کمپین "تا آزادی-tillfreedom" آغاز شد

فعالان شبکه‌های اجتماعی و هواداران اندیشه‌های عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد اقدام به آغاز کمپینی در شبکه‌های اجتماعی نموده و آنرا کمپین "تا آزادی" نام‌گذاری کرده‌اند

فعالان شبکه‌های اجتماعی و هواداران اندیشه‌های عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد اقدام به آغاز کمپینی در شبکه‌های اجتماعی نموده و آنرا کمپین "تا آزادی" نام‌گذاری کرده‌اند

 

این کمپین با شعار "خاورمیانه به آزادی اوجالان نیاز دارد" آغاز شده با استقبالی گرم در میان خلق کُرد و دیگر خلق‌های آزادیخواه همراه گردیده است.

 

به گفته برگزار کنندگان این کمپین آزادی اوجالان می‌تواند بسیاری از مشکلات خاورمیانه را حل کند. ایشان تأکید کرده‌اند که "آزادی اوجالان می‌تواند پایان دادن به جنگ در ترکیه را آسان‌تر کند و در دموکراتیزه کردن ترکیه کمک کند. بر همین روال حل شدن و در پیش گیری پروسه آشتی در ترکیه  می‌تواند به حل شدن مسئله کُرد در ایران و عراق نیز کمک کند."

 

آنچنان که در اطلاعیه‌های اولیه کمپین مذکور در شبکه‌های اجتماعی آمده است کمپین تا آزادی در معرفی خود می‌گوید:

 

"شرایط سیاسی-اجتماعی و فرهنگی-فکری جهان و به ویژه کردستان به گونه‌ایست که بیشتر از هر زمانی، نیاز به آزادی و حیاتی آزاد برای انسان و جامعه محسوس است. آزادی و رسیدن به حیاتی آزاد، مسئله‌ای است که هر انسان و جامعه‌ای نیازمند و لایق آن است و در همین راستا باید برای آن تلاش کند. آزادی با زندگی و حیاتی آزاد معنا پیدا می‌کند و این حق هر انسانی است که از آزادی و حق زیست خود بهره ببرد. زندان و زندانی کردن تحت هر شرایطی از موانع آزادی و حق زیستی یک انسان است. بر همین اساس کمپین "تا آزادی_ Till freedom" در جهت تحقق آزادی و زندگی آزادانه، در ابتدا کار خود را با هدف  آزادی عبدالله اوجالان از زندان انفرادی ۱۹ ساله دولت ترکیه، آغاز می‌کند."

 

برگزارکنندگان کمپین "تا آزادی" در اطلاعیه دیگری با عنوان "اکنون زمان ماست ..." خاطرنشان کرده‌اند:

 

خلق کُرد بعد از سال‌ها مبارزه و هزینه‌هایی فراتر از تصور، امروز در وضعیتی حساس قرار دارد. کُرد از هر طرف در خطر است. خطری که به مراتب از سال‌های قبل بیشتر و شدیدتر شده است. از طرفی در سه کشور مشغول جنگ بوده و در آستانه تثبیت موقعیت خود است ولی هر روز فشارها و برنامه‌ها برای کردستان بیشتر می‌شود و چشم طمع صاحبان قدرت و سرمایه جهانی و منطقه‌ای بیشتر رنگ خون به خود می‌گیرد."

 

در بخش دیگری از اطلاعیه مذکور به دشمنی کینه‌ورزانه رژیم ترکیه با خلق کُرد و عبدالله اوجالان به عنوان رهبر خلق‌ کُرد اشاره شده و از توطئه ١٩٩٩ برای ربودن و دستگیری و حبس ١٩ ساله ایشان سخن به میان آورده‌اند. در ادامه آمده است:" دولت ترکیه  از سال ٢٠١۵ هرگونه ارتباط اوجالان با بیرون را قطع کرده و نمی‌گذارد کسی ایشان را ملاقات کند. اکنون به عنوان انسان های آزاد و خلق کُرد که پیشرو حیاتی آزاد در خاورمیانه است با حمایت و پشتیبانی از آزادی اوجالان خواسته‌هایمان را به گوش جهانیان می‌رسانیم."

 

راه‌های ارتباط با کمپین "تا آزادی-  tillfreedom" در شبکه‌های اجتماعی:

 

تلگرام :

https://t.me/tillfreedom

 

فیس بوک:

https://www.facebook.com/Till.achieving.freedom/?fref=ts

 

تویتر:

https://twitter.com/till_freedom

 

اینستاگرام:

@till_freedom