کمپین حمایت از اعتصاب کنندگان غذا در شبکه‌های اجتماعی

​​​​​​​به منظور حمایت از اعتصاب غذاهایی که در اعتراض به حصر رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان، آغاز شده‌اند، فعالان شبکه‌های اجتماعی یک کمپین توییتری تدارک دیده‌اند تا از این طریق از جامعه بین‌الملل بخواهند از سلامت عبدالله اوجالان اطمینان حاصل کنند

این طوفان توییتری فردا ۶ ژانویه / ۱۶ دی ساعت ۱۹:۰۰ به وقت اروپای مرکزی /۲۱:۳۰ به وقت کرماشان شروع خواهد شد. هدف از این کمپین رساندن صدای اعتصاب کنندگان به جهانیان است.

 

در پوستری که برای این کمپین به زبان‌های انگلیسی، کردی، ترکی و فارسی منتشر شده آمده است: "اعتصاب غذای لیلا گووَن به مرحله خطیری رسیده است. به منظور درخواست از کمیته منع شکنجه و اتحادیه اروپا برای تحقق خواسته‌های لیلا گووَن و زندانیان سیاسی دیگری که در اعتصاب غذای نامحدود و غیر قابل بازگشت به سر می‌برند، روز شنبه ۱۶ دی / ۶ ژانویه کمپین اینترنتی سراسری در توییتر و دیگر رسانه‌ها را آغاز می‌کنیم."

 

بیانیه کوتاه این کمپین از همه می‌خواهد برای رساندن صدای خواسته‌های لیلا گووَن و دوستان در بندش به جامعه‌ی بین‌المللی در این کمپین شرکت کنند.

 

این طوفان توییتری از طرف این حساب کاربری آغاز خواهد شد، برای اطلاع از هشتگ کمپین که دقایقی قبل از شروع آن اعلام خواهد شد، آن را دنبال کنید:

@hungerstrikes

اوضاع اعتصاب کنندگان نامحدود و غیر قابل بازگشت وخیم شده است. لیلا گووَن ۵۹ روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد، اعتصاب غذا در هولیر (اربیل) جنوب کردستان در ۴۶مین روز است. در فرانسه و بریتانیا هم به مدت ۲۰ روز است که اعتصاب غذا ادامه دارد، اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌های ترکیه نیز ۲۱ روز را پشت سر نهاده است.