کمیته‌ی زندانیان پ.ک.ک و پاژک: مقاومت مادران مقدس است

کمیته‌ی زندانیان پ.ک.ک و پاژک: پیوستن مادران به مقاومت زندانیان موضعی جسورانه بوده و مقدس است. همبستگی با مقاومت جسورانه‌ی مادران کرد به حصر پایان داده و ضربه‌ی پایانی را به فاشیسم وارد خواهد کرد.

کمیته‌ی زندانیان حزب کارگران کردستان پ.ک.ک و حزب آزادی زنان کردستان پاژک به نمایندگی از مقاومت‌گران در اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 

در بیانیه با اشاره به مقاومت‌های اعتصاب غذای نامحدود و بازگشت‌ناپذیر که از ۶ نوامبر ۲۰۱۸/۱۷ آبان ۱۳۹۷ با پیشاهنگی لیلا گوون ریاست مشترک ک.ج.د و نماینده‌ی ه.د.پ جولمرگ در زندان آمد آغاز گشت و افزود؛" تنها درخواست ما پایان دادن به انزوایی که در شخص رهبرمان بر خلق کرد تحمیل می‌شود و نابودی فاشیسم است. لیلا گوون با گفتن"عقل و احساس من هیچگاه انزوای رهبری را قبول نکرد" بپا خواست. این مقاومت گروه به گروه گسترش یافته و در زندان‌های ترکیه و کردستان توسعه یافت. قیام در زندان‌ها گذشته و مرحله به مرحله همه‌ی جهان را در بر گرفت."

 

مقاومت همه‌ی بازی‌ها را به شکست انجامید

کمیته‌ی زندانیان با اشاره به اینکه هزاران زندانی پرونده‌ی پ.ک.ک و پاژک برای پایان یافتن حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان شش ماه را در اعتصاب غذا بسر می‌برند اعلام کرد؛ "دولت با اعمال فشار و خدعه و نیرنگ سعی کرد این مقاومت‌ به شکست بیانجامد اما مقاومتگران با عزم خویش تلاش‌های دولت را نقش بر آب ساختند."
 

در بیانیه اعلام شد ۳۰ زندانی از ۳۰ آوریل و ۱۰ مه مقاومت اعتصاب غذای خویش را به روزه‌ی مرگ ارتقا داده‌اند که سخت‌ترین شیوه مقاومت است و به این شکل عزم خویش را به هر کس نشان دادند.

 

روزه‌ی مرگ تاریخی مطمئنا پیروز خواهد شد

در بیانیه با اعلام اینکه در راه آزادی خلق کرد، خلق‌های زیردست و بشریت روزه‌ی مرگ اراده و مرحله‌ای تاریخیست، افزود؛"همانگونه که مقاومت مظلوم، کمال، سارا و چهارتن علیه فاشیسم ۱۲ سپتامبر/۲۱ شهریور موفقیت ایدئولوژیک بزرگی را آفرید و خلقمان را به امروز رساند، رفقایی که در زندان‌ها با پیروی از خط مشی ۱۴ ژوئیه ١٩٨٢ مقاومت می‌نمایند، اراده، جسارت و عزم آن‌ها فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را نابود ساخته، حصر را پایان داده و در نابودی فاشیسم و آزادی کردستان نقشی تاریخی ایفا می‌نماید. به همین دلیل اراده تاریخی روزه‌ی مرگ، راهپیمائی تاریخی در خط مشی موفقیت مبارز فدایی پ.ک.ک مطمئنا پیروز خواهد شد. دوری گرفتن از این هدف، گمان از آن، درک نکردن این تصمیم تاریخی و بجای نیاوردن مسئولیت‌های این تصمیم به معنای فرار از مبارزه است.

 

مادران کرد بیش از همه این مقاومت‌ را فهمیده‌اند

آنان که بیش از همه این تصمیم و مقاومت تاریخی را فهمیده‌اند، مادران کرد هستند. در کردستان و ترکیه همبستگی مادران با مقاومت‌های زندان اساس، معیار و روش مبارزه علیه فاشیسم است. پیوستن به این مبارزه معیار اساسی انسان بودن، وظیفه‌ی میهن دوستی، دمکرات بودن و انقلابی بودن است.

 

کارزار مقاومت "حصر را پایان دهیم، فاشیسم را نابود کنیم و کردستان را آزاد سازیم" با پیشاهنگی مقاومت‌های بزرگ اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ، حاکمیت فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ را نابود و متلاشی ساخته است. اردوغان و باغچلی تبهکار خوب می‌بینند که پایان آن‌ها بسیار بزرگ بوده و به همین دلیل برای افزایش عمر خویش به هر شیوه‌ای حمله کرده و فریبکاری می‌کنند. پیوستن مادران به مقاومت زندان با معنا، اراده و شجاعت تاریخی زنان کرد موضعی جسورانه و مقدس است. حملات تبهکاران فاشیست بر علیه مادران کرد، با توجه به جایگاه تاریخی خویش نامردی و ترس از نابودی خویش است."

 

در پایان بیانیه آمده است حمایت و همبستگی با مقاومت جسورانه‌ی مادران کرد، به حصر پایان داده و ضربه‌ی پایانی را به فاشیسم وارد سازد.

 

کمیته زندانیان پ.ک.ک و پاژک به مقاومت زندان‌ها و مقاومت و مبارزات جسورانه‌ی مادران کرد درود فرستاد و آحاد خلق را به انجام مسئولیت‌های خود فراخوانده است.