کودار سکوت مجامع بین‌الملل و جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم ترک را محکوم کرد

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان با صدور بیانیه‌ای حملات رژیم ترک را به شدت محکوم کرده و از عدم موضع‌گیری حکومت اقلیم کردستان، دولت عراق و سازمان ملل انتقاد کرده است

متن بیانیه کودار:

"حملات فاشیستی رژیم ترکیه به کردها و سکوت معنادار جامعه‌ی جهانی

 

پنجشنبه شب، مصادف با ١٣ دسامبر ٢٠١٨ بار دیگر شاهد تجاوز جنگنده های رژیم فاشیستی ترک به کمپ پناهندگان در مخمور و مناطقی از شنگال بودیم. در این حمله ی غیرانسانی به مردم بی دفاع، چندین تن از ساکنین این کمپ شهید و زخمی شدند. پیش از هر چیز بایستی یادآور شد که حملات هوایی ارتش غاصب و فاشیستی ترک به کمپ آوارگان مخمور ناقص تمامی قوانین بین‌المللی بوده و در این رابطه عدم موضع‌گیری صریح دولت عراق، حکومت اقلیم کردستان و سازمان ملل کاملا معنادار می‌باشد.

 

به نظر می‌رسد پس از پاکسازی آخرین سنگرهای داعش در عراق و سوریه شاهد فضای جدیدی از مناسبات و جبهه‌بندی‌های سیاسی و نظامی در خاورمیانه هستیم. در این میان رژیم غاصب و فاشیستی ترکیه برای حفظ جایگاه و موقعیت سیاسی و استراتژیک خود و تداوم سیاستهای تمامیت‌خواهانه و نژادپرستانه و سرکوب دیگر خلق‌های ساکن در ترکیه و بویژه خلق کرد، از هیچ جنایتی رویگردان نیست و این حملات در راستای نابودی جنبش آزادی خواهی خلق کرد می‌باشد.

 

جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان-کودار ضمن تسلیت به خلق کرد و خانواده‌های داغدار قربانیان این حمله، حملات هوایی رژیم فاشیست ترکیه به خلق کرد را به شدت محکوم نموده و سکوت و بی‌مسئولیتی سیاسی سازمانها و نهادهای حقوق بشری را به دور از اخلاق، اصول و منشورهای حقوق بشری می‌داند و از آنها می‌خواهد که سکوت خود در برابر این جنایت ترکیه را شکسته و به وظایف اخلاقی و سیاسی خود عمل کنند. همچنین تمامی آزادیخواهان و بویژه خلق کرد در شرق کردستان را فرامی‌خواند که مراتب اعتراض و خشم خود را دربرابر این حملات نشان دهند."