کنسولگری ترکیه در هولیر مرکز مدیریت توطئه علیه پ.ك.ك است [بخش دوم و پایانی]

مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری کنفدارلیسم جوامع کردستان در مقاله‌ای که در روزنامه ینی‌اوزگور پولیتیک منتشر شده به بررسی حملات رژیم ترکیه به جنوب کردستان پرداخت. بخش نخست این مقاله را دیروز منتشر کردیم.

مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری کنفدارلیسم جوامع کردستان در مقاله‌ای که در روزنامه ینی‌اوزگور پولیتیک منتشر شده به بررسی حملات رژیم ترکیه به جنوب کردستان پرداخت. کاراسو در این مقاله یادآوری نموده است که حملات در کونسولگری ترکیه مدیریت می‌شوند

بخش نخست یاداشت کاراسو را دیروز منتشر کرده بودیم و بخش دوم و پایانی آن اکنون منتشر می‌شود:

 

کنسولگری ترکیه در هولیر مرکز مدیریت توطئه ترکیه علیه پ.ك.ك است

کاراسو به محبوبیت جنبش آزادیخواهی کردستان در میان خلق جنوب اشاره کرده و خاطرنشان می‌نماید؛ به همین دلیل دولت ترکیه به پ.ج.ك، ی.ن.ك و احزاب سیاسی دیگر جنوب کردستان فشار وارد می‌کند تا در توطئه علیه پ.ك.ك جای گیرند. کاراسو می‌افزاید:"کنسولگری ترکیه در شهر هولیر مرکز اقلیم کردستان به مرکز مدیریت توطئه علیه کردها مبدل شده است. آنچه که در فاز تازه توطئه علیه کردها، مربوط به جنوب کردستان باشد به کنسولگری ترکیه در هولیر محول شده است. با این همه مسئولان میت به جنوب کردستان آمدند و خواستار جایگرفتن نیروهای سیاسی جنوب در توطئه علیه خلق خود شدند."

 

مقرهای تازه را برای حمله آماده می‌کنند

کاراسو به حملات علیه مناطق دفاعی مدیا از سوی ترکیه پرداخت و آنرا مرتبط با توطئه محاصره جنبش آزادی کردها عنوان نمود. کاراسو می‌افزاید: دولت ترکیه این اواخر برای جلب کمک بیشتر در حمله به جنبش ازادیخواهی کردها دیدار با نیروهای سیاسی جنوب کردستان را افزایش داده است. گزارش‌هایی دال بر تدارکات رژیم ترکیه برای حمله به برخی عرصه‌ها را دریافت کرده‌ایم و بهمین منظور هم پایگاههای تازه‌ای را احداث کرده است.

 

این حملات تمام دستاوردهای کردها را هدف قرار داده و تنها پ.ك.ك را شامل نمی‌شود

مصطفی کاراسو بیانیه دولت ترکیه را یادآوری کرد که گفته بود:"اشتباهی که در شمال عراق کردیم در شمال سوریه نخواهیم کرد" و مواضع اردوغان را در حین برگزاری همه‌پرسی جنوب و بحران کرکوک خاطرنشان کرد. کاراسو افزوده است:"واضح است ک حملات رژیم فاشیست حاکم بر ترکیه (آ.ك.پ/م.ه.پ) علیه تمام دستاوردهای خلق کُرد و آحاد بخش‌های کردستان است. آنهایی که به این مهم اذعان ندارند تنها خود را فریب می‌دهند. اگر پ.ک.ک نابود شود هیچ نیرویی جلودار ترکیه نیست و تمام دستاوردها کردها را از میان می‌برد. آنانی که این موضوع ساده را درک نمی‌کنند در اوج نادانی بسر می‌برند."

 

هدف ترکیه واردکردن نیروهای سیاسی جنوب کردستان به توطئه علیه کردهاست

مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری کنفدارلیسم جوامع کردستان از تداوم تلاشهای رژیم ترکیه برای وادارکردن نیروهای جنوب کردستان به توطئه تازه علیه کردها سخن گفت و افزود:"الزامی است کردهای جنوب کردستان؛ روشنفکران، نیروهای میهن‌دوست، نیروهای دمکراتیک، زنان و جوانان این واقعیت را درک نمایند... عملیات اشغالگری علیه جنوب کردستان در واقع غصب دستاوردهای جنوب کردستان است. حمله به حیات کردها و زندگی آزاد و دمکراتیک در کردستان است. به همین دلیل مواضعی که از سوی زنان، جوانان، سالمندان و تمام خلق کُرد در جنوب کردستان در ماهها و سالهای اخیر علیه دولت ترکیه از خود نشان دادند را باید تکرار نمایند. نه تنها کردهای جنوب کردتسان بلکه کردهای دیگر بخش‌های کردستان و خارج از میهن دور تازه توطئه را درک کرده و با مدنظر قرار دادن فعالیت نمایند."