کودار: آزادی رقا پیروزی مدل زندگی مسالمت آمیز خلق‌هاست

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان با صدور بیانیه‌ای آزادی رقا را به عبدالله اوجالان-رهبر خلق کُرد، مبارزان ق.س.د، آحاد خلق‌های سوریه و کردستان، شهدای آزادی رقا و نیروهای دمکراتیک منطقه تبریک گفت و آنرا دستاورد بزرگی از مدل زندگی مسالمت‌آمیز خلق‌ها می‌

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان با صدور بیانیه‌ای آزادی رقا را به عبدالله اوجالان-رهبر خلق کُرد، مبارزان ق.س.د، آحاد خلق‌های سوریه و کردستان، شهدای آزادی رقا و نیروهای دمکراتیک منطقه تبریک گفت و آنرا دستاورد بزرگی از مدل زندگی مسالمت‌آمیز خلق‌ها می‌داند

 

کودار آزادی شهر رقا را ثمره مدل ملت دمکراتیک و زندگی مسالمت‌آمیز خلق‌ها می‌خواند که از سوی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان به بشریت ارزانی گردیده و خلق‌های منطقه از کُرد، عرب و آشوری و ترکمن را از چنگال سرکوبگران نجات داده است. کودار آزادی رقا را دستاورد تاریخی بزرگی برای خلق‌های کردستان و منطقه نامیده است.

 

در ادامه بیانیه، کودار به تنش‌های کرکوک، عقب‌نشینی نیروهای اقلیم کردستان از آن و واگذاری آن به نیروهای وابسته رژیم ایران اشاره کرده و می‌افزاید؛"در بخشی دیگر از کردستان خلق ما جشن پیروزی مدل ملت دمکراتیک را تدارک دید‌ه‌اند. این امر اثبات کرد که آنانی که بر طبل دولت-ملت و تشکیل دولت می‌کوبند بجز ویرانی و قتل‌عام خلق‌های منطقه دستاورد دیگری به همراه نخواهند داشت."

 

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان- کودار در همین رابطه خلق کُرد را به انسجام و اتحاد هر چه بیشتر با تکیه بر همزیستی صلح‌جویانه فراخوانده است. کودار به نیروهای اشغالگر منطقه یادآوری کرد که تنها راه ثبات منطقه مبنا قرار دادن سیستم کنفدرالسیم دمکراتیک و گفتگو با کُردهای آزادیخواه است. کُردهایی که اراده فودلاین و ایمان به پیروزی در مصاف با نیروهای اشغالگر و ستمگران را به جهانیان اثبات نموده است.