کمیته شهید سمکو کرماشان در حمایت از قیام سوم اسفند روژهلات بیانیه‌ای منتشر کرد

در تجلیل از قیام عمومی روژهلات کردستان در سوم اسفند ١٣٧٧، کمیته شهید سمکو دالاهو شهر کرماشان بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و وفاداری خود را به آرمانهای شهدای سوم اسفند و تمام شهیدان راه آزادی کردستان مورد تأکید قرار داده است

در تجلیل از قیام عمومی روژهلات کردستان در سوم اسفند ١٣٧٧، کمیته شهید سمکو دالاهو شهر کرماشان بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و وفاداری خود را به آرمانهای شهدای سوم اسفند و تمام شهیدان راه آزادی کردستان مورد تأکید قرار داده است

 

متن کامل بیانیه به این شرح است:

"بیانیەای کمیتەی شهید سمکو دالاهو شهر کرماشان در حمایت از سالروز قیام سوم اسفند در روژهلات

 

سوم اسفند

روز میثاق مردم با رهبری.

سوم اسفند،

روز مقاومت و روز قیام خلق

روز خروش مردم، روز دفاع از رهبری و روز نفرت از امپریالیسم جهانی.

نوزدە سال است ما در تو زندان شدەایم

نوزدە سال است تو در ما شکوفە میدهی،

نوزدە سال پیش در چنین روزی و بااینکه چیزی نزدیک بە یک هفتە از ربودن رهبر خلق کُرد توسط فاشیزم نگذشته بود که خلق قهرمان و آزادەی شرق کوردستان قیام کرد.

یک قیام تاریخی

یک قیام آزاد و خودجوش برای حمایت از رهبرش.

رهبری که تنها راه چارە برای خلق کورد و دیگر خلقهای انقلابی جهان است.

رهبر صلح و آشتی

در آن روز خلق قهرمان با پیشکش کردن جان بیش از ۲۳ انسان آزاده به رهبرش وفاداری خود را به خوبی نشان داد، تا امروز کُرد باپیشاهنگی رهبر دربندش زندگی آزاد زن و مرد را باور کند و آن را در مقاومتهای مختلف به جهانیان نیز نشان دهد. امروز کُرد نماد مقاومت در برابر تاریک اندیشان در خاور میانە است.

 

در تاریخ کُرد روزهای سیاهی وجود دارد، اما نوزده سال پیش درچنین روزی خلق کُرد بە پیشاهنگی خلق میهن‌دوست سنە در شرق کردستان نشان داد کە اینک دیگر زمان مقاومت است، مقاومتی کە امروز در روژآوا و عفرین به مقاومت دوران تبدیل گشته است. زمان قیام برای رسیدن بەجامعەای آزاد که رهبری بخوبی آنرا برایمان ترسیم کرده است.

 

اینک نوزده سال از ربوده شدن رهبر آپو میگذرد، همان نوزده سال هم از قیام تاریخی مردم قهرمان برای پشتیبانی از رهبری، در این فاصله تا به امروز فداکاریهای زیادی از کُرد قهرمان در هر چهاربخش کردستان به انجام رسیده است و ثمره‌ی آن را در انقلاب تکین روژآوا می‌بینیم و اینکه خلق ذره‌ای از قیام و تلاش خود پا پس نگذاشته‌اند.

دشمنان خوب بدانند که کردستان جز به آزادی نمی‌اندیشد و ملتمان بە مرحلەی قیام و مقاومت رسیدە است. اینک وظیفه ی ما صیانت از آرمانهای رهبرمان است،

وظیفه‌ی ما پاسداری از خون شهیدان و دفاع از شرافت و آزادی انسانیت است.

 

آزادی را نمیتوان بە بند کشید

ما بعنوان کمیتەی شهید سمکو دالاهو شهر کرماشان سوگند یاد می‌نماییم تا آزادی رهبر و خلقمان پایبند فلسفه و ایدئولوژی جهانیمان به مقاومت و قیام خود در برابر دشمن ادامه دهیم."

 

بیانیه کمیته شهید سمکو کرماشان با قید شعارهایی با مضامین "زنده باد رهبر آپو"، "پر رهرو باد راه شهدا"و "زندە باد سوسیالیست و برابری و برادری خلقها" به پایان رسیده است.