کمیته باورداشتهای ک.ج.ک: بایستی هرچه زودتر کنگره‌ی ملی تشکیل شود

کمیته‌ی باورداشت و اقلیت‌های کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک در رابطه با رویدادهای اخیر اقلیم کردستان نشستی را با علمای دینی منطقه‌ی راپرین و دامنه‌ی قندیل برگزار کرد  

کمیته‌ی باورداشت و اقلیت‌های کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک در رابطه با رویدادهای اخیر اقلیم کردستان نشستی را با علمای دینی منطقه‌ی راپرین و دامنه‌ی قندیل برگزار کرد  

 

در این نشست علمای دینی و ماموستاهای اقلیم کردستان ضمن بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با رویدادهای اخیر جنوب کردستان، عنوان نمودند که بایستی خلق کُرد در این مرحله‌ی حساس به اتحادی‌ملی دست یابد.

 

ستار بازانی یکی از شرکت‌کنندگان در نشست ضمن اشاره به اهمیت اتحاد ملی تصریح کرد: بیشتر از هر زمان دیگری به کنگره‌ی ملی نیاز است و بایستی تمام جریانات سیاسی  منافع شخصی، خاندانی و حزبی خود را کنار گذاشته و برای دستاوردهای ملی مبارزه کنند.

 

عبدالکریم شار، امام جماعت شهر سلیمانیه نیز در اظهاراتی عنوان نمود: ما در این نشست با اتفاق‌نظر به این نتیجه رسیدیم که با اتحاد ملی در مقابله با اشغالگران کردستان به پیروزی دست می‌یابیم به دلیل اینکه در مقطع زمانی کنونی تمام دشمنان خلق کُرد برای مقابله با ما به اتحاد دست یافته‌اند. بایستی احزاب سیاسی جنوب کردستان از متهم نمودن همدیگر دست برداشته و در رابطه با اشتباهاتی که مرتکب شده‌اند به خودانتقادی بپردازند. اکنون مسئله‌ای که در اولویت قرار دارد، ضرورت اتحاد خلق کُرد در مقابله با اشغالگران کردستان است.

 

نادر علی از ماموستایان آیینی در رابطه با چاره‌یابی رویدادهای اخیر اقلیم کردستان گفت: در ابتدا بایستی خلق کُرد در اقلیم کردستان به سازماندهی نوین خویش پرداخته و سپس سران جنوب کردستان استعفا دهند. به دلیل اینکه نیرویی که نخواهد از مردم خود دفاع کند و آنان را با شکست مواجه سازد بایستی فوری استعفا دهد. شکست‌های اخیر جنوب کردستان را همان جریاناتی ایجاد کردند که قاضی محمد را تنها گذاشتند، آشبطال سال ۱۹۷۵ و وضعیت سال ۱۹۹۶ را به‌وجود آوردند. این جریان سیاسی با بسیاری از دشمنان خلق کُرد توافق‌نامه‌هایی امضا کرده که ضررهای بسیاری به خلق کُرد رسانده است. به جای این افراد بایستی کسانی مدیریت اقلیم کردستان را در دست بگیرند که خواهان پاسداری از خلق خویش باشند.

 

نادر علی در ادامه‌ی سخنانش در رابطه با کنگره‌ی ملی گفت: کنگره‌ی ملی ضرورتی فوری است و در چارچوب کنگره‌ی ملی بایستی "ارتش مشترک ، دیپلماسی مشترک " ایجاد گردد در غیراینصورت خلق ما در مقابل حمله‌ی دشنان توانایی دفاع از خود را نخواهد داشت. در رابطه با این مسئله ما علمای دینی نیز مسئولیتی بزرگ داریم چرا که بایستی به خلق خود انگیزه و نیرو بدهیم.