میان مردم توزیع شد.

 

ژنو: در شهر ژنو نیز در مقابل کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گردهمایی برگزار شد. در این گردهمایی سکوت دولتهای اروپایی و نهادهای بین‌المللی محکوم شد.

لوزان: در لوزان سوییس نیز کردستانیان همراه با دوستان کرد در مقابل کلیسای St. Laurente به گردهمایی دست زده و میتینگی را برگزار کردند. تحت عنوان جنبش چپ-سبز کانتون واوده، ژان میشل دالیوو  تحت عنوان حزب سبز و الیاس پنجارد سخنرانی کردند. سخنگویان مبارزه پر از افتخار خلق کرد را پاس داشتند و در این رابطه اظهار داشتند که از هم اکنون به بعد، به منظور پیشگیری از وقوع رویدادهای ناگواری همانند شهادت زلکف گزن، لازم است که خواست اعتصاب کنندگان برآورده شود. در شهر سولوتورن سویس نیز به منظور پاسداشت یاد و خاطره زولکف گزن در مقابل ایستگاه قطار این شهر میتینگی برگزار و به زبان آلمانی نوشته ها و پلاکاردهایی منتشر شد.

سولتورن: در شهر سولتورن سوئیس هم برای گرامیداشت زولکوف گزن تجمعی در مقابل ایستگاه مرکزی ترن شهر برگزار شد و شرکت کنندگان بروشورهایی به زبان آلمانی را میان شهروندان توزیع کردند.