کشف انبار مهمات و اسلحه‌های تبهکاران داعش از سوی نیروهای ی.ب.ش/ی.ژ.ش

نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش طی عملیاتی نظامی در اطراف روستاهای نعینه، گلات و خانا شاهوانیا در شنگال بازماندگان داعش را پاکسازی کردند. در طی این عملیات مقادیر بسیاری سلاح و مهمات کشف شد.

   پس از آنکه روز ۲۴ ژوئیه / ۲ مرداد تبهکاران داعش ۲ ایزدی را به قتل رساندند، نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش به همراه ارتش عراق، حشد شعبی و تعدادی دیگر از نیرو‌های منطقه در روستای گلات عملیاتی نظامی را آغاز کردند.

   در نتیجه‌ی این عملیات ۲ تبهکار کشته شد.

   در چهارچوب این عملیات روز ۲۵ ژوئیه/ ۳ مرداد نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش در روستاهای نعینه، گلات و خانا شاهوانیه عملیاتی نظامی را آغاز کردند. و پس از مدتی این نیروها کنترل منطقه را بدست گرفتند.

​​​​​​​   در طی این عملیات، استحکامات و اتاقک‌های تبهکاران داعش یافت شد. همچنین مقادیر بسیاری لباس، غذا، سلاح کلاشینکوف، اسلحه ام۱۶ و رخت آن و سه بمب دست‌ساز یافت شد.

​​​​​​​   قابل توجه است، شناسنامه‌ی حاجی حسن حمو در یکی از استحکامات داعش یافت شد که در روز ۲۴ ژوئیه/ ۲مرداد توسط تبهکاران به قتل رسیده بود.

​​​​​​​   این عملیات در ساعت ۲۰ به پایان رسید و بخشی از نیروهای ی.ب.ش و ی.ژ.ش با هدف حفظ امنیت در منطقه مستقر شدند.

​​​​​​​   لازم به ذکر است، در روز ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر نیروهای ی.ب.ش، نیروهای نصرالمبین، حشد عشایری، ارتش عراق و حشد شعبی در منطقه جزیره عملیاتی نظامی را علیه تبهکاران داعش آغاز کرده بودند.

​​​​​​​   در نتیجه‌ی این عملیات تعداد بسیاری از تبهکاران کشته و زخمی شدند. همچنین مقادیری بسیاری سلاح و مهمات ضبط گردید.