کنگره‌ی خلق: ما سال ۲۰۱۹ را به سال رهبر آپو مبدل می‌کنیم

کنگره‌ی خلق خاطرنشان نمود، در سال ۲۰۱۹ به فاشیسم پایان داده می‌شود و گفت:"برای آنکه سال ۲۰۱۹ را به سال رهبر آپو مبدل کنیم، باید مبارزات خود برای آزادی و دمکراسی را افزایش دهیم"

دیوان ریاست مشترک کنگره‌ی خلق به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی پیامی منتشر کرد و گفت:"سال نو را به رهبر آپو، خلق کردستان، همه‌ی رفقایمان در سنگرهای مقاومت و کسانی که برای یک زندگی آزاد ودمکراتیک مبارزه می‌کنند، تبریک می‌گوییم".

 

"ما می‌توانیم فاشیزم را در هم بشکنیم"

در پیام کنگره‌ی خلق آمده است، سال ۲۰۱۹ برای خلق مقاومتگر عفرین به سال پیروزی و آزادی تبدیل شود،"با این باور و ایمان ما سال نو را به آنها تبریک می‌گوییم و برای خلق عفرین آرزوی پیروزی می‌کنیم". کنگره‌ی خلق یادآور شد که در سال ۲۰۱٨ در امرالی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، همچنین گریلاهای آزادی و خلق کردستان و همچنین خلق عفرین در مقابل توطئه‌ی اشغالگران مقاومت بزرگی انجام دادند و گفت"به دلیل این مقاومتها بحرانها در حکومت ترکیه افزایش یافته است. اگر در سال ۲۰۱۹ همه‌ی مظلومین ترکیه و کردستان مبارزات خود را افزایش دهند، آنگاه فاشیسم در هم خواهد شکست. شرایط سیاسی و اقتصادی برای این کار مناسب است. در این شرایط لازم است هر کسی برای شکستن فاشیسم تلاش کند".

 

در ادامه‌ی پیام کنگره ی خلق به اعتصاب غذای لیلا گووَن و گسترش آن به چهار گوشه‌ی جهان اشاره شد و گفت،"این فعالیتها از اکنون تاثیر خود را بر سال جدید گذاشته است. به همه‌ی اعتصاب کنندگان درود می‌فرستیم".

 

"امسال سال رهبر آپو است"

کنگره‌ی خلق از خلق کردستان خواست تا با شعار "ما حصر امرالی را در هم خواهیم شکست" از اعتصاب غذای فعالین حمایت کنند و سال ۲۰۱۹ را به سال رهبر آپو تبدیل کنند و مبارزات آزادی را بزرگتر کنند.

 

در پایان این پیام آمده است،" با فروپاشی فاشیسم ترکیه، نه تنها راه برای حل مسئله‌ی کرد در خاورمیانه باز می‌شود، بلکه بر اساس آزادی، برابری و دمکراسی در ترکیه و خاورمیانه زندگی آزاد محقق می‌شود. به همین دلیل سال ۲۰۱۹ برای پیروزی آزادی و دمکراسی خلقها سالی مهم است. امیدواریم مبارزه در این سال، پیروزی برای خلقمان را به ارمغان آورد."