کشته شدن ٨ سرباز ترکیه در شمال و جنوب کردستان

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در عملیات نیروهای گریلا در خاکورک و قلابان حداقل ۸ ارتشی کشته شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا در خاکورک و قلابان اطلاعیه‌ای را منتشر کرده و اعلام کرد، در عملیات نیروهای گریلا در روز ۲۱ آگوست/ ۳۰ مرداد در خاکورک ۳ ارتشی و در عملیات قلابان نیز ۵ ارتشی کشته شده‌اند.

  در اطلاعیه‌ی ه.پ.گ آمده است، " یروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا در ساعت ۱۱:۲۰ روز ۲۱ آگوست/۳۰ مرداد علیه یگان عملیات ارتش اشغالگر ترکیه که بر تپه شکیف در خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند." در ادامه آمده است، " در این عملیات ضربات مهلکی بر نیروهای دشمن وارد شده و ۳ ارتشی کشته شدند. پس از این عملیات ارتش ترکیه حومه محل عملیات را بدون وقفه هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشت."

  ه.پ.گ در رابطه با عملیات نیروهای گریلا در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر اعلام کرد، " ساعت ۲۳:۳۰ روز ۱۹ آگوست/ ۲۸ مرداد نیروهایمان کاروان نظامی ارتش اشغالگر ترک در نزدیکی روستای آوکا ماسیا در راه مابین جزیر- شرنخ را هدف قرار دادند. در این عملیات ضربه‌ی مهلکی بر خودرو زرهی از نوع کرپی وارد شد، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامده است.

  روز ۲۱ آگوست نیروهایمان در راه مابین روستاهای آکر و سویان از توابع منطقه قلابان در شرنخ دو خودرو زرهی از نوع کبری و کرپی را تحت نظارت قرار دادند. پس از مدتی طولانی نیروهایمان در ساعت ۱۱:۲۰ این دو خودرو را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات‌ به هر دو خودرو ضربات مهلکی وارد شد. خودرو زرهی از نوع کرپی منهدم شد، همچنین کشته شدن ۵ ارتشی و زخمی شدن تعدادی دیگر محرز شده است.

  نیروهایمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند. "