کنفرانس خبری جنبش آزادی جامعه کردستان در شهر سلیمانیه

صبح امروز شماری از اعضای رهبری جنبش آزادی جامعه کردستان یک کنفرانس خبری در رابطه با انتخابات اقلیم کردستان در سلیمانیه برگزار کردند.

جنبش آزادی جامعه کردستان با برگزاری یک کنفرانس خبری در دفتر نمایندگی شهر سلیمانیه از کارشکنی برخی احزاب سیاسی و تلاش برای جلوگیری از شرکت نمایندگان این جنبش در انتخابات پیش روی پارلمان اقلیم کردستان خبر داد و اعلام کرد در برابر قانون شکنی های احتمالی از حقوق هواداران خود دفاع خواهد کرد.

 

صبح امروز شماری از اعضای رهبری جنبش آزادی جامعه کردستان یک کنفرانس خبری در رابطه با انتخابات اقلیم کردستان در سلیمانیه برگزار کردند.

 

تارا حسین، سخنگوی جنبش طی قرائت بیانیه ای اعلام کرد درخواست آنها برای شرکت در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان در سی ام سپتامبر ٢٠١٨ توسط کمیسیون عالی انتخابات مورد قبول واقع شده بود اما مشارکت جنبش آزادی در انتخابات با شکایت برخی طرف‌ها دوباره به بحث گذاشته شده که اقدامی کاملا غیر قانونی بوده است.

 

او گفت هم اکنون منتظر صدور رأی کمیسیون عالی انتخابات در اینباره هستند.

 

تارا حسین از کمیسیون عالی انتخابات و تصمیم گیرندگان آن خواست که استقلال عمل خود را حفظ کنند و تحت فشارهای حاکمیت کنونی و احزاب سیاسی دیگر تصمیم نگیرند.

 

جنبش آزادی جامعه کردستان در بیانیه خود به هواداران این جنبش در اقلیم کردستان قول داده در برابر قانون شکنی‌ها مقاومت کند و نمایندگان منتخب مردم را راهی پارلمان کند.

 

تارا حسین تأکید کرد در صورت تغییر رأی کمیسیون عالی انتخابات و جلوگیری از شرکت جنبش آزادی در انتخابات ماه سپتامبر، این جنبش از حقوق قانونی و دمکراتیك خود برای اجرای عدالت استفاده خواهد کرد.

 

جنبش آزادی جامعه کردستان که به عنوان یک حزب رسمی در عراق به ثبت رسیده است در انتخابات ماه مارس پارلمان عراق موفق شد یک نماینده خود را راهی بغداد کند.