کنگره اسلام دمکراتیک؛ مسلمانان مؤمن زکات خود را به عفرین برسانند

ملا عبدالله ارکان و یوسف عدنان از اعضای کنگره اسلام دمکراتیک از مسلمانان واقعی در کردستان خواستند تا فرصت ریاکاری رژیم‌های غاصبگر از دین اسلام را ندهند و آگاهانه برای هشیاری جامعه خلق کردستان بکوشند

ملا عبدالله ارکان و یوسف عدنان از اعضای کنگره اسلام دمکراتیک از مسلمانان واقعی در کردستان خواستند تا فرصت ریاکاری رژیم‌های غاصبگر از دین اسلام را ندهند و آگاهانه برای هشیاری جامعه خلق کردستان بکوشند

 

تنها دو روز دیگر به آغاز ماه رمضان باقیست. همچون دیگر نقاط جهان مسلمان در کردستان هم باورمندان به دین اسلام اقدام به انجام فریضه روزه خواهند کرد، اعضای کنگره اسلام دمکراتیک ملا عبدالله ارکان و یوسف عدنان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات شرکت کردند.

ظلم را بر خلق‌های مسلمان تحمیل می‌کنند

ملا عبدالله ارکان به فقر و آوارگی ناشی از جنگ و ویرانی همزمان با آغاز رمضان در خاورمیانه اشاره کرده و آنرا ثمره ظلم رژیم‌های متحجر خواند. ایشان افزود:"دلیل اصلی بحران‌های جهان اسلام تحمیل رژیم‌های پادشاهی و مرتجع بجای برقراری پیمان مدینه است. مسائل موجود در کشورهای مسلمان نه به دلیل فقر بلکه به دلیل حکومت‌های ستمگر و زورگو است."

 

زکات خود را به خلق‌ عفرین، سور، جزیر، نصیبین برسانید

ملا عبدالله ارکان به آغاز ماه رمضان اشاره کرده و افزود:"جامعه مسلمان کردستان لازم است که خیرات وزکات خود را به خلق نیازمند عفرین، سور، جزیر و نصیبین برسانند. مسلمانی که خیرات خود را به نیازمندان در عفرین برساند اجری بزرگ را نصیب خود می‌کنند. در کردستان فقر فراوانی وجود دارد و در این ماه مبارک اشغالگران و یاغیان خاک و خلق ما را مورد حمله قرار داده‌اند. ستمگران در اواسط زمستان به خلق عفرین حمله‌ور شدند و وحشیانه شهر را به ویرانه‌ای مبدل کردند. لازم است در این ماه از خلق خود صیانت به عمل آوریم و دست خود را به سوی خواهران و برادران خود دراز کنیم. باید خیرات خود را به نیازمندان خلق برسانیم."

 

مسلمانان در برابر ناحقی وستم بپاخیزند

ملا عبدالله در ادامه به ستم رژیم حاکم بر ترکیه علیه کردستانی‌ها پرداخته و افزود:"در شمال کردستان سیاست‌های نابودی و انکار از سوی رژیم ترکیه علیه خلق مظلوم ما ادامه دارد. لازم است همه مسلمانان باوجدان در برابر کسانی که از دین اسلام، قرآن مجید و احادیث پیامبر به عنوان ابزاری برای اشغال و نابودی خلق‌های مسلمان دیگر استفاده می‌کنند بپا خیزند. با فرامین اسلامی مسلمانان را فریب می‌دهند و زندگی خلق خدا را تباه می‌کنند. از ملاها و روحانی‌های کردستان می‌خواهم که برای رسواکردن ظالمان و منافقان به باور اسلام بکوشند و برای دفاع از حق در برابر ظلم و ناحقی وظیفه دینی و تاریخی خود را به انجام رسانند."

 

اسلام را سپری برای مشروعیت جنایت‌های خود کرده‌اند

ملا یوسف عدنان هم به اهمیت ماه رمضان اشاره کرده و افزود:"روزه‌داری از پیامبران دیگر به حضرت محمد رسیده است. اما این وظیفه خطیر از دوره حضرت محمد (ص) همچون وظیفه مسلمانان عنوان می‌شود. آیا روزه برای چه کسانی واجب است؟ روزه‌داری برای همه فریضه نیست. برای بیماران فریضه نیست، برای آوارگان و مسافران هم فریضه نیست. مادرانی که کودک شیرخوار دارند مجبور به روزه‌داری نیستند. در جغرافیایی که ما در آن بسر می‌بریم دین اسلام همچون سپری برای لاپوشانی اعمال خلاف عرف جامعه  و ریاکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما روزه همچون فریضه خداوند و سنت حضرت محمد (ص) ادا می‌کنیم.  لازم است روزه و زکات خود را به نیازمندان واقعی خلق مظلوم و ستمدیده خود بدهیم."