کشته شدن کولبران ادامه دارد

​​​​​​​رژیم ایران کشتار سبعانه کولبران و کاسبکاران کردستانی را به جنایتی روزانه مبدل کرده است. کمتر روزی وجود دارد که گزارشی از کشته و یا زخمی شدن کولبرانی که برای لقمه‌ای نان جانشان را از دست می‌دهند در رسانه‌ها منتشر نشود

بنابر گزارش کولبر نیوز، دیروز دوشنبه ۲۴ دی، یک کولبر اهل سردشت در هنگام عبور از رودخانه‌ی نوکان غرق شده و جان خود را از دست داده است. نام این کولبر عثمان رمضانی اعلام شده است.

 

همچنین یک کولبر دیگر نیز که همراه وی بوده است بر اثر سرمازدگی شدید دو دست خود را از دست داده است. نام این کولبر هاشم و از اهالی روستای چهارستون سلماس می‌باشد.

 

همچنین روز یکشنبه ۲۳ دی نیروهای رژیم گروهی از کولبران را در مرز سردشت هدف قرار داده‌اند که بر اثر آن یک کولبر ۲۵ ساله با نام سیروان حسن‌زاد از ناحیه ی پشت به شدت زخمی شده است.

 

در همین روز نیروهای رژیم که در پاسگاه برویشکانی در نزدیکی روستای ننور بانه مستقر هستند بر روی گروهی از کولبران آتش گشودند و سبب زخمی شدن سه کولبر شدند.

 

یکی از این کولبران با نام نامق غلامی که متاهل و دارای دو فرزند است به دلیل شدت جراحات به بیمارستان سنه اعزام شد اما پس از چند ساعت جان باخت.

 

دو کولبر دیگر با نامهای کارزان امین‌زاده و جبار احمدی که اهل روستای خوری آباد بانه هستند نیز از ناحیه‌ی شکم و ران به شدت زخمی شدند. گفته می‌شود وضعیت جسمی این دو تن نیز نامناسب است و کارزان امین زاده به بیمارستانی در سلیمانیه باشور کردستان منتقل شده است.

 

در راستای جنایات رژیم، روز شنبه ۲۲ دی ماه نیز یک کولبر کرد اهل سردشت با نام شهریار خضری، ۲۰ ساله توسط نیروهای رژیم هدف قرار داده شد. این کولبر از ناحیه‌ی سر به شدت زخمی شده و به بیمارستان شهر اورمیه منتقل شده است.