کرکوک جولانگاه میت؛ کردها در کرکوک تحت نظر قرار گرفته‌اند

پس از نشست ١٧ ژانویه/٢٧دی‌ماه هیئت سازمان استخبارات ترکیه-میت با راکان سعید استاندار کرکوک و اعضای جبهه ترکمن و عرب‌های عضو شورای شهر تصمیم گرفته شد که کردهای ساکن در این شهر تحت نظر قرار داده شوند

پس از نشست ١٧ ژانویه/٢٧دی‌ماه هیئت سازمان استخبارات ترکیه-میت با راکان سعید استاندار کرکوک و اعضای جبهه ترکمن و عرب‌های عضو شورای شهر تصمیم گرفته شد که کردهای ساکن در این شهر تحت نظر قرار داده شوند. استاندار کرکوک طی نامه‌ای کتبی به مسئولین شورای محله‌ها از آنان خواست تا خانواده‌هایی که با حزب کارگران کردستان در ارتباطند را تحت نظر قرار دهند.

 

هیئت منسوب به میت روز ٢٧ دی‌ماه به استانداری کرکوک رفت و با استاندار، اعضای ترکمن و عرب شورای شهر دیدار کرده است. سرپرست هیئت میت را یکی از مشاوران هاکان فیدان رییس میت برعهده داشت.

 

یکی از مسئولین شورای محلات کرکوک با تأکید بر عدم افشای نام خود گفت:"از ما خواسته‌اند تا خانواده‌هایی که با پ.ک.ک همکاری می‌کنند و یا فرزندانشان در صفوف گریلاها هستند را معرفی نماییم".

 

همزمان استانداری دستور داد تا تصاویر عبدالله اوجلان- رهبر خلق کُرد از محلات جمع‌آوری گردد و نوشته‌هایی تبلیغاتی در حمایت از مبارزه حزب کارگران کردستان از روی دیوارهای شهر پاک شوند.