کنگره ملی کردستان در پیامی ١ ماه مه را به کارگران و زحمتکشان تبریک گفت

​​​​​​​ک.ن.ک به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر پیامی منتشر کرده و این روز را به خلق کرد و کردستانی‌ها و تمام خلق‌های جهان تبریک گفته است.

شورای مدیریتی کنگره ملی کردستان به مناسبت ١ ماه مه پیامی منتشر کرد.

 

در پیام کنگره ملی کردستان آمده است؛"کارگران و زحمت‌کشان با مبارزه خود، با عرق پیشانی خویش، با رنج حلالی که کسب می‌کنند، ١ مه را به جشن اتحاد، مبارزه و همبستگی مبدل کرده‌اند و اینچنین این جشن در سرتاسر جهان گرامی داشته می‌شود، جشن ١ ماه مه را به کارگران و زحمتکشان کردستان و تمام جهان شاباش می‌گوییم."

 

ک.ن.ک در ادامه می‌افزاید،"جشن ١ مه در عین حال عید تمام خلق کرد و کردستانیان است. کردها و کردستانیان صدها سال است که برای آزادی، رهایی و زندگی سربلند مبارزه می‌کنند. این مبارزه خود با رنج فراوانی به پیش رفته و بسیار ارزشمند است. از این روی کردستانی‌ها کارگران و زحمتکشان راه آزادی و رهایی هستند. خلق‌های کردستان با رنج بزرگی که در کنار همدیگر برای مبارزه صرف کرده‌اند لایق برگزاری جشن ١ ماه مه گشته‌اند. این جشن بر آنان مبارکباد. گریلاها و پیشمرگ‌های نبرد بزرگ رهایی کردستان هم با فدانمودن جان خویش شریفترین کارگر و زحمتکشان میهن هستند و ١ ماه مه آنان هم مبارک و فرخنده باد.

 

جشن ١ مه با رنج در معادن سنگ و استخراج زغال سنگ صدها کیلومتری در عمق زمین، در احداث دیوارهای ساختمان‌ها و بناها، در کارخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی و هر آنچه که نیازهای زندگی [آبرومند] را برآورده کند میسر شده و با مبارزه‌ای نیرومند محقق شده است. ١ ماه مه خود ثمره‌ی رنج، کوشش، عرق جبین، نیرو و صرف طاقت و فکر انسانی مسجل شده است. رژیم‌های مستبد و زورگو برگزاری این جشن را همیشه ممنوع کرده‌ و موانع متعددی را برای کارگران، زحمتکشان و انبوه خلق ایجاد کرده‌اند تا این جشن کارگران و رنجبران برگزار نگردد. ولیکن نه کارگران و نه انبوه خلق به خواسته‌های ستمکاران تمکین نکرده و سر تسلیم فرود نیاورده‌اند، به مقاومت ادامه داده و این جشن را در نتیجه عزم به مبارزه برگزار کرده‌اند. خلق کرد از گذشته‌های دور، این جشن کار و تلاش را همچون جشن خویش دانسته و با امیدواری، هیجان و شور و نشاط برگزار کرده‌اند.

 

مبارزه و مقاومت در راه آزادی و رهایی به معنی کارگری و صرف رنج بسیار بزرگی است، خلق ما باید متحدانه به میدان‌ها آمده و جشن خود را برگزار کنند. همچنین امید، آرمان و خواسته‌های خود را که همانا آزادی، برابری و آشتی است با صدای بلند فریاد زنند. کرد و کردستانی‌ها در اول مه سال جاری بیش از هر مقطع دیگری با روحیه مبارزه و مقاومت جشن کارگران و زحمتكشان جهان را که خود بخشی از آن می‌باشند گرامی می‌دارند.

 

کنگره ملی کردستان این جشن کارگران و زحمت‌کشان جهان را به خلق کرد و کردستانیان و تمام خلق‌های جهان شادباش می‌گوید."