کمیته رهبری پ.ك.ك: فاشیسم در خونی که ریخته است خفه خواهد شد

​​​​​​​حزب کارگران کردستان- پ.ك.ك طی بیانیه‌ای در آستانه نهم اکتبر- بیستمین سالگرد آغاز توطئه ربودن رهبر اوجالان- نوشته است "پایان ائتلاف فاشیستی حاکم بر ترکیه نزدیک است"

حزب کارگران کردستان- پ.ك.ك طی بیانیه‌ای در آستانه نهم اکتبر- بیستمین سالگرد آغاز توطئه ربودن رهبر اوجالان- نوشته است "پایان ائتلاف فاشیستی حاکم بر ترکیه نزدیک است"

 

کمیته رهبری پ.ك.ك  توطئه بیست سال پیش در نهم اکتبر ١٩٩٨ علیه رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان را توطئه علیه بشریت خوانده و عاملان آن که ترکیه و متحدان غربی آن بودند را محکوم کرده است.

 

این توطئه به خروج اوجالان از سوریه و ربودن وی در کشور کنیا پس از ماهها سفر به کشورهای اروپایی منجر شد. رهبر خلق کُرد از آنزمان تاکنون در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی ترکیه محبوس است.

 

پ.ك.ك در بیانیه خود یادآوری کرده این توطئه در حالی عملیاتی شد که یکم سپتامبر ١٩٩٨ رهبر اوجالان با خواست چارەیابی صلح‌جویانه و دمکراتیك مسئله کُرد اعلام آتش‌بس کرده بود.

 

این بیانیه می‌افزاید در پی توطئه چینی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و نیروهای واپسگرای سرمایه‌داری بود که اوجالان با شکنجه و انزوای مطلق در امرالی ترکیه مواجه شده است.

 

حزب کارگران کردستان در ادامه به تلاش ائتلاف فاشیستی حاکم بر ترکیه برای به نتیجه رساندن این توطئه و محو پ.ك.ك و دستاورد خلق کُرد پرداخته و به هجوم وحشیانه ارتش ترکیه به سه بخش کردستان اشاره کرده است.

 

پ.ك.ك با بیان آنکه ترکیه حتی از فاشیسم هیتلر و موسیلینی هم عبور کرده است می‌گوید گریلاهای کردستان هجوم روزمره نظامیان اشغالگر را درهم شکسته و با حملاتی نظیر حمله اخیر در باتمان که به کشته شدن هشت درجه دار ارتش منجر شد، از دشمن انتقام گرفته‌اند.

 

این بیانیه به مقاومت گریلاها و مقاومت اوجالان در شکنجه گاه امرالی درود فرستاده و این مقاومت تاریخی را روشنگر راه کردها و خلق‌های تحت ستم دانسته که منجر به آزادی خواهد شد.

 

پ.ك.ك با محکوم کردن سکوت دول بین‌المللی و رأی دادگاه حقوق بشر اروپا در برابر شکنجه اوجالان می‌افزاید همانطور که ظالمان در تاریخ در خونی که ریخته‌اند خفه شده‌اند، اردوغان و باغچلی نیز در میان خون‌هایی که ریخته‌اند خفه می‌شوند. فرار از خشم و دادخواهی مردم ما ممکن نخواهد بود و آنچه که گریلاهای آزادیخواه کردستان هم اکنون انجام می‌دهند حساب‌خواهی از دشمن است.