کمپین جالب استعمارگری ترکیه در کردستان؛ چوپانی نه مزدوری آری!

رژیم ترکیه پس از ناکامی در قتل‌عام و نابودی کردستانی‌ها در بخش‌‌های پایزاوا و آدرمنت استان وان در شمال کردستان خواهان به کارگیری مزدوران محلی است

رژیم ترکیه پس از ناکامی در قتل‌عام و نابودی کردستانی‌ها در بخش‌‌های پایزاوا و آدرمنت استان وان در شمال کردستان خواهان به کارگیری مزدوران محلی است. رژیم ترک این فتنه تازه را با عنوان "چوپان نشوید به محافظان روستا [اصطلاح رژیم برای مزدوریگری] بپیوندید" آغاز کرده است

 

هیئتی که از سوی رژیم غاصب ترک عنوان " هیئت محافظان دولت ترکیه" نامگذاری شده و در استان وان شمال کردستان فعالیت می‌کند طی فراخوانی از روستانشینان و چوپان‌های این مناطق خواسته است که با رژیم همکاری کنند. در فراخوان آمده است:"آیا می‌خواهی تا پایان عمر چوپان باشی؟ چوپان نباش، محافظ باش". رژیم اینگونه سعی در قبولاندن مزدوریگری بر کردها را دارد.

 

روز گذشته اعلام شد که هیئت مذکور با خودرو به روستای خوشاب مرکز مزدوران در این منتقه رفته‌ و خواهان عضویت چوپانها در فعالیت‌های مزدوریگری شده‌اند.

 

عثمان دوگرمانجی فرماندار پایزاوا که خود از مهره‌های میت است در تلاش برای قبولاندن مزدوریگری بر مردم هستند.

 

به همین منظور به چوپان‌های روستاهای این مناطق وعده داده شده که نیازهای اقتصادی آنان را براورده کنند.

 

دین را ابزار فتنه و مزدوریگری می‌کنند

قائم مقام پایزاوا هفته گذشته به مناسبت ایام محرم اقدام به توزیع خوراک میان مردم روستاهای این منطقه کرده و بر اهمیت مزدوریگری تأکید کرده بود.

 

مسابقه دو برای مزدوران برگزار کردند

پس از آنکه برخی از ساکنان منطقه را فریب دادند رژیم ترک اقدام به برگزاری مسابقه دومیدانی برای اعضای تازه وابسته به خود کرد و ۴٨ نفر را پس از مسابقه به عضویت مزدوران منطقه‌ای پذیرفتند. فرماندار منطقه و قیم بخش ادرمینت از برگزار کنندگان این مسابقه بوده‌اند.

 

اول تحمیل گرسنگی بعد تحمیل مزدوریگری

به گفته مراد ساری‌ساچ نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها از استان وان، رژیم حاکم بر ترکیه با استفاده از محرومیت مردم منطقه به اشاعه مزدوریگری می‌پردازد. سیاست چرکین "گرسنه کن و بعد آنان را به مزدوری و جاسوسی وادار نما" را بر خلق محروم تحمیل می‌کند. رژیم ترک با این سیاست درصدد ایجاد فتنه و آشوب در میان ساکنان است.

 

ساری‌ساچ خاطرنشان کرده است که این اقدامات را می‌توان بخشی از برنامه‌های رژیم برای انتخابات شهرداری‌ها خواند، رژیم خواهان اعمال نفوذ مزدوران در تمام روستاهای منطقه است. هدف از این کار از میان برداشتن همبستگی مابین ساکنان این بخش از وان است.