کنگره‌ی ملی کردستان؛ هجوم اشغالگران نیروهای کُرد را به اتحاد و همبستگی ملزم می‌کند

ک.ن.ک حمله‌ی دیروز نیروهای رژیم ایران به کویه را نشانه‌ی یکسان بودن رژیمهای اشغالگر دانست و گفت: رژیم‌های اشغالگر میان نیروهای کُردی تمایز قائل نمی‌شوند، همه‌ی احزاب کرد باید در جهت اتحاد گام‌های سریع بردارند

ک.ن.ک حمله‌ی دیروز نیروهای رژیم ایران به کویه را نشانه‌ی یکسان بودن رژیمهای اشغالگر دانست و گفت: رژیم‌های اشغالگر میان نیروهای کُردی تمایز قائل نمی‌شوند، همه‌ی احزاب کرد باید در جهت اتحاد گام‌های سریع بردارند

 

کنگره‌ی ملی کردستان-ک.ن.ک در رابطه با حملات راکتی به مقر هر دو 'حزب دمکرات کردستان' و 'حزب دمکرات کردستان ایران' که سبب شهید شدن تعدادی از کادر و پیشمرگه‌های این دو حزب و زخمی شدن تعداد کثیری شد بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

ک.ن.ک اعلام کرد:‌ رژیم اشغالگر ایران در حالی که دچار بحرانهای شدید داخلی و بین‌المللی است و به سقوط نزدیک می‌شود می‌خواهد با حمله به نیروها و خلق ما قدرت‌نمایی کند.

 

همه‌ی نیروهای اشغالگر حمله به خلق کُرد را در اولویت قرار داده‌اند

ک.ن.ک خاطرنشان نمود که یک بار دیگر این حقیقت آشکار شد که رژیمهای اشغالگر کردستان در هر شرایطی که باشند حمله به خلق کرد و مبارزان کرد را وظیفه‌ی اصلی می‌دانند.

 

ک.ن.ک یاد‌آور شد که دولت ترکیه که در بحران عمیق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دارد بخشی از جنوب و روژاوای کردستان را اشغال کرده است و با تمام نیروی خود در جهت نابودی دستاوردهای خلق کُرد گام بر می‌دارد.

 

از طرف دیگر رژیم ایران علیرغم همه‌ی بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود اقدام به اعدام فعالان کُرد و حمله به مقرهای احزاب روژهلاتی در عمق جنوب کردستان کرده است.

 

در ادامه‌ی بیانیه آمده است: بدون شک اشغالگران هیچ تمایزی بین بخشهای مختلف کردستان قائل نیستند و هر فرصتی که برای آنها پیش بیاید در حمله به کردها دریغ نخواهند کرد.

 

ک.ن.ک به اهمیت اتحاد کردها اشاره کرد و گفت: حوادثی که رخ داده‌اند اهمیت و ضرورت اتحاد ملی را مشخص می‌کنند‌، ما از همه‌ی احزاب و گروههای سیاسی کردستان می‌خواهیم که در جهت اتحاد گام بردارند.

 

در پایان بیانیه‌ی ک.ن.ک آمده است: حمله‌ی رژیم ایران به مقرهای حزب دمکرات کردستان و حزب دمکرات کردستان ایران را به شدت محکوم می‌کنیم و به همه‌ی شهدای این حادثه ادای احترام می‌کنیم. به خلق کُرد و خانواده و دوستان این شهیدان تسلیت می‌گوییم و امیدوارم زخمیهای این حادثه هرچه زوتر بهبود یابند.