کمال حسن رمضان به زندان مرکزی اورمیه بازگردانده شد

کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که از زندان مرکزی اورمیه به سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شده بود، ظهر دیروز به زندان مرکزی اورمیه بازگردانده شده است

کمال حسن رمضان، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که از زندان مرکزی اورمیه به سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شده بود، ظهر دیروز به زندان مرکزی اورمیه بازگردانده شده است. او که از اهالی روژاوای کردستان است بارها مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است.

 

بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کُردستان، ظهر پنجشنبه، کمال حسن رمضان پس از ده روز بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان اورمیه بازگرداننده شد.

 

این زندانی سیاسی روز دوشنبه ۲۲ مردادماه تحت تدابیر شدید امنیتی با دست‌بند، پابند و چشم بند از زندان به بازداشتگاه سپاه پاسداران منتقل شده و در خصوص فعالیت در زندان مورد بازجویی قرار گرفته است.

 

بازجویان در خصوص اجرای حکم اعدام، در صورت تداوم فعالیت‌هایش در زندان به او هشدار داده‌اند.

 

در همین رابطه، سازمان عفو بین الملل با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص خطر اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده بود،

 

این زندانی سیاسی در دو سال گذشته دستکم سه بار دیگر از زندان به بازداشتگاه اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه اورمیه منتقل شده و برای گرفتن اعترافات ساختگی و پرونده‌سازی جدید تحت فشار قرار گرفته بود.

 

کمال حسن رمضان، ۳۳ ساله و اهل شهر سرکانی روژاوا، تابستان سال ۹۳ توسط نیروهای امنیتی در اورمیه بازداشت و بعد از چهار ماه بازجویی به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

 

او  به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان به ده سال حبس محکوم شد که این حکم بعدا به ۷ سال کاهش پیدا کرد.