کودار: روز روزِ صیانت از رهبر آپوست

​​​​​​​ریاست مشترک کودار با صدور بیانیه‌ای آحاد خلق کُرد در روژهلات کردستان و ایران را برای محافظت از رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان دعوت فراخواند

ریاست مشترک کودار با صدور بیانیه‌ای آحاد خلق کُرد در روژهلات کردستان و ایران را برای محافظت از رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان دعوت فراخواند

 

فواد بریتان ریاست مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان با صدور بیانیه‌ای کتبی به تشدید حصر رهبر عبدالله عبدالله اوجالان از سوی رژیم فاشیست اردوغان پرداخته و می‌گوید:" سکوت [سازمان‌ها و نهادهای حقوق‌ بشری و دول] اروپایی در قبال حصر رهبر آپو به نگرانی‌ها دامن می‌زند".

 

رییس مشترک کودار هرگونه رفتار علیه عبدالله اوجالان را حمله به ملت کُرد و تمام آزادیخواهان در منطقه خوانده و افزوده است:"آشکارا اعلام می‌داریم شخص اردوغان، مسئولان دادگاه حقوق بشر اروپا و کمیته منع شکنجه را مسئول هرگونه خطری می‌دانیم که رهبر آپو را تهدید کند. همگان باید بدانند که تداوم این سیاست‌ها هم ترکیه و هم خاورمیانه را به جهنم اردوغان مبدل می‌کند. خلق‌مان و جنبش آزادیخواهی کردها در این مورد با تمام توان پاسخ خواهند داد."

 

رییس مشترک کودار رژیم ترکیه را مسئول بحران‌ها قلمداد کرده و می‌افزاید:"اعمال دولت ترکیه به جایگاه این کشور در خاورمیانه بشدت آسیب وارد کرده و روزی شاهد قیام سرتاسری خلق‌های ترکیه علیه اعمال اردوغان دیکتاتور خواهیم بود."

 

فواد بریتان از خلق کُرد در روژهلات کردستان و ایران برای صیانت از رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان دعوت به عمل آورده و تنها راه چاره بحران‌های خاورمیانه را راهکار‌های عبدالله اوجالان عنوان نمود.

 

فواد بریتان ریاست مشترک کودار در پایان تأ‌کید کرد:"روز روزِ صاحب‌مندی از رهبر آپوست و لازم است هر فرد کردستانی از رهبر خویش صیانت به عمل آورد."