کودار نسبت به وضعیت وخیم زندانیان سیاسی اعتصاب کننده واکنش نشان داد

گزارش‌ها حاکی‌ست در ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، رضا شهابی امروز دست به اعتصاب غذای خشک زده است. کمیته زندانیان سیاسی کودار در ادامه این اعتصابات و عدم توجه مسئولان جمهوری اسلامی به خواسته‌های زندانیان، بیانیه‌ای را صادر...

گزارش‌ها حاکی‌ست در ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، رضا شهابی امروز دست به اعتصاب غذای خشک زده است. کمیته زندانیان سیاسی کودار در ادامه این اعتصابات و عدم توجه مسئولان جمهوری اسلامی به خواسته‌های زندانیان، بیانیه‌ای را صادر و هرگونه تهدیدی علیه جان این زندانیان را متوجه جمهوری اسلامی دانسته است. متن بیانیه کمیته زندانیان سیاسی کودار بدین شرح است:

 

جمهوری اسلامی در عمر ۳۸ ساله خود، تاکنون یکی از سیاه‌ترین کارنامه‌های حقوق بشری را در تاریخ برای خود رقم زده است. فشار بر زندانیان سیاسی در زندان‌های این رژیم و ناعدالتی علیه آنان به‌حدی‌ست که این زندانیان حتی از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و طبیعی نیز محرومند. اگرچه فشارهای خارجی هر روز علیه جمهوری اسلامی افزایش می‌یابد و این رژیم می‌تواند با اصلاحات حقوق بشری در عرصه سیاست داخلی، به مقابله با این تهدیدها برخیزد، اما متأسفانه مشاهده می‌شود که این رژیم فشارها و تهدیدها را به صورت روزافزون بر زندانیان سیاسی افزایش می‌دهد.

 

رضا شهابی، محمد نظری و سعید شیرزاد، هر کدام ده‌ها روز است به‌دلیل ناعدالتی‌هایی که در حق‌شان روا داشته می‌شود دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این درحالی‌ست که مسئولان جمهوری اسلامی در کمال بی‌توجهی به وضعیت جانی این زندانیان، هم‌چنان به اقدامات خود ادامه داده و کمترین توجهی به خواسته‌های مشروع این زندانیان نمی‌کنند. خبرها حاکی از شروع اعتصاب غذای خشک رضا شهابی، زندانی سیاسی و فعال کارگری می‌باشد که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به یک فاجعه تبدیل شود.

 

ما همچون کمیته زندانیان سیاسی جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان – کودار، معتقدیم که ادامه این روند می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری بر جامعه مدنی ایران و نیز خود دستگاه قضایی جمهوری اسلامی وارد آورد. رژیمی که می‌تواند با گوش‌ فرادادن به خواسته‌های برحق زندانیان سیاسی، به راحتی از بسیاری از فشارهای بین‌المللی علیه خود بکاهد، متأسفانه هم‌چنان بر اعمال غیرانسانی و ناعادلانه خود اصرار می‌ورزد. مطمئناً ادامه اینگونه اقدامات از طرف رژیم جمهوری اسلامی، راه را بر سقوط زودهنگام این رژیم خواهد گشود. اگرچه جمهوری اسلامی گوش شنوایی برای شنیدن این حقیقت محض ندارد، اما ما وظیفه خود می‌دانیم که در راستای پرنسیب‌های خود مبنی بر حمایت‌ از زندانیان سیاسی، این امر را بار دیگر به جمهوری اسلامی گوشزد نماییم.

 

کمیته زندانیان سیاسی کودار، ضمن محکوم کردن بی‌توجهی‌های جمهوری اسلامی، ادامه این روند و بروز هرگونه خطر جانی‌ برای رضا شهابی و رفقایش را به‌شدت محکوم نموده و آن را در ارتباط مستقیم با رویکردهای انکارگرایانه و ناعادلانه جمهوری اسلامی‌ می‌داند. همچنین از تمامی افراد آزاداندیش، فعالین حقوق بشری و نهادهای داخلی و بین‌المللی می‌خواهیم که فشارهای خود را بر جمهوری اسلامی، برای گوش فرادادن به خواسته‌های این زندانیان سیاسی افزایش دهند.

 

کمیته زندانیان سیاسی کودار

۲۲/۹/۲۰۱۷

۳۱ شهریور ۱۳۹۶