کمک‌ نقدی ۵ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومانی هلال احمر کردستان به سیل‌زدگان روژهلات

کمک‌‌های هلال احمر کردستان به روژهلات کردستان همچنان ادامه دارد. این سازمان اعلام کرد که پس از سیل تاکنون ٣۵٠ هزار یورو کمک نقدی به روژهلات کردستان فرستاده‌اند

  سازمان هلال احمر کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به ارسال کمک به سیل‌زدگان شرق کردستان ادامه می‌دهد. هلال احمر از کمک نقدی ٣۵٠ هزار یورویی (۵ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان) به سیل‌زدگان روژهلات کردستان خبر داده است.

  بارش باران در شرق کردستان از ١٩ مارس/ ٢٨ اسفند ١٣٩٧ آغاز شد و در طول دو هفته باران سیل‌آسا زیان فراوانی به خلق کرد در این بخش میهن‌ وارد گردید.

  هلال احمر کردستان با اشاره به شرایط سیل‌زدگان شرق کردستان خاطرنشان کرده است که از نخستین روزهای این فاجعه در کنار آسیب‌دیدگان و مالباختگان بوده است.

  هلال احمر کردستان که در اروپا مستقر است در بیانیه خود می‌گوید: در مرحله نخست ٢۵٠ هزار یورو و در مرحله دوم هم ١٠٠ هزار یورو کمک نقدی را به دست مالباختگان روژهلات کردستان رسانده است.   

  در بیانیه آمده است که کمپین کمک به روژهلات کردستان از ۴ آوریل پس از فراخوان این سازمان در کشورهای اروپایی، ژاپن و کانادا آغاز شده است. این سازمان همچنین از کردستانیان خواست تا فطریه و زکات رمضان خویش را برای انتقال به روژهلات کردستان به این سازمان بسپارند.

  سازمان هلال احمر کردستان از آحاد خلق کرد در میهن و چهارسوی جهان خواسته است تا به حمایت از مستمندان روژهلات کردستان برخیزند.