کمال گارزان فرمانده ایالت ارزروم به شهادت رسید

ه.پ.گ طی بیانیه‌ای کتبی از شهادت کامل گارزان فرمانده ایالت ارزروم در ارتفاعات پله‌مور درسیم حین جنگ با اشغالگران کردستان به به شهادت رسیده است

ه.پ.گ طی بیانیه‌ای کتبی از شهادت کامل گارزان فرمانده ایالت ارزروم در ارتفاعات پله‌مور درسیم حین جنگ با اشغالگران کردستان به به شهادت رسیده است

 

در بیانیه آمده است که مدنی سایگان فرمانده ایالت گارزان نیروهای مدافع خلق-ه.پ.گ همراه با شش گریلای دیگر به شهادت رسیده است

بیانیه ه.پ.گ به این شرح است:

"ارتش غاصب ترکیه از ۴ آوریل/ ١۵ فروردین عملیاتی را در عرصه پله‌مور استان درسیم آغاز کرد و در جنگ روی داده فرمانده ایالت ارزروم نیروهای ما رفیق کمال گارزان همراه با شش رفیق دیگر نبرد قهرمانانه‌ای را از خود نشان دادند و به کاروان شهیدان ملحق شدند. تا اکنون جزئیات مرتبط با هویت شش رفیق که در این درگیری به شهادت رسیده‌اند محرز نیست. مشخصات این رفقا را پس از کسب اطلاعات بیشتر با افکار عمومی در میان می‌گذاریم.

 

شناسنامه رفیق کمال به این شرح است:

   نام: مدنی سایلگان

   کد سازمانی: کمال گارزان

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ۴ آوریل ٢٠١٨/ ١۵ فروردین ١٣٩٧- درسیم

 

رفیق کمال گارزان در سال ١٩٧٧ در روستای وارنیس حومه موش در میان خانواده‌ای زحمتکش متولد شد. رفیق کمال دارای چنان شخصیتی بود که در تمام عرصه‌های مبارزاتی روی پای خود تکیه نمود و رنج برای وی دارای ارزشی بس گرانبها بود.

 

در دهه ٩٠ سده گذشته میلادی که حملات نابودگرانه رژیم فاشیست ترکیه به کردستان شدت گرفتند روستای محل تولد رفیق کمال هم از سوی دشمن به آتش کشیده شد و دهها غیرنظامی جانباختند. رفیق کمال در محیطی بزرگ شد که روزانه از سوی دشمن هدف حمله قرار می‌گرفت بزرگ شد و با ماهیت دشمن آشنا شد. برای مبارزه با دشمن در سال ١٩٩٢ به صفوف مبارزه آزادیخواهی کردستان پیوست، یکسال را در فعالیت‌های میهن‌دوستانه گذراند و سپس در سال ٩٣ در ایالت گارزان به جنبش گریلایی ملحق شد.

 

در ایالت گارزان میان جنگی دشوار و مقاومتی قهرمانانه علیه حملات وحشیانه دشمن عملکرد اولیه گریلایی خود را به انجام رساند. پس از جنگ‌های سنگین این مرحله در ١٩٩٧ به عرصه رهبر آپو رفت و در آموزش شرکت نمود. رهبر آپو را شناخت و صداقت وی با مبارزه بیشتر شد. پس از کسب آگاهی ایدئولوژیکی تحت آموزش رهبری سال ١٩٩٨ مجددا به ایالت گارزان بازگشت. پس از دوره توطئه ننگین بین‌المللی به عرصه‌های دفاعی مدیا آمد و در دوره آموزشی شرکت کرد. در سال ٢٠٠٣ برای آغاز مرحله ١ ژوئن ٢٠٠۴ یکبار دیگر به ایالت گارزان بازگشت و پس از مدتی عملکردی فعال در مبارزه گریلایی را نشان داد و به پیشاهنگ مرحله مبدل گردید. رفیق کمال برخلاف ادعای واهی دشمن که مدعی عدم توانایی عملیات نظامی از سوی گریلا بود در عملیات‌های موفق و تاریخی دشمن را سرگردان کرد. با عمل خود نشان داد که خلق کُرد همچنان دارای نیروهای دفاعی خود است و در هر شرایطی این نیرو می‌تواند از خلق خود محافظت کند.

 

رفیق کمال در ٢٠٠٨ به عرصه آمانوس رفت و در سه سال گریلایی در منطقه ضربات مرگباری را بر دشمن وارد کرد. با عملکرد خود دشمن را حیران کرد و نشان داد که گریلاهای کردستان توان انجام وظایف انقلابی خود را در هر عرصه‌ای دارا هستند.

 

سال ٢٠١١-٢٠١٢ فرماندهی ایالت خاکورک را بردوش گرفت و در کارزار جنگ خلق انقلابی مشارکت نمود و در این عرص‌ دوشادوش رفیق شهید "رشید سردار" در مدیریت جنگ ضربات سهمگینی را بر دشمن وارد کرد.

 

سپس به کوهستان‌های زاگرس رفت و سال ٢٠١۶ یکبار دیگر به عرصه‌های شمال کردستان برگشت. رفیق کمال در فرماندهی عرصه‌های میانی جای گرفت.

 

رفیق کمال با فداکاری عظیم ٢٩ سال عملکرد گریلایی را نشان دادو یکی از رفقای خوب رهبری و انقلابی دلسوز مبارزه بود. همیش‌ در عرصه‌های عملی جنگ ماند و فرمانده دانا گریلا بود. تلاش نمود تا وظیفه خود را به نحو احسن به انجام رساند و مسئولیت‌های فراوانی را بر دوش گرفت، در آخرین مرحله در شورای فرماندهی ه.پ.گ جای گرفته و تجارب گریلایی خود را عملی می‌نمود. رفیق کمال به یکی از فرمانده‌های گریلا مبدل شد که نام خود را در تاریخ جنگ گریلایی به ثبت رساند. وی شهیدی قهرمان است که در مبارزه آزادیخواهی کردها نقشی درخشان داشت و در دل گریلا و رفقای خود جاودانه شد.

 

به دلیل درد و الم سنگین شهادت وی مراتب تسلیت خود را به خانواده میهن‌دوست و عزیز سایلگان، به تمامی خلق میهندوست اعلام می‌داریم. یکبار دیگر سوگند یاد می‌کنیم که تا آزادی خلق کُرد مبارزه را تداوم بخشیم."