کمیته زیست محیطی کودار: جنگل‌های درسیم تا بلوطهای مریوان بخشی از وجود ما هستند

کمیته‌ی زیست‌محیطی کودار می‌گوید میزان معضلات زیست محیطی در کردستان بیش از هر مسئله دیگری نشاندهنده نوع نگاه و رویکرد حکومت‌های اشغالگر به این سرزمین است

کمیته‌ی زیست‌محیطی جامعه‌ی دموکراتیک و آزاد شرق کردستان‌، به آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان واکنش نشان داده و تخریبات بوجود آمده در محیط زیست را نمود عریان برخورد اشغالگرانه با کردستان توصیف کرده است. کودار در عین حال از مدافعین محیط زیست تقدیر کرده و می‌گوید راه مبارزان زیست بوم را باید ادامه داد.

 

کمیته‌ی زیست‌محیطی  کودار می‌گوید میزان معضلات زیست محیطی در کردستان بیش از هر مسئله دیگری نشاندهنده نوع نگاه و رویکرد حکومت‌های اشغالگر به این سرزمین است.

 

کودار از جمله معتقد است آتش‌سوزی و یا آتش زدن به عمد جنگل‌های این جغرافیا از درسیم گرفته تا مریوان، برآیند همان طرز تفکری است که به کردستان با دیده‌ی یک سرزمین اشغال شده و مستعمره می‌نگرد.

 

بیانیه کمیته زیست محیطی کودار با اشاره به اینکه در چنین شرایطی حس مسئولیت با وجود هزینەهای جانسوز بر دوش دوستداران طبیعت سنگینی می‌کند، می‌افزاید:  پیشاهنگان و مبارزان زیست‌محیطی کردستان، جنگل‌های بی‌پناه درسیم تا بلوطهای همیشه مقاوم مریوان را نه از آن خویش، که بخشی از هستی و وجود خویش می‌دانند.

 

کودار سربرآوردن شریف باجورها و همراهان او و صدها مبارز بی‌نام و نشان دفاع از زیست‌بوم را حاصل این نوع نگاه در کردستان دانسته و می‌گوید انسان‌های شریفی وجود دارند که برای حفاظت از محیط زیست مبارزه کرده و برایش جان سپرده‌اند.

 

این بیانیه ضمن تسلیت به خانوادەهای داغدار تأکید می‌کند که حساب‌خواهی بزرگ از مسببان فاجعه مریوان، تنها با ادامه‌ی راه این مبارزان زیست‌بوم میسر خواهد شد.