کنفرانس یک‌روزه‌ی "کُرد در تحولات آتی منطقه" آغاز شد

آکادمی سیاست و اندیشه دمکراسی از ساعت ١٠ امروز به وقت جنوب کردستان کنفرانس یک روزه‌ای را تحت نام "کُرد در تحولات آتی منطقه" آغاز کرد

آکادمی سیاست و اندیشه دمکراسی از ساعت ١٠ امروز به وقت جنوب کردستان کنفرانس یک روزه‌ای را تحت نام "کُرد در تحولات آتی منطقه" آغاز کرد

 

قریب ١۵٠ مهمان از چهار بخش کردستان در کنفرانس شرکت کرده‌ و در رابطه با بحران‌های کردستان و راه‌حل‌های پایان بخشیدن به مسائل گفتگو خواهند کرد. آکادمی سیاست و اندیشه دمکراسی از تمام احزاب اقلیم و برخی احزاب دیگر بخش‌های کردستان برای شرکت دعوت نمود.

 

کنفرانس در سه پانل برگزار می‌شود. در پانل اول سه موضوع "افسانه میهن" از سوی دکتر فاروق رفیق، "جایگاه نظامی اقلیم پس از تشکیل حشد الشعبی" از سوی کاردو محمد و "تجربه سیاسی جنوب کردستان از شکست بسوی زوال" از سوی هاوژین ملا امین ارائه می‌شود.

 

در پانل دوم سه مبحث "کردها در سیستم نوین جهانی" از سوی دکتر کامران منتک، "پروژه گاپ؛ آب در مقابل خاک و نفت و کُرد" از سوی ویان محمد فرج و "سرنوشت کُرد در پروژه‌های خاورمیانه" از سوی مسعود عبدالخالق" پیشکش خواهد شد.

 

سه موضوع پانل سوم "سیاست ترکیه در برابر جنوب کردستان" از سوی سرحد وارتو سخنگوی کنفدرالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک، "فرصت‌های از دست رفته و شانس‌‌های آینده در مرحله آشتی و چاره‌یابی مسئله کُرد در ترکیه" از سوی ابوبکر علی و "خروج آمریکا از برجام، وضعیت سیاسی ایران و تأثیرات آن بر مبارزه روژهلات کردستان" از سوی فواد محمد ارائه می‌شوند.

 

طبق برنامه کنفرانس در پایان قطعنامه‌ای تنظیم و از سوی هیئت برگزار کننده کنفرانس برای افکار عمومی کردستان قرائت خواهد شد.

 

آکادمی سیاست و اندیشه دمکراسی به افکار و آرای اندیشمندان عرصه دمکراتیزاسیون جامعه در کردستان می‌پردازد. این آکادمی در ٢٠١۵ اعلام موجودیت کرده و تاکنون سه کنفرانس را برگزار نموده است.