کردها و دوستان آنان برای آزادی اوجالان به میدان‌ها می‌آیند

کنگره جوامع دمکراتیک کردهای اروپا طی فراخوانی از کردها و دوستان آنان در چهارقاره جهان برای مشارکت فعالانه در تجمعات و راهپیمایی‌ "آزادی برای اوجالان" دعوت کرده است. این راهپیمایی‌ها در اروپا، کانادا، استرالیا، ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر برگزار می‌شوند.

دیوان ریاست مشترک کنگره جوامع دمکراتیک کردهای اروپا- ك.ج.د.ك اروپا در بیانیه‌ای ضمن اعلام زمان و مکان تجمع‌های کردها و دوستان آنان برای آزادی رهبر خلق کُرد، عبدالله اوجالان از تمام آزادیخواهان دعوت به عمل آورده تا فعالانه در این گردهمایی‌ها شرکت کنند.

 

ك.ج.د.ك اروپا در این بیانیه گسترش فعالیت‌ها برای پایان دادن به حصر رهبر آپو و ارتقای مبارزه را وظیفه انسان‌های دمکرات و انقلابی عنوان کرده است.

 

ك.ج.د.ك اروپا در بخشی از بیانیه خود گفته است: حصر اوجالان به شدت ادامه دارد. حصر و انزوای امرالی در هیچ کجای جهان وجود ندارد. از رهبر آپو هیچگونه اطلاعی در دست نداریم. دادگاه حقوق بشر اروپا، سی‌پی‌تی و نهادهای حقوق بشری دیگر به سکوت خود ادامه می‌دهند. حصر رهبری به معنای حصر خلق‌های کردستان است. رهبری نه تنها رهبر کردها بلکه رهبری خلق‌‌هایی است که آرمان‌های آزادیخواهانه‌ای دارند. بسیاری از خلق‌ها در خاورمیانه رهبر آپو را رهبر خویش می‌دانند. رهبر آپو در هر چهاربخش میهن به عنوان رهبر ملی شناخته می‌شود. رهبر آپو رهبر با مبارزه خلق کُرد، خلق‌های باورمند به اندیشه‌های ایشان و مبارزه روشنفکران آزاد خواهد است. خلق کُرد و دوستان آنان را فرامی‌خوانیم تا در اروپا، کانادا، استرالیا، ژاپن و مراکز دیگر جهان بدون فوت وقت در تجمعات حمایت از رهبر آپو فعالانه شرکت کنند."

 

برنامه تجمع‌ و راهپیمایی‌ها [ به زبان کردی کرمانجی]

بروکسل

پاریس، مارسی، بورداوخ، تولز،

کپنهاگ

استکهلم، یوتیبوری

وین، گراس، نانسبورگ

برلین، هانوفر، بیلفیلد، مونستر، دورتموند، اسن، دویسبورگ، دوسلدورف، کلن، فرانکفورت، دارمشتات، سابروکن، مانهایم، اشتوتگارت، مونشن، فریبورگ، هامبورگ،

دنهاگ

آتن

ملبورن

زوریخ