کنگره ملی کردستان: اشغال جنوب کردستان از سوی ترکیه غیرقابل قبول است

ک.ن.ک در بیانیه‌ای به اعمال اشغالگرانه رژیم ترکیه در جنوب کردستان پرداخته و خلق کُرد در شمال کردستان را فراخوانده است تا با شرکت در انتخابات ٢۴ ژوئن درسی تاریخی به اردوغان و رژیم وی داده و حکومت وی را ساقط کنند

ک.ن.ک در بیانیه‌ای به اعمال اشغالگرانه رژیم ترکیه در جنوب کردستان پرداخته و خلق کُرد در شمال کردستان را فراخوانده است تا با شرکت در انتخابات ٢۴ ژوئن درسی تاریخی به اردوغان و رژیم وی داده و حکومت وی را ساقط کنند

 

کنگره ملی کردستان- ک.ن.ک در بیانیه‌ای حمله اشغالگرانه به جنوب کردستان از سوی دولت جمهوری ترکیه را به شدت محکوم نموده و از کردهای شمال کردستان در داخل و خارج از میهن خواست تا در انتخابات پیش‌رو رژیم فاشیست حاکم بر ترکیه و طیب‌ اردوغان را از کار برکنار کنند.

 

ک.ن.ک در آغاز بیانیه به تداوم حملات رژیم غاصب ترکیه به کردستان اشاره نموده و آنرا ثمره تاریخ دولت ضدکُرد جمهوری ترک می‌داند که سرنوشت سیاسی و فردی خود را با امحا و نابودی خلق کُرد گره زده‌اند.

 

کنگره ملی کردستان سپس حملات رژیم ترکیه به ویژه از سال ٢٠١۵ در شمال، جنوب و روژاوای کردستان را خاطرنشان کرده و می‌افزاید:"بجز ویران کردن سور آمَد، جزیر، نصیبین، شرنخ و گوَر، از جرابلس تا عفرین، از بعشیقه تا برادوست ارتش ترکیه بسیج عمومی را برای فتح کردستان اعلام کرده است. طیب اردوغان رژیم خود را بر دریای خون کردها بنا کرده است و خواهان تداوم سلطه بر همین منوال است."

 

ک.ن.ک اعلام برگزاری انتخابات زودرس از سوی طیب اردوغان را تلاش برای مقابله با نابودی و فروپاشی خود عنوان نموده و افزوده است:"تمام نظرسنجی‌ها و تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که هم اردوغان هم رژیم وی شکست بزرگی را تجربه خواهند کرد."

 

کنگره ملی کردستان اهداف رژیم فاشیست ترکیه در حمله به جنوب کردستان را قرار دادن این بخش در محاصره و اعمال تحریم بر آن عنوان کرده و خط و نشان کشیدن اردوغان در رابطه با حمله به قندیل را هم تلاشی برای کسب نتیجه در انتخابات ٢۴ ژوئن اعلام می‌نماید.

 

ک.ن.ک سپس سکوت جامعه جهانی در قبال حملات ترکیه را مورد انتقاد قرار داده و از کردهای داخل و خارج از میهن می‌خواهد افکار عمومی جهان را به سوی حملات دولت ترکیه و اردوغان به ملت کُرد سوق دهند.

 

کنگره ملی کردستان از کردهای هر چهار بخش میهن و هموطنان در خارج از کردستان خواسته‌ است تا موضع دفاعی در برابر تلاش‌های تجاوزکارانه رژیم ترکیه اتخاذ نمایند. همچنین از پارلمان و حکومت اقلیم کردستان و حکومت عراق می‌خواهد تا ضمن محکومیت شدید اقدامات ترکیه از تداوم یورش‌‌های غاصبگران ممانعت به عمل آورند.

 

در پایان بیانیه کنگره ملی کردستان آمده است که محافظت از قندیل با رأی مردم در صندوق‌های آمَد، وان، حکاری، جزیر و کردهای خارج از میهن آغاز می‌شود. ک.ن.ک از شهروندان شمال کردستان دعوت به عمل آمده است تا در انتخابات ٢۴ ژوئن درسی تاریخی را به اردوغان و حزب وی داده و حکومت وی را سرنگون کنند.