کردهای ساکن در سوئیس، آلمان و ارمنستان با لیلا گوون اعلام همبستگی کردند

کردستانیان برای آنکه توجه جهانیان را به اعتصاب غذای لیلا گوون جلب کنند در حال انجام فعالیتهای مختلف در نقاط مختلف جهان و کلان شهرها هستند

کردستانیان برای جلب توجه افکار عمومی جهان به اعتصاب غذای لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ که ۷۷ روز است با هدف پایان حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد در اعتصاب غذای نامحدود به سر میبرد، در سوئیس، آلمان و ارمنستان به فعالیتهایی دست زدند.

 

بل

در شهر بل در کشور سوئیس کردستانیان برای آگاه سازی افکار عمومی از حصر عبدالله اوجالان و اعتصاب غذاها دست به فعالیت زدند. پیش از آغاز این فعالیت گروهی از زنان کمون زنان آرین میرکان در بل از مراکز رسانه‌ای این شهر دیدن کرده و در مورد این اعتصاب غذاها و اهداف اعتصاب کنندگان اطلاع رسانی کردند. عصر همان روز همچنین در مقابل ایستگاه ترن مرکز شهر بل میتینگی برگزار شد.

 

دارمشتات

در شهر دارمشتات آلمان فعالیتی دیگر در مخالفت با حصر عبدالله اوجالان و حمایت از اعتصاب غذای لیلا گوون انجام شد. در این فعالیت درخواست پایان حصر اوجالان و توجه به خواسته های لیلا گوون مطرح شد.

 

ایروان

کردها در روستای دیرک ایروان پایتخت ارمنستان برای محکوم کردن حصر اوجالان و سالگرد اشغال عفرین توسط دولت اشغالگر ترکیه تجمع کرده و بیانیه ای را قرائت کردند. سلو دربویان عضو شورای موسس شنگال در ارمنستان اعلام کرد، لیلا گوون به خوبی شرایط را درک کرده است و با این درک دست به مقاومت زده است.