کنگره ملی کردستان از جشن‌های نوروز روژهلات تجلیل به عمل آورد

کنگره ملی کردستان به مناسبت برگزاری باشکوه جشنهای نوروز در شرق کردستان و نمود حمایت ملی از عفرین در این مراسم بیانیه‌ای منتشر کرد

کنگره ملی کردستان به مناسبت برگزاری باشکوه جشنهای نوروز در شرق کردستان و نمود حمایت ملی از عفرین در این مراسم بیانیه‌ای منتشر کرد

در بیانیه ک.ن.ک آمده است:"خلق ما در روژهلات کردستان امروز نوروز مقاومت عفرین را گرامی داشتند. پیام جشن‌های نوروز در روژهلات کردستان جوهر نوروز را نمایان کرد. جشنهای نوروز روژهلات یکبار دیگر نشان دادند که نوروز مقاومت در برابر ستم و شکنجه و ناعدالتی است. نوروز با این ویژگی‌ها شناخته می‌شود و اشغالگران کردستان با تمام توان خود سعی در زدودن نوروز از حافظه جمعی خلق و  محو نمودن جوهر واقعی نوروز کرده‌اند."

 

ک.ن.ک در ادامه تصریح کرد:"زمانی که خلق کُرد در ایام نوروز آن شوق به آزادی را که در وجودشان شعله می‌کشد، به بیرون بروز داده و به آتش نوروز مبدل می‌شود، آرامش را از دولت‌های سرکوبگر و اشغالگر سلب می‌کنند به گونه‌ای که این دولت‌ها به مردم یورش می‌برند که دولت‌های ایران و ترکیه امسال نیز این حقیقت را به اثبات رساندند. باری دیگر خلق روژهلات کردستان در چندین شهر و روستا مورد تهدید و حمله‌ی نیروهای سرکوبگر رژیم قرار گرفتند. در چندین منطقه نیز از گرامیداشت نوروز ممانعت بعمل آمد، بسیاری از افراد مورد بی‌احترامی واقع گشتند و چندین تن نیز دستگیر شده‌اند که تا کنون از وضعیت آنها اطلاعی در دست نمی‌باشد.

 

در ادامه‌ی بیانیه آمده است:" در ترکیه نیز به همین منوال دولت فاشیست ترکیه در بسیاری از مناطق به مردمی که مراسم نوروز را بر پا داشته بودند، حمله کرده و چندین نفر را نیز بازداشت کردند.

 

اما با این اقدامات هیچ‌گاه نتوانسته‌اند که شعله‌ی آتش نوروز را در وجود خلق کُرد به خاموشی بکشانند. این دولت‌ها چنین تصور می‌کردند که با حمله به عفرین و کرکوک خلق کُرد دیگر نوروز را برپا نمی‌دارند اما بر خلاف تصور آنان، خلق کُرد نوروز مقاومت عفرین را به مشعل تازه‌ای از مبارزه مبدل نمودند.

 

کنگره ملی کردستان خاطرنشان کرده است:"باید پیام نوروز هر چهاربخش کرستان به پیام اتحاد و انسجام طیف‌های خلق کُرد مبدل شود. لازم است این پیام مبنای تبیین استراتژی ملی و دریچه تازه‌ای به آینده برای تحقق جامعه آزاد قرار گیرد."

 

ک.ن.ک در پایان افزوده است:"کنگره ملی کردستان یکبار دیگر نوروز را به آحاد خلق کردستان، بویژه خلق روژهلات و شمال که در چنگال اشغالگران به شیوه‌ای قهرمانانه نوروز را گرامی داشتند تبریک می‌گوید."